گیمینگرویتی

ثبت نام

راهنمای جدیدترین Raid بازی Destiny 2 به نام Deep Stone Crypt

با انتشار محتوای سال چهارم بازی Destiny 2 (Beyond Light) میلیون‌ها طرفدار این عنوان چشم‌انتظار فعالیت Raid (یا همان فعالیت‌های ۶ نفره‌ی دنیای دستنی) و تجربه‌ی آن به همراه دوستان خود بودند. رِید این نسخه Deep Stone Crypt نام دارد و پلیرها را به دخمه‌ای در زیر اروپا (قمر  یخبندان سیاره‌ی مشتری) می‌فرستد تا با کمک یکدیگر یکی از قدیمی‌ترین دشمنان Destiny را برای همیشه به درک واصل کنند!

در این مطلب قصد داریم راهنمای کامل تمام قسمت‌ها (انکانترهای) این Raid که دشمنانش از نژاد Fallen هستند (در سایزها و کلاس‌های مختلف!)، به همراه استراتژی‌ها، سلاح‌های پیشنهادی و مورد نیاز و نکات کلیدی آن، شرح دهیم.

یک تیم ۶ نفره و پایه از دوستانتان آماده کنید و به قلب دخمه‌ی دیپ استون بزنید! البته، حواستان به سطح Power  پیشنهادی آن باشد و حسابی خود را برای آن آماده‌سازی کنید.

با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

 

بخش اول: Desolation – پایک / اسپارو

با آغاز این Raid (که محل شروع Activity آن واقع در اروپا است) و فرود آمدن روی زمین، به پیش بروید، چندین دشمن معمولی و Major (دشمنان با رنگ خط سلامتی زرد رنگ و جان‌سخت‌تر) را نابود کنید تا درب وردی باز شود. سوار اسپارو شوید و به پیشروی ادامه دهید تا به اولین حباب برسید.

این منطقه دمای بسیار سردی دارد و شما نمی‌توانید مدت زمان طولانی بیرون بمانید. به داخل اولین حباب رفته، سوار یکی از Pike ها شوید و با سرعت هرچه تمام تر به حباب بعدی برسید. مدت زمانی که می‌توانید بین دو حباب حرکت کنید، محدود است و به محض خروج از هر حباب، یک دیباف (یا تضعیف کننده) به نام Frostbite دریافت می‌کنید که با تابع زمان در حال افزایش است و به محض این که به عدد ۱۰ برسد شما خواهید مرد و باید از ابتدا مسیر را طی کنید. نقشه‌ی این منطقه برایتان در شکل زیر ترسیم شده است. تمامی ۶ نفر تیم باید به آخرین حباب برسند و دشمنان داخل آن را نابود کنند تا درب ورودی باز شود. تا یادم نرفته این نکته را هم اضافه کنم که یه Chest (صندوق) مخفی کمی قبل تر از آخرین حباب و در بالای سنگ‌ها وجود دارد که می‌توانید از لوت آن نیز استفاده کنید.

کم‌کم تیم را برای اولین انکانترِ واقعی رید DSC آماده کنید.

نقشه این قسمت

بخش دوم: Restricted

نخستین انکانتر این Raid مکانیزم‌هایی را معرفی می‌کند که تا انتها به اَشکال مختلف حضور دارند. بنابراین فرا گرفتن آن‌ها و هماهنگ بودن و کارتیمی بسیار مهم است.

دو اتاق در این جا وجود دارد که یکی از آن‌ها تاریک و دیگری روشن است.‌ آن‌ها را به ترتیب اتاق تاریک (دارک) و روشن (لایت) نامگذاری می‌کنیم. سه فیوز در هر اتاق وجود دارد که توسط محفظه پوشانده شده است.

نمای اتاق روشن

دقیقا زیر همین محیط نیز فضایی وجود دارد که از طریق راهرویی به آن‌جا دسترسی دارید. در اینجا هدف پایین کشیدن این محفظه ها، و نابودی فیوزهاست.

اعضای گروه را به دو تیم ۳ نفره در هر سمت تقسیم کنید. یک نفر از ترمینال موجود در اتاق اول، باف Operator (که قرمز رنگ است) را برداشته و انکانتر آغاز می‌شود. دشمنان را نابود کرده و منتظر یک فالن وندال باشید که در بالای سرش نماد باف زرد رنگ (Scanner) است. او را از پای در بیاورید و بافش را بردارید. پس از برداشتن باف اسکنر (که از این به بعد فردی که باف اسکنر را دارد، اسکنر خطاب میکنیم) از کنار ستون‌های واقع در هر اتاق، کلیدهای طبقه پایین را مشاهده و برای فرد پایین (اپراتور) می‌خواند. چگونگی نامگذاری ستونها کاملا توافقی است. برای مثال خواندن‌ها می‌تواند این گونه باشد: اتاق لایت، کلید ۲ و …کلید ۴٫ وظیفه اپراتور نیز در طبقه پایین، نابود کردن این کلیدهایی است که از اتاقهای بالایی برایش خوانده می‌شود.

نحوه نگاه کردن از پای ستون ها و خواندن آن – این کار توسط اسکنر انجام می شود

از طریق ترمینال‌های موجود در هر اتاق می‌توانید باف‌ها را برای اتاق‌های مجاور پاسکاری کنید تا این روند در اتاق دیگر نیز تکرار شود.

با انجام این کار باید از طریق همین ترمینال‌ها باف اپراتور به بالا، و باف اسکنر به پایین پاسکاری شود. اکنون وقت خواندن فیوزها از طبقه پایین است. اسکنر طبقه پایین فیوزهای هایلایت شده را برای تیم طبقه بالا خوانده و تیم طبقه بالا فیوز اصلی را شلیک می کنند. برای این کار اسلحه‌ی Xenophage بسیار مناسب است. اگر با One Thousand Voices خودتان را زخمی (!) نمی‌کنید نیز، اینجا اسلحه‌ی بسیار مناسبی به شمار می‌رود! پس از این که هر ۶ فیوز (سه تا در سمت اتاق تاریک و سه تا هم در سمت اتاق روشن) از پایین، خوانده و تیم طبقه بالا آنها را نابود کردند، این بخش با موفقیت به پایان می‌رسد و می‌توانید راه را به جلو ادامه دهید.

نمای طبقه پایینی اتاق تاریک – پنل هایی که اپراتور باید شلیک کند (طبق دستور اسکنر از طبقه بالا)

فیوزی که باید در بالا نابود شود توس اسکنر طبقه پایین به این صورت مشخص است

نقشه کلی انکانتر اول به صورت شماتیک

 

بخش سوم: Atraks-1, Fallen Exo

این بخش را می‌توان سخت ترین و پیچیده‌ترین بخش رید Deep Stone Crypt نامید که نیاز به هماهنگی بالایی دارد. همین اول کار یک نکته را متذکر شوم، بهترین اسلحه در این انکانتر Lament (شمشیر اگزوتیک سال چهارم) است که می‌تواند مقدار آسیب بسیار بالایی به باس این قسمت وارد کند.

باز هم تیم را به دو گروه ۳ نفره تقسیم کنید. یک تیم به وسیله آسانسور به طبقه بالا (فضا) برود و تیم دیگر در طبقه پایین بایستد. تیم طبقه پایین، دشمن (وندال) دارای باف اسکنر را نابود کند و آن را برداشته و در ترمینال قرار می دهد. تیم بالا، یک نفر این باف را برداشته و نفر دیگر باف اپراتور را از کشتن یک وندال می گیرد. پس مجددا مرور می کنیم، طبقه پایین باف اسکنر، و طبقه بالا باف اپراتور. هر دو نیز به وسیله ترمینال باید به طبقه بالا روانه شوند. Sentinel Servitors ها باعث از کار افتادن این ترمینال ها می شوند. پس حواستان به آن‌ها باشد و آنها را نابود کنید. اکنون برای کمک یک (پیشنهادی) نفر می‌تواند از طریق آسانسورها به طبقه بالا بروند تا برای فاز اول DPS (یا دمیج دادن) به تیم بالا کمک کنند.

نمای طبقه پایین و وندالی که عملگر اپراتور را دارد

نحوه تشخیص المثنای صحیح که باید نابود شود (توسط اسکنر)

 

اسکنر طبقه‌ی بالا از میان چندین المثنی Atraks-1 یک مورد، هایلایت می‌شود و برای سایر اعضای تیم مشخص می‌کند. بازهم نامگذاری مکان باس اختیاری است.

تمامی حواس تیم بالا به فرد اسکنر، و گوش به فرمان او باشد. Lament خود را شارژ کرده و تما دقّ دلیتان را سر او خالی کنید! پیشنهاد می‌کنم یک تایتان (اگر در تیم حضور دارد!) توسط سوپر Void، یک حباب ایجاد کرده و تمامی تیم ابتدا درون آن قرار گیرند و سپس برای DPS روانه‌ی اترکس-۱ شوند. نُوا بمب (سوپرووید کلاس ورلاک) نیز بسیار کار آمد است. فقط حواستان به یک چیز جمع باشد و آن هم هماهنگی در زدن ضربه اول است. زیرا پس از اصابت اولین ضربه، مدت زمان محدودی در اختیارتان قرار دارد. پس، سعی کنید ضربه را کاملا همزمان وارد کنید.

پس از نابودی این المثنی (یا شِبه اترکس!) یک نفر یک دیباف تحت عنوان Replication دریافت می‌کند که حدودا ۳۰ ثانیه زمان دارد تا از شر آن خلاص شود. اتاقک‌های خلاء (Airlock) در طبقه‌ی بالا وجود دارد  که فرد دارای دیباف به داخل آن رفته و اسکنر به او کمک می‌کند تا از شر این دیباف خلاص شود. مکانیزم باز کردن درب این اتاقک ها نیز همانند انکانتر قبلی است که آن را فرا گرفته‌اید. اتاق صحیح از میان اتاقهای موجود، دارای کلید درخشان و از سایرین متمایز است. تنها اسکنر قادر به دیدن و باز کردن آن است تا به فرد دارای دیباف کمک کند.

پاکسازی دیباف رپلیکیشن (توسط اپراتور)

پس از انجام فاز DPS بلافاصله اسکنر، باف خود را داخل ترمینال قرار می‌دهد و طبقه‌ی پایین یک نفر آن را بر‌میدارد. همین عمل مشخص کردن المثنای صحیح در طبقه پایین و DPS نیز تکرار می‌شود. همین کار را تا نابودی خط سلامتی Atraks-1 ادامه دهید. در فاز آخر اما، تمامی اعضای تیم به فضه (طبقه دوم) رفته و به آسیب رساندن به اترکس-۱ کمک کنند.

پس از نابودی او جایزه‌تان را دریافت و از درب باز شده در طبقه دوم به مسیرتان ادامه دهید.

 

بخش چهارم: Descent

یکی از زیباترین و به یاد ماندنی ترین لحظات Raid دیپ استون کریپت و بلکه تمامی رِیدهای دنیای دستنی، همین بخش کوتاه است. یک قسمت سکوبازی بسیار جذاب و خاطره‌انگیز، که البته، مسیر پیش رو مشخص است. با دقت و آرامش، از موسیقی، اتمسفر و فضای این بخش لذت ببرید و به سخنان هوش مصنوعی کلویس بری گوش فرا دهید!

برای دستیابی به صندوق مخفی، مسیر سمت چپ را پیش بگیرید

ضمن این که آماده‌ی یک هرج و مرج واقعی در قسمت بعدی باشید!

بخش پنجم: RaptureTaniks, Reborn

برخلاف هرج و مرج و شلوغی بسیار زیاد، این انکانتر، بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می‌رسد! دشمنان بسیار زیاد، چندین چمپیون Overload، همچنان Major های فراوان که قرار است یکی از شلوغ ترین انکانترهای DSC را رقم بزند. موسیقی تند و اتفاقات بکگراند را نیز به این موراد اضافه کنید!

نمای کلی این انکانتر که سبدها را در سمت چپ و راست مشاهده می کنید

در این قسمت، اجازه بدهید تاکتیک به کار گرفته شده را «هرج‌ و مرج» نامگذاری کنیم! تمام افراد باید در تمام کارها مشارکت کنند. پس فکر این که فقط یک گوشه بایستید و تماشا کنید تا دوستانتان برایتان کار انجام دهند از سرتان بیرون نمائید!

عملگرهای اسکنر و اپراتور را که به خاطر دارید؟ یک عملگر دیگر در این بخش تحت عنوان Suppressor معرفی می‌شود که با رنگ آبی مشخص است.

هدف در این قسمت حمل بمب‌های اتمی (!) به داخل سبدهای منحصر به فردی است که در میانه‌ی اتاق وجود دارد.

با شروع انکانتر در اتاق پخش و پلا شوید! دشمنان را نابود کنید، از وندال ها عملگرهای اسکنر، اپراتور و سوپرسور را بردارید.

با شنیدن صدای آژیر، ابتدا نوبت اپراتور است که وظیفه‌ی خود را عمل کند. دو کلید در سمت راست و دو کلید در سمت چپ واقع شده است، نگاه به کلید دستگاه‌ها انداخته و کلید هایلایت شده (به رنگ قرمز) را شلیک کنید. این عمل باعث می‌شود تا بمب‌های اتم در دسترس قرار گیرند. در همین حین اسکنر به سبدهای وسط اتاق نگاه انداخته و آنهایی که به رنگ زرد در آمده صدا می کند. (مثلا سمت چپ بالایی، و سمت راست پایینی – یا هر نامگذاری قر اردادی دیگر مانند اعداد ترتیبی و غیره) حمل کننده‌های بمب آن ها را برداشته و در سبد خوانده شده قرار می‌دهند.

یک نکته اما این وسط وجود دارد، و آن هم وظیفه‌ی سوپرسور است. سه کلاهک مخصوص در سه گوشه ی اتاق واقع شده است که (فرقی نمی‌کند) چپ به راست یا راست به چپ، فرد سوپرسور زیر آنها ایستاده و به سمت تانیکس نشانه روی میکند. یکی دو تیر کافی است. اگر Anarchy در دسترس دارید که بسیار کارتان راحت تر است؛ زیر اولین کلاهک باستید، با یک گلوله‌ی آنارکی کارتان راه افتاده و به سمت کلاهک بعدی با سرعت هرچه تمام‌تر حرکت کنید، شلیک دوم نارکی (یا هر اسلحه دیگر)، و در نهایت حرکت به سوی آخرین کلاهک و قرار گرفتن زیر آن، شلیک به تانیکس… و تانیکس از حرکت می‌ایستد. اکنون لحظه‌ایست که تیم حمل کننده بمب‌ها مجاز است بمب‌ها را داخل سبد قرار دهد.

نمای سمت راستی (اتاق قرینه است)

تمام این کارها باید همزمان و بسیار سریع انجام گیرد. همانطور که در ابتدای این قسمت گفتم حجم دشمنان در این بخش بسیار بالاست، توصیه می‌کنم از شمشیر گیوتین، یا لمنت استفاده کنید. بخصوص گیوتین که با چرخاندن آن می‌تونید تعداد زیادی دشمن را در آن واحد از بین ببرید.

پس از هر فاز یکی از عملگرها دی-اکتیو می‌شود و آن شخص باید علمگر غیرفعال خود را درون ترمینال قرار داده و فرد دیگری آن را برداشته و جایگزین عملگر قبلی شود. برای مثال اگر سوپرسور  دی-اکتیو شد، بلافاصه این را به تیم گزارش می‌دهد و فرد جایگزین نیز آن را برداشته و وظیفه‌ی سوپرس کردن تانیکس را برعهده می‌گیرد.

این عمل (یعنی تولید بمب و حمل کردن آن به درون سبدهای خاص خود) را چندین فاز ادامه دهید تا وسط اتاق باز شده و کل تیم به پایین حرکت کنند. سپس با سرعت هرچه تمام‌تر راهروی باریک را طی کرده، و از اتفاقاتی که می‌افتد لذت ببرید و آماده‌ی نبرد پایانی شوید!

 

نبرد پایانی – Taniks, the Abomination

به نبرد پایانی Raid زیبای Deep Stone Crypt رسیدیم. نوبت اصل کاری، خود تانیکس رسیده تا برای همیشه از شر او خلاص شوید.

منطقه‌ی مبارزه با تانیکس را به سه بخش تقسیم می‌کنیم. بخش نارنجی، بخش آبی و بخش سفید.

نمای کلی این نبرد و مناطق سه گانه از سمت چپ: سفید، آبی و نارنجی

در هر بخش دو سبد مخصوص قرار دادن بمب اتمی، یک ترمینال مخصوص عملگرها، و نهایتا ۳ کلاهک مخصوص Suppressor و سوپرس کردن تانیکس قرار دارد.

با شروع مبارزه دشمنان را نابود کرده و علمگرهای سه‌گانه (قرمز: اپراتور، زرد: اسکنر و نهایتا، آبی: سوپرسور) را بردارید.

پس از اندکی مبارزه و خالی کردن محیط از دشمنان ریز و درشت، Taniks به صورت کاملا رندوم به سمت یکی از مناطق سه‌گانه که نامگذاری آن‌ها بر اساس رنگ نور محیطی غالب بر آن ها است حرکت می کند. مناطق را همانطور که پیش‌تراشاره شد نارنجی، سفید و آبی نامگذاری کردیم.

فرض می کنیم تانیکس به سمت بخش نارنجی رنگ محیط حرکت می کند.

یک سری نور بنفش در محیط اطراف تولید شده و که تمام اعضای گروه باید سریعا از آنها خارج ، تا از مرگشان جلوگیری شود.

تانیکس (با این شمایل جدید!) دارای ۴ پا است. در همین حین وظیفه‌ی کل تیم DPS دادن به هر یک از این پاها است؛ اگر آسیب مورد نظر به هر یک از این پاها به حد نصاب برسد یک بمب اتم از آن دراپ می‌شود و حتما ادامه‌ی ماجرا را حدس زده اید!

این بمب‌ها باید در سبدهای مناسبی که اسکنر برای سایر اعضای تیم مشخص می‌کند حمل می شود. فرض را بر این گذاشته بودیم که تانیکس به منطقه نارنجی رنگ رفته، پس حتما در این فاز بمب‌ها باید به سبدهای بخش آبی یا سفید (آن دو بخش دیگری که تانیکس حضور ندارد) حمل شوند. برای راحتی کار اکیدا توضیه می‌کنم به هر ۴ پای او به اندازه کافی دمیج بدهید تا ۴ بمب از او دراپ شود. اکنون اسکنر نیز بیکار شده و وظیفه حمل بمب را بر عهده می‌گیرد. ۴ حمل کننده بمب که هر یک طبق قرار داد ۴ سبد باقی مانده را از ابتدا مشخص کرده عهده‌دار می شوند. یک سوپرسور و یک اپراتور. در حین حمل بمب اعضای گروه دو بار بصورت رندوم درون محفظه ای گرفتار می شوند که وظیفه اپراتور است تا آن‌ها را از شر این تله خلاص کند. پس این که اپراتور دومین نفر را نیز آزاد کرد، به سوپرسور اعلام می کند تا تانیکس را سوپرس کند. روش سوپرس کردن باس دقیقا همانند انکانتر قبلی است. بهتر است ابتدا سوپرسور از زیر دو کلاهک (و البته شلیک کردن) عبور کرده و در زیر سومی بایستد و منتظر فرمان اپراتور بماند. درست در لحظه ای که اپراتور اعلام کرد «دومین تله آزاد شد» زمانی است که Taniks باید سوپرس شود. و این لحظه همان لحظه‌ای است که تیم حامل بمب اجازه‌ی قرار دادن بمب‌ها در داخل سبد ها را پیدا می‌کند؛ تا زمانی که Taniks سوپرس نشود سبدها آفلاین هستند و بمبی را قبول نمی کنند.

اکنون زمان DPS فرا رسیده که یکی از جذاب‌ترین DPS های تاریخ یک غول‌آخر در دنیای دستنی است. تانیکس در وسط نقشه قرار می‌گیرد، دو دیواره‌ی حلقوی در اطراف او شروع به حرکت میک‌ند؛ یک دونات را در نظر بگیرید که بخش سوراخ وسط آن محل قراگیری تانیکس است! و تیم شما، باید روی خود دونات برای DPS استفاده کنید. بهترین روش برای DPS دادن استفاده از Anarchy و دو شاتگان Slug است. Cloudstrike نیز گزینه‌ی ایده‌آل دیگری به شمار می‌رود. Xenophage نیز بد نیست. سوپر های وِل آو ردینس، نُوا بمب، گلدن‌گان تک تیر (با اگزوتیک Celestial Nighthawk) و یک حباب تایتان، در قبل ورود به دونات Taniks کاملا مناسب است.

دونات DPS که باید درون آن ایستاده و دمیج بدهید

امیدوارم بتوانید در یک فاز کار او را یکسره کنید، در غیر این صورت، باید تمامی این کارها را مجددا تکرار کنید.

تبریک عرض می‌کنم! یک Raid دیگر از ریدهای دستنی را به پایان رساندید. در شبکه های اجتماعی می‌توانید ویدئوی نبرد پایانی را با هشتگ #GGTaniksD2 به اشتراک بگذارید.

امیدوارم این مطلب به کمکتان آمده باشد و ما را از تجربیات خود بهره‌مند کنید.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *