گیمینگرویتی

ثبت نام

نقد و بررسی بازی Eternal Edge+ | گشت و گذار زجر آور

مقدمه

بدون شک یکی از بهترین بازی‌هایی که می‌توان تجربه کرد The Legend of Zelda: Breath of the Wild است، بازیی که توانست استاندارد جدیدی از بازی‌های جهان باز را تعریف کند، عنوانی که بسیاری از سازنده‌های کوچک و بزرگ خواهان ساخت محصولی مشابه آن هستند، بعضی سازنده‌ها تا حدی توانستند از قسمت‌های خوب این بازی الهام بگیرند و محصول خوبی را بسازند ولی بعضی دیگر ساخت بازی شاهکاری مثل Breath of the Wild را دست کم‌ گرفته‌اند و فکر می‌کنند به راحتی قابل انجام است، Eternal Edge یکی از این بازی‌هاست که قصد شبیه بودن به Breath of the Wild را دارد ولی بیشتر شبیه به یک شوخی است تا به یک بازی که از یکی از شاهکار‌های صنعت بازی الهام گرفته باشد. با گیمین‌گرویتی برای ادامه این نقد و بررسی همراه باشید.

Eternal Edge+ بازی ساخته شده توسط Righteous Weasel Games است، سازنده‌های مبتدی که این بازی جز اولین ساخته‌های آن‌هاست و تلاش زیادی کردند تا از بازیی مانند Breath of the Wild الهام بگیرند. بازی در ابتدا به عنوان Early Access روانه بازار شد و چندی قبل از این حالت درآمد و به عنوان محصول نهایی شناخته شد اما حتی هم اکنون، بعد از انتشار نسخه کامل بازی شاهد مشکلات فراوان و نواقص جدی هستیم. با گیمین‌گرویتی برای ادامه این نقد همراه باشید.

 

زجر بی حد و مرز

نقد و بررسی بازی Eternal Edge+ | گشت و گذار زجر آور

شما داستان Cross را دنبال می‌کنید شخصیتی که همسرش توسط پادشاه اسکلت‌ها به یک خواب ابدی رفته و شما برای شکست پادشاه اسکلت‌ها نیاز دارید تا همسر خود را با پیدا کردن تعدادی جادو که در نقشه پراکنده شده‌اند بیدار کرده و پادشاه اسکلت را شکست دهید. بازی با توجه به تیمی که آن را ساخته و تجربه‌های اولیه‌شان است نقشه بزرگی دارد ولی ذره‌‍ای این نقشه از بازیی که می‌خواهند خیلی شبیه به آن باشند یعنی Breath of the Wilds شبیه نیست. نقشه در واقع پر از خالی است و گشت و گذار در آن هیچ لذتی ندارد، ممکن است ساعت‌ها بگردید ولی هیچ چیز جالبی پیدا نکنید. یک بار خود من با موتور گرافیکی Unity کار کردم و می‌توانم بگویم نقشه بازی فکر نکنم بیشتر از 2-3 روز طول کشیده تا ساخته بشود و با گزینه‌های پیش فرض این موتور گرافیکی می‌توان به راحتی چنین چیزی را ساخت، گشت و گذار وقتی بیشتر از قبل زجر آور می‌شود که شما به نقشه بازی که در گوشه تصویر نشان داده می‌شود نگاه کنید که هیچی از آن نمیفهمید، نقاط interactive درست نشان داده نمی‌شوند، مکانی که باید برای انجام یک ماموریت بروید به خوبی نمایش داده نمی‌شود و انجام دادن ماموریت‌ها بسیار زجرآور است.

نقد و بررسی بازی Eternal Edge+ | گشت و گذار زجر آور

مبارزات نیز مانند همه بخش‌های گشت و گذار زجرآور است چرا که هیچ سیستم کومبویی وجود ندارد، دشمنای مختلف نقاط ضعف مختلف ندارند و دشمنان قوی‌تر صرفا HP آن‌ها و قدرتشان افزایش پیدا می‌کند. حتی انتخاب کردن آیتم‌های مختلف برای استفاده دست و پا گیر است و به راحتی قابل انجام نیست. مبارزه کردن و کشتن دشمنان هیچ لذتی ندارد و صرفا وقت گیر است و پاداش خاصی برای کشتن دشمنان نیز دریافت نمی‌کنید و ممکن است مانند من تا حدی که ممکن است از مبارزه جلوگیری کنید و فقط وقتی که نیاز باشد مبارزه کنید و این مورد برای یک بازی اکشن ادونچر بسیار بد است. سیستم ساخت و ساز وسایل در این بازی بسیار بد طراحی شده و ناکارآمد است به طوری که غیر از ساخت Potion هیچ نیازی به سیستم ساخت و ساز پیدا نمی‌کنید.

نقد و بررسی بازی Eternal Edge+ | گشت و گذار زجر آور

منطقه‌هایی که بعد از منطقه ابتدایی بازی می‌توانید بگردید دشمنان بسیار قوی‌تری دارند و برای این کار باید شخصیت خود را ارتقا دهید و این کار به راحتی با فارم کردن قابل انجام نیست زیرا برای ارتقا نیاز به یک سری اسانس زندگی دارید که این اسانس‌ها را باید در نقشه پیدا کنید، بازی تمرکز زیادی برای گشت و گذار دارد ولی هیچ تلاشی برای سرگرم کردن این گشت و گذار انجام نمی‌دهد.

 

طراحی بد

نقد و بررسی بازی Eternal Edge+ | گشت و گذار زجر آور

یکی دیگر از نقاط منفی بازی طراحی بد دانجن‌های آن است. دانجن‌ها همگی در واقع تشکیل شده است از تعداد خیلی کمی از اتاق‌های خیلی کوچک که شما دشمنان هر اتاق را می‌کشید تا به کلید خزانه داری دانجن دست پیدا کنید و در آخر سر صندوق خزانه داری را باز می‌کنید و این فرمول برای همه دانجن‌ها تکرار می‌شود و هیچ دانجنی حس تازگی با دانجن قبلی را نمی‌دهد.

تمامی نکات منفی گفته شده را در نظر بگیری سپس موسیقی خسته کننده را نیز به آن اضافه کنید، از عنوانی به کوچکی این بازی انتظارات زیادی از موسیقی نمی‌توان داشت اما این عنوان حتی حداقل انتظارات را در این زمینه برآورده نکرده و فاقد هرگونه موسیقی قابل قبول است. در طول انجام این عنوان در بیشتر مواقع صدای موسیقی را قطع کرده و موسیقی دل‌خواهم را پخش می‌کردم تا زجری که با انجام این بازی در حال کشیدن بودم کم‌تر شود.

نقد و بررسی بازی Eternal Edge+ | گشت و گذار زجر آور

اگر می‌خواهید تجربه جدیدی از گیمینگ داشته باشید و هنگام بازی سرتان از شدت بد بودن بازی در هر زمینه‌ای واقعا درد بگیرد این بازی را پیشنهاد می‌کنم. تا به حال عنوانی تجربه نکرده بودم که بخواهم هرچه زودتر تمام بشود تا از دستش خلاص بشوم و به زندگی عادی خود برگردم.

امتیاز به پست :

این نقد و بررسی بر اساس نسخه‌ی مخصوص منتقدین، و پس از 11 ساعت تجربه‌ی بازی روی پلتفرم پی سی انجام شده است.

سخن پایانی

Eternal Edge+ یک بازی با طراحی بد در تک تک قسمت‌های آن است. در طول نوشتن این نقد تمامی زجرهایی که با بازی کردن این بازی تجربه کردم برایم زنده شد. این بازی هرگز نباید به عنوان یک تجربه گیمینگ دیده بشود بلکه باید به عنوان یک دست گرمی برای سازنده‌ها باشد تا در پروژه بعدی خود بتوانند از تمامی ایرادات این بازی درس گرفته و بازی بهتری را بسازند.

نکات مثبت

ندارد

نکات منفی

گرافیک مبتدی

داستان خسته کننده

گیم پلی دست و پا گیر

سیستم ساخت و ساز ناکارآمد

طراحی دانجن‌های خیلی بد

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *