Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the buddypress domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gamingravity/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the bp-verified-member domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gamingravity/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the gamipress domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gamingravity/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the ct domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gamingravity/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/gamingravity/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
روی نسخه پی‌سی بازی Final Fantasy XVI بعد از عرضه آن روی پلی استیشن 5 با دقت کار می‌شود - گیمینگرویتی

گیمینگرویتی

Register

روی نسخه پی‌سی بازی Final Fantasy XVI بعد از عرضه آن روی پلی استیشن 5 با دقت کار می‌شود

حدود 7 سال از عرضه آخرین نسخه اصلی مجموعه Final Fantasy می‌گذرد تا اینکه بالاخره قرار است حدود 3 هفته دیگر بازی Final Fantasy XVI برای پلی استیشن 5 منتشر شود. با این حال، وجود نسخه پی‌سی تایید شده است. سوالی که پیش می‌آید مربوط به زمان انتشار این نسخه است.

اولین بار مارس 2021 در تریلری که شعبه برزیلی پلی استیشن منتشر کرد متوجه شدیم سونی برای این بازی قرارداد انحصاری زمانی بسته است. یک سال و نیم بعد در نوامبر 2022 تریلر تبلیغاتی دیگری توسط پلی استیشن عرضه شد. طبق این تریلر، به‌نظر می‌رسید مدت اعتبار قرارداد تا 6 ماه باشد.

نائوکی یوشیدا، تهیه کننده Final Fantasy XVI، 3 ماه پیش توضیح داد که بازی به‌صورت فوری برای پی‌سی منتشر نمی‌شود. طبق قرارداد، شرکت Sqaure Enix می‌تواند آن زمان بازی را برای پی‌سی عرضه کند، اما به هر حال ابتدا باید بهینه‌سازی‌های لازم انجام شود. این کار هم مدت زمانی بیشتر از آنچه که در قرارداد ذکر شده از سازندگان می‌گیرد. سازندگان بازی Final Fantasy XVI بارها تاکید کردند که این عنوان برای سخت‌افزار پلی استیشن 5 طراحی شده است. حتی هیروشی تاکای، کارگردان Final Fantasy XVI، گفت اگر بخاطر حافظه و SSD موجود در پلی استیشن 5 نبود، توسعه این عنوان بیشتر طول می‌کشید.

با این حال همچنان یوشیدا طی مصاحبه‌ای با سایت ژاپنی ASCII باری دیگر به نسخه پی‌سی اشاره کرد. به گزارش گیمین‌گرویتی او گفت: «ما همچنین برنامه داریم بعد از عرضه بازی روی پلی استیشن 5، روی توسعه نسخه پی‌سی هم با دقت کار کنیم.»

این ترجمه خودکاری است که توسط گوگل ارائه شده (از ژاپنی) و نمی‌توان چندان وارد جزئیات کلمات شد. به هر حال کلمه «با دقت» می‌تواند بدان معنا باشد که توسعه نسخه پی‌سی زمان می‌برد یا هدف استودیو آن است که نسخه‌ای کاملا بهینه‌سازی شده ارائه بدهد.

بازی Final Fantasy XV یک سال و نیم بعد از کنسول‌ها برای پی‌سی عرضه شد. البته نسخه پی‌سی در آن زمان ویژگی‌های فنی زیادی ارائه می‌داد که برای دوران خود انقلابی بودند؛ مثل HDR10 و پشتیبانی از Dolby Atmos، رزولوشن 8K، پشتیبانی از DLSS 1.0 و افکت‌های NVIDIA GameWorks.

از طرفی دیگر، بازی Final Fantasy VII Remake هم یک سال و نیم بعد برای پی‌سی در دسترس قرار گرفت، اما پورت نسخه پی‌سی آن ابتدایی و ناامید کننده بود.

البته هیچ‌یک از این مثال‌ها نمی‌توانند به ما ثابت کنند که توسعه نسخه پی‌سی Final Fantasy XVI هم همین مقدار طول می‌کشد. این بازی با موتور کاملا جدیدی ساخته می‌شود که توسط تیم Creative Business Unit III در Square Enix توسعه داده شده است. در Final Fantasy XV (و Forspoken) موتور Luminous و برای Final Fantasy VII Remake هم موتور Unreal مورد استفاده قرار گرفتند.

اگر کنسول پلی استیشن 5 دارید، می‌توانید از روز 22 ژوئن (1 تیر) به تجربه بازی Final Fantasy XVI بپردازید.

آدرس شبکه های اجتماعی :


Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /home/gamingravity/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *