گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی بازی Double Kick Heroes | آخرالزمان با راک

این نقد بر اساس نسخه‌ی ارسالی سازندگان برای وبسایت گیمینگ گرویتی نوشته شده است

بازی Double Kick Heroes به عنوان اولین ساخته استودیو Headbang Club به تازگی عرضه شده است. این بازی با گرافیک پیکسلی خود، موسیقی هیجان انگیزش در سبک راک و گیم پلی جدید و جذابش که الهامی از گیم پلی بازی Guitar Hero است، سعی کرده تا تجربه جدیدی را در اختیار گیمرها قرار دهد. در این مطلب نگاهی به این بازی انداخته و آن را نقد و بررسی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

Double Kick Heroes

بازی Double Kick Heroes تمام تلاش خود را کرده تا ادای دینی به بازی مشهور Guitar Hero باشد و با تلفیق ژانر موزیک با سبک بقا و کمی چاشنی ادونچر اثر جدیدی را به وجود بیاورد. البته در بخش‌هایی برای رسیدن به یک عنوان بی نقص و درجه یک ناموفق بوده اما به صورت کلی تجربه بازی Double Kick Heroes لذت ‌بخش است و شما می‌توانید لحظات فوق العاده‌ای را در هنگام تجربه این اثر داشته باشید.
عنوان Double Kick Heroes در آخر الزمانی روایت می‌‌شود. یک گروه موسیقی راک قصد دارد تا در یک دنیای پر از زامبی و موجودات عجیب و غریب زنده مانده و خود را به قلمرو شیطان برساند. داستانی که شاید پلات جالبی داشته باشد اما در طول بازی شاهد آن هستیم که توجه خاصی به بخش داستان نویسی نشده است. دیالوگ‌های کاملاً سطحی و ریتم مشخصی در داستان بازی حکم فرما است که از همان ابتدا ممکن است بسیاری از گیمرها از داستان بازی زده کند. البته پیچش پایانی داستان بازی شاید عجیب و برای بسیاری از گیمرها ناراحت ‌کننده باشد، اما رخداد جذابی است که به دلیل اسپویل نشدن پایان بندی اثر، تجربه آن را به خودتان می‌سپاریم. مطمئنا اگر در طول روند بازی با کاراکترها بیشتر آشنا شده و داستان Double Kick Heroes عمق بیشتری پیدا می‌کرد، بخش پایانی بازی ارزش چند برابری به دست می‌آورد اما حالا تنها می‌‌توان آن را به عنوان یک تلنگر به گیمرها به حساب آورد و پایان‌بندی Double Kick Heroes آن چنان که سازندگان توقع داشتند، عجیب و جذاب نیست.

Double Kick Heroes

یکی از بخش‌های فوق العاده بازی Double Kick Heroes گرافیک خاص آن است. سازندگان این اثر تلاش کردند تا بازی Double Kick Heroes را با گرافیک پیکسلی ایجاد کرده و حس و حال کلاسیکی به اثر بدهند. در واقع گرافیک Double Kick Heroes شما را به دوران اوج کنسول‌های ۸ و ۱۶ بیتی برده و هم زمانی این دوره را با دوره اوج موسیقی راک یکی می‌کند و به همین خاطر فضا‌سازی جذاب و فوق العاده‌ای در اثر شکل می‌گیرد. تصاویر خیره‌کننده‌ای که در طول جریان بازی مشاهده می‌کنید، جذابیت فوق العاده‌ای دارد اما متاسفانه باید گفت که یک اشتباه ساده در گیم‌پلی و طراحی محل قرارگیری HUD سبب شده تا بسیاری از گیمر‌ها نتوانند از این جذابیت بصری استفاده کنند. در بخش بررسی گیم پلی به صورت کامل به این مشکل خواهیم پرداخت و علت این را که چرا گیمر‌ها در طول تجربه بازی Double Kick Heroes نمی‌توانند از گرافیک این اثر لذت ببرند بررسی خواهیم کرد.

Double Kick Heroes

پیش از بررسی گیم‌پلی لازم است تا به موسیقی Double Kick Heroes پرداخته و این اثر را از نظر موسیقیایی بررسی کنیم. در وهله اول باید گفت که صداگذاری خاصی در این بازی وجود ندارد و به جز صداهای محیط محتوای خاصی را در این بخش مشاهده نمی‌کنید، اما موسیقی کلی بازی Double Kick Heroes به دلیل ماهیت ژانر بازی‌های موزیک تبدیل به نوعی نقطه عطف برای این اثر شده است. در واقع قطعات راکی که در طول بازی آن را می‌شنوید جلوه خاصی به اثر داده‌اند و تمام گیم‌پلی بازی حول موسیقی‌های راک شکل گرفته است به همین دلیل باید موسیقی را یکی از بخش‌های جذاب این اثر بنامیم و اگر به دنبال یک بازی با تم راک می‌گردید، Double Kick Heroes گزینه هیجان‌‌انگیزی برای شما به حساب می‌آید. گیم پلی این عنوان به این صورت است که شما باید نت‌هایی را که وارد صحنه می‌شوند به درستی انتخاب کرده و با این کار به زامبی‌هایی که در حال نزدیک شدن به ماشین شما هستند، شلیک کنید.
گیم پلی بازی بخشی است که تمامی تجربیات جذاب گرافیک موسیقی را خراب کرده و آن را وارد چالش جدی می‌کند. در واقع مشکل بزرگی که در بازی Double Kick Heroes وجود دارد محل قرارگیری نت‌های موسیقی در طول تجربه بازی است. اگر Double Kick Heroes را تجربه کنید، بی شک متوجه شباهت‌های بسیار زیاد گیم پلی این بازی با عنوان مشهور Guitar Hero می‌شوید. همان ‌طور که در بازی Guitar Hero نت‌ها مرحله به مرحله وارد صفحه شده و شما باید آن‌ها را به درستی انتخاب می‌کردید، در بازی Double Kick Heroes نیز با همین قاعده مواجه هستیم، اما یکی از نکات بسیار مهم این است که نت‌های بازی در بخش پایینی صفحه واقع شده اند و توجه کردن به این نت‌ها باعث می‌شود تا وقایعی را که در حال جریان هستند مشاهده نکرده و آن‌ها را از دست بدهید.
Double Kick Heroes
در طول تجربه این اثر حواس گیمر تماماً به بخش پایینی صفحه است و همین موضوع باعث می‌شود تا گرافیک بازی و صحنه‌های جذاب حمله زامبی‌ها به ماشین شما به راحتی از دست برود. شاید در مراحل اول به دلیل ریتم کند موسیقی و گیم پلی با این مشکل مواجه نباشیم، اما هر چه جلو می‌‌رویم و به مراحل آخر نزدیک می‌‌شویم با تند شدن ریتم موسیقی این مشکل چند برابر می‌‌شود.
شاید باید گفت که اگر یک نفر بازی Double Kick Heroes را تجربه کند و فرد دیگری در کنار او بازی را مشاهده کند، می‌توان با قطعیت گفت که فردی که در حال مشاهده تجربه بازی است لذت بیشتری را از گیمر خواهد بود زیرا گیمر به جز صفحه مشکی رنگ و نت‌هایی که رگباری و پشت سر هم وارد این صفحه می‌شوند، هیچ چیزی از نماهای بازی Double Kick Heroes را مشاهده نخواهد کرد.
به عنوان یک گیمر و منتقد اگر قرار بود تا تغییری در بازی Double Kick Heroes بدهم تا این اثر را بهبود بخشم، به جای آن که بخش نت‌های بازی را در پایین صفحه قرار داده و آن را از روند بازی خارج کنم، نت‌ها را دقیقاً در وسط صفحه قرار داده و هر یک از این زامبی‌ها را به عنوان یک نت در نظر می‌‌گرفتم. با این کار بازیکنان تماماً در طول جریان بازی از محیط بازی لذت می‌‌بردند و به بهترین شکل ممکن گیم پلی Double Kick Heroes را تجربه می‌کردند.
Double Kick Heroes

در نهایت هم یک موضوع حائز اهمیت که باید به آن اشاره کنیم، خلاقیت فوق العاده‌ای است که سازندگان عنوان Double Kick Heroes در ساخت این اثر به کار برده‌اند. شما می‌توانید در این بازی بخش‌های مختلفی را به جز بخش اصلی بازی تجربه کنید. هر یک از این بخش‌ها جذاب و فوق ‌العاده هستند. یکی از بخش‌های اضافی موجود در Double Kick Heroes، امکان ایجاد مرحله با استفاده از موسیقی است. بازی Double Kick Heroes این امکان را به شما می‌دهد تا یک موسیقی را از کامپیوتر خود انتخاب کرده و با مشخص کردن نت‌های مختلف آن یک مرحله جدیدی را به وجود بیاورید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. البته به دلیل کوچک بودن کامیونیتی این بازی شاهد مراحل ایجاد شده زیادی نیستیم که امیدواریم این مشکل خیلی زود برطرف شود. از سوی دیگر در طول تجربه بازی این امکان فراهم شده تا بتوانید موسیقی‌ای را که به آن علاقه ‌مند هستید بارها و بارها شنیده و با تجربه دوباره آن مرحله، از این موسیقی لذت ببرید.
Double Kick Heroes با داشتن بخش‌های مختلف و درجه سختی‌های گوناگون ارزش تکرار بالایی دارد و این موضوع سبب شده تا بتوانید این بازی را با سختی بیشتری تجربه کنید.
در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که بازی Double Kick Heroes عنوان جذابی است که با یک مشکل اساسی در گیم‌‌پلی مواجه است. مشکلی که ممکن است تجربه بازی را وارد چالش سختی کند و افراد بسیار زیادی پس از آن که چند مرحله از Double Kick Heroes را بازی کردند، به راحتی آن را کنار بگذارند. اما خلاقیت در ایجاد بخش‌های جدید بازی، گرافیک و موسیقی در بالاترین حد خود قرار دارد و این به یک بازی مستقل ارزش بالایی می‌بخشد.

بازبینی تصاویر

Double Kick Heroes

برای مبارزه آماده‌اید؟

Double Kick Heroes

نقشه بازی شما را به آمریکا آخرالزمانی می‌برد

Double Kick Heroes

بازی دارای بخش‌های مختلفی است

Double Kick Heroes

ساخت مرحله با موسیقی شما

Double Kick Heroes

محیط‌های جذاب و اتمسفریک

Double Kick Heroes

مراحل مختلف بازی که از نظر گرافیکی تکراری نیستند

سخن پایانی

بازی Double Kick Heroes می‌توانست با حل مشکل HUD تبدیل به اثر درجه یک و بدون مشکلی شود اما همین حالا نیز این بازی، عنوان قابل احترام و جذابی است که می‌تواند خاطرات شیرین بازی‌های موسیقی محور گذشته را زنده کند.

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *