گیمینگرویتی

ثبت نام

مایکل پکتر: فکر نمی‌کنم که همه بازی‌های PS5 و Xbox Series X|S با قیمت ۷۰ دلار منتشر شوند

چندین ناشر مطرح در زمینه افزایش قیمت تعدادی از بازی‌های آینده خود در نسل بعدی کنسول‌ها قدم بزرگی برداشته اند. Take-Two با عنوان NBA 2K21 این ریسک را به جان خرید؛ سپس اکتیویژن با Call of Duty: Black Ops Cold War این راه را ادامه داد و سونی نیز کمی بعد تایید کرد که امکان دارد با توجه به عنوانی که قصد انتشار آن‌ را دارند، قیمت بازی‌های First-Party نسل بعدی خود را تا ۷۰ دلار بالا ببرد. از جمله بازی‌های زمان عرضه‌ای مانند Demon’s Souls و Destruction AllStars.

افراد زیادی معتقدند که پس از سال‌ها عدم افزایش قیمت، سرانجام در این نسل کنسولی، قیمت استاندارد همه‌ی بازی‌ها به ۷۰ دلار افزایش خواهد یافت. اما مایکل پکتر، تحلیل‌گر صنعت گیم، معتقد است که این قضیه قطعی نیست.

پکتر در مصاحبه اخیر خود با GamingBolt اظهار کرده که موارد خاص افزایش قیمت توسط ناشران، الزاما نباید به عنوان آغاز یک رویه جدید در صنعت گیم تلقی شود و این افرایش قیمت درعوض به لیست قیمت گذاری بازی در کنسول و صاحبان پلتفرم‌ها بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال مایکروسافت به علت وجود Smart Delivery، به احتمال زیاد به این زودی به سراغ قیمت ۷۰ دلاری نخواهد رفت.

“در واقع لیست قیمت گذاری کنسولی بازی‌ها (MSRP) مهم و تاثیرگذار است. مایکروسافت در رابطه با Smart Delivery کاملا واضح عمل کرده و گفته که آپگریدهای نسل بعدی بازی‌های نسل هشتم، رایگان خواهند بود. پس اگر Smart Delivery رایگان است، مایکروسافت نمی‌تواند بازی‌های خود را ۷۰ دلاری کند. (مگر اینکه به صورت فرضی، بخواهد قیمت عناوین نسل فعلی را نیز از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش دهد) پس قیمت بازی‌های نسل بعدی آن‌ها ۶۰ دلار خواهد ماند.”

“به نظرم قیمت ۷۰ دلاری بازی ۲K مشتریان را ناراضی خواهد کرد. می‌دانم ارزش این عنوان بنا به تورم همین است و سال‌هاست که قیمت بازی‌ها افزایش نیافته است. اما حقیقت این است که اگر مالکان پلتفرم‌ها قیمت ۷۰ دلاری را پیشنهاد نکنند، ناشر Third-Party با درخواست ۱۰ دلار بیشتر، طمع‌کار به نظر می‌رسد.”

“من نمی‌دانم که این اتفاق می‌افتد یا نه؛ معتقدم که چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم، این است که ناشران در تلاشند که در رابطه با قیمت‌گذاری راه‌حلی پیدا کنند. تصور می‌کنم که سونی با اعلام قیمت ۵۰ دلاری بازی Miles Morales و قیمت ۷۰ دلاری Demon’s Souls، به آن‌ها کمکی نکرده است.”

او سپس افزود: “فکر نمی‌کنم که همه بخواهند ۷۰ دلار مطالبه کنند.”

البته چندین ناشر مطرح هنوز برای بازی‌های نسل بعد به سراغ قیمت ۷۰ دلار نرفته اند. به عنوان مثال، یوبی‌سافت گفته که بازی‌های PS5 و Xbox Series X|S که توسط این شرکت در سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند، همگی ۶۰ دلار قیمت خواهند داشت. ولی درباره آینده سکوت کرده است. در مقابل Capcom هنوز تصمیم قطعی نگرفته است، اما نسخه PS5 عنوان Resident Evil Village توسط یک خرده فروش آسیایی ۷۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

نظر شما درباره افزایش قیمت بازی‌های نسل نهم چیست؟ بنظرتان فروش بازی‌های AAA با توجه به این افزایش قیمت، چقدر می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد؟

آدرس شبکه های اجتماعی :

0 پاسخ به “مایکل پکتر: فکر نمی‌کنم که همه بازی‌های PS5 و Xbox Series X|S با قیمت ۷۰ دلار منتشر شوند”

  1. محمد سلیمان پور گفت:

    ,دیگه وقتی گادفال و دستراکشن ال استارز هفتاد دلارن باید تقریبا مطمئن شد ۹۰ درصد بازی ها ۷۰ دلاری میشن

  2. محمد سلیمان پور گفت:

    ,دیگه وقتی گادفال و دستراکشن ال استارز هفتاد دلارن باید تقریبا مطمئن شد ۹۰ درصد بازی ها ۷۰ دلاری میشن

  3. حالا که مایکل پکتر گفت، مطمئن باشید همشون + خود همون مایکروسافت هم بازی هاشو ۷۰ دلار می کنه

  4. حالا که مایکل پکتر گفت، مطمئن باشید همشون + خود همون مایکروسافت هم بازی هاشو ۷۰ دلار می کنه

  5. تحلیل از که آموختی؟ از مایکل پکتر، هر آنچه او می‌گفت، خلافش را بازگو می‌کردم

    با این وضع فکر کنم حتی بازی‌هایی که قرار بود ۶۰ دلار باشن هم به ۷۰ برسن?

  6. تحلیل از که آموختی؟ از مایکل پکتر، هر آنچه او می‌گفت، خلافش را بازگو می‌کردم

    با این وضع فکر کنم حتی بازی‌هایی که قرار بود ۶۰ دلار باشن هم به ۷۰ برسن?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *