گیمینگرویتی

ثبت نام

جنگ ستارگان: تحریم Fortnite توسط Apple و Google را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاید محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی بتل رویال در چند سال اخیر، Fortnite یوده باشد. عنوانی که با گذر زمان از یاد نرفت و با بروز نگه داشتنِ خود، توانست میلیون‌ها کاربر سمت خود جذب کند. اما Fortnite دشمنان سرسختی هم داشته و دارد که همیشه در حال انتقاد از بازی هستند و از جهات مختلف به آن ایراد می‌گیرند.

Fortnite به رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و توسط کمپانی بزرگِ Epic Games منتشر شده است. این بازی بتل رویال همیشه جای بحث بوده اما اتفاق اخیر که تقریبا بلای جانِ Fortnite شد، تحریم و بن شدن آن توسط دو کمپانی بزرگ بود. در تاریخ ۱۴ آگوست، یعنی دو روز پیش بود که ناگهان اعلام شد کاربران اپل نمی‌توانند بیش از این به بازی مذکور دسترسی داشته باشند. اما دلیل این اتفاق چه بود؟

Epic Games بدون آگاه کردن اپل، سامانه‌ی پرداخت پول آنها را دور زد و کاری کرد که ۳۰ درصد سودِ اپل، برای خودش شده و به حساب Epic واریز شود. این شرکت در به‌روزرسانی جدید به بازیکنان تخفیفی ۲۰ درصدی عرضه کرده بود به شرطی که از پرداخت مستقیم ویژه بازی استفاده کنند و نه سامانه‌های پرداخت اپل و گوگل. این اقدام خلاف مقررات این دو بستر اصلی عرضه اپ‌ها در جهان است.

Apple، سیبی کرم خورده که علیه Fortnite قدعلم کرده!

پس از این اتفاق اپل بازی را تحریم و بن کرد تا دیگر کسی نتواند از طریق دستگاه‌های این کمپانی به سراغ بازی برود. Epic Games نیز بلافاصله ویدیویی تبلیغاتی منتشر ساخت و در دنیای Fortnite آن را به نمایش گذاشت. آن‌ها شکایت خود از اپل را تقدیم دادگاه کردند و از بازیکنان خواستند که به مبارزه علیه انحصار طلبی بپیوندند. نقطه‌ی اوج ماجرا ویدیوی تبلیغاتی بود؛ اپیک با استفاده از تیزر تبلیغ مکینتاشِ خود اپل که در ۲۰۱۲ منتشر شده بود، به شکل تندی به اپل تاخت و آن‌ها را با داستان ۱۹۸۴ مقایسه کرد.

همین سرعتِ اقدام عمل اپیک باعث شد که شک‌ِ بسیاری درخصوص فعالیت اپیک ایجاد شود. بسیاری می‌پرسند که چطور Epic در طول این مدتِ کم ویدیویی تبلیغاتی ساخته و آن را به اشتراک گذاشت؟ برخی نیز می‌گویند که اپیک بازنده‌ی دادگاه است و هیچ حقی برای برداشتن سهم اپل ندارد.

اما قضیه زمانی که گوگل هم پا به ماجرا گذاشت داغ‌تر شد. گوگل هم Fortnite را تحریم کرد و با اعلام بسته شدن این بازی، به اپل پیوست. اپیک نیز شکایت دوم خود را به دادگاه ارائه داد و حالا منتظر اعلام نتایج و یا برگزاری دادگاه می‌باشند.

شما می‌توانید ویدیوی جنجالی و تبلیغاتی اپیک علیه اپل را در زیر ببینید:

حال سوال اینجاست: نظر شما درخصوص تحریم Fortnite چه می‌باشد؟ آیا با بن شدن این بازی در دیگر دستگاه‌ها نیز موافق هستید؟ برنده‌ی دادگاه کیست؟ چرا این بازی باید بن شود؟ یا چرا اپل باید از مواضع خود عقب نشینی کند؟ در بخش کامنت‌ها، نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *