گیمینگرویتی

ثبت نام

آثار تاخیر خورده سینمایی به واسطه کرونا (بخش دوم)

به جرئت می‌توان ادعا کرد که شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، هیچ کدام از ابعاد صنایع سرگرمی را به اندازه سینما تحت تأثیر خود قرار نداد. دراین بین، آثاری که از مدت‌ها قبل برای این بازه زمانی تاریخ انتشار دریافت کرده بودند به واسطه بسته شدن سینماها، با تأخیر در تاریخ انتشار خود روبرو شدند. این شرایط، عناوین مورد انتظاری که در دست ساخت قرار داشتند را نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرد و به واسطه تعطیلی فرایند تولید این آثار، تاریخ انتشار آنان نیز با تأخیرات قابل توجهی مواجه شد. این شرایط بهانه‌ای دست ما داد تا به بررسی این عناوین پرداخته و علاوه بر اطلاع رسانی به طرفداران پروپا قرص این آثار دررابطه با تاریخ انتشار جدید آن‌ها، مخاطبان تازه را نیز با خلاصه‌ای از شرایط سینما در سالیان پیش‌رو آشنا کنیم. با ما در دومین بخش مطالعه این آثار همراه باشید.

New Mutants

فیلم «جهش‌یافته‌های جدید» که آخرین اسپین‌آف مجموعه ایکس‌من به شمار می‌رود، تاکنون بیش از ۵ بار تاخیر خورده و توانسته رکورد جدیدی من‌باب «چگونه اعصاب طرفداران را خرد کنیم!؟» از خود برجای بگذارد. این فیلم محصول مشترک والت دیزنی و قرن بیستم بوده که از بازیگران آن می‌توان به «میسی ویلیامز»، «آنا تیلور جوی» و «چارلی هیتون» اشاره کرد. کارگردانی و نویسندگی این فیلم نیز بر بر عهده «جاش بون» می‌باشد. اولین و بزرگ‌ترین اثری که در کارنامه هنری کم‌بار و جوان این کارگردان به چشم می‌خورد، فیلم «fault in our stars» است؛ درامی عاشقانه که قدرت بون را در به تصویر کشیدن رابطه‌های عاشقانه به خوبی اثبات می‌کند. باید دید که «جاش بون» چگونه تسلط خود در نشان دادن رابطه‌های عاشقانه را چاشنی فیلمی علمی-تخیلی با محوریت «مردان ایکس» خواهد کرد. برای دیدن آخرین فیلم اثر روز سینمای جهان در رابطه با دنیای مردان ایکس، تاریخ سوم آپریل (۱۵ فروردین) برنامه‌ریزی شده بود.

Bill and Ted Face the Music

ماجراهای عالی «بیل» و «تد»، بعد از گذشت ۳ دهه دوباره بر روی پرده جادویی قرار خواهد گرفت. بدلیل تعطیلی سینماها، کمپانی «اوریون پیکچرز» اعلام کرد که این فیلم قرار است در شبکه خانگی اکران شود. ماجراهای بیل و تد، مجموعه فیلمی کمدی و علمی تخیلی‌ست که از اکران نسخه دوم آن حدود ۳۰ سال می‌گذرد. کیانو ریوز و الکس وینتر بازهم بعنوان زوج هنری بیل و تد در کنار هم قرار دارند و ویلیام سدلر قرار است باری دیگر نقش مرگ را در این فیلم ایفا کند.
همچنین طبق اخبار منتشر شده، «آنتونی کاریگان» هم بازیگری‌ست که بعنوان ویلین اصلی در این فیلم انتخاب شده و قرار است بازهم شاهد حضور او در نقش شخصیتی سیاه و منفی باشیم؛ آنتونی سابقه بازی در سریال گاتهام را نیز در کارنامه خود دارد. این فیلم در اولین روز ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) اکران خواهد شد و از دیگر بازیگران آن می‌توان به «سامارا ویوینگ» و «برجیت لاندی» اشاره کرد. همزمان با اکران در سینماها،این فیلم در شبکه خانگی و به صورت آنلاین نیز در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.

Kingsman

«متیو وان» قرار است با فیلم دیگری از مجموعه kingsman به سینماها باز گردد. سومین فیلم این فرانچایز پیش‌درآمدی بر دنیای کلی «کینگزمن» خواهد بود و قصد دارد تا با سفری هیجان‌انگیز به قلب داستان، اطلاعاتی درباره سرگذشت و نحوه تاسیس این سازمان در اختیار ما قرار دهد. کمپانی قرن بیستم آخرین فیلم از این مجموعه اکشن-جاسوسی را در تاریخ ۱۸ سپتامبر یا به عبارتی (۲۸ شهریور) بر روی پرده‌ها خواهد برد. «رالف فاینز» قرار است نقش مهمی را در این فیلم ایفا کرده و از تجربه خود برای بیشتر دیده شدن این فیلم، حداقل استفاده را ببرد. «جما آرترتون»، «هریس دیکنسون»، «متیو گود» و «چارلز دنس» نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند. متیو وان، کارگردان ۲ نسخه قبلی این فیلم، کارگردانی این اثر را نیز برعهده دارد.

Wonder Woman 2

پس از حضور شخصیت «زن شگفت‌انگیز» در فیلم‌های «لیگ عدالت» و «بتمن علیه سوپرمن»، حالا او باید باری دیگر در فیلم اختصاصی خود ظاهر شده و به شغل همیشگی ابرقهرمانان، یعنی نجات دنیا بپردازد. داستان این فیلم نسبت به نسخه قبل با یک پرش زمانی شدید همراه بوده و در دهه ۸۰ میلادی رخ خواهد داد. «واندر وومن» در این فیلم وظیفه مبارزه علیه نیروهای شوروی را بر دوش می‌کشد. «گل گدوت» بازهم اجرای نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد، همچنین «پدرو پاسکال» ایفاگر نقش «لرد مکسول» سرمایه‌داری شرور و بدطینت در دنیای فیلم خواهد بود. این اثر برای اکران در تاریخ ۵ دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و کریستین دیگ، رابین رایت و کانی نیلسن قرار است در آن به ایفای نقش بپردازند.

Candyman

جدیدترین فیلم سینمای وحشت هم از گزند کرونا در امان نماند. فیلم «مرد آبنباتی» برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ اکران شد و توانست نظر نسبی منتقدین و طرفداران را جلب کند. حال «نیا داکاستا» تصمیم گرفته تا در سال جاری، نسخه بازسازی شده خود را از این فیلم سینمایی، در سینماها عرضه کند. «جوردن پیل» کارگردان و نویسنده فیلم‌هایی چون Us و Get Out نیز در این پروژه بعنوان مشاور و تهیه‌کننده ایفای نقش خواهد کرد، همچنین جوردن پیل در نگارش فیلمنامه هم با داکاستا همکاری‌هایی داشته است. «تونی تاد»، «یحیی عبدل متین» و «وانسا استله ویلیامز» سرشناس‌ترین بازیگران مرد آب‌نباتی هستند. این فیلم پس از حدود ۴ ماه تأخیر، در تاریخ ۱۵ اکتبر ( ۲۴ مهرماه) اکران خواهد شد.

Soul

انیمیشنی درباره جهان پس از مرگ، محصول مشترک «والت دیزنی» و «پیکسار» که صداپیشگی شخصیت اصلی آن را «جیمی فاکس» برعهده دارد. همین جمله ساده می‌تواند طرفداران انیمیشن را برای دیدن این فیلم، لبریز از هیجان کند. انیمیشن «روح» هم در دام ویروس جهانی گرفتار شد و نتوانست به قول خود درباره تاریخ اکران عمل کند. کارگردانی این انیمیشن بر عهده «پیت داکتر» می‌باشد. پیت داکتر در کارنامه خود دو اسکار بهترین انیمیشن را برای فیلم‌های «Inside Out» و «Up» کسب کرده و ید طولایی در هنر انیمیشن‌سازی دارد. «داوید دیگز»، «تینا فی» و «جان راتزنبرگ» از دیگران عوامل صداپیشگی انیمیشن هستند. این اثر در تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) اکران خواهد شد.

Morbius

«جرد لتو» باری دیگر در کالبد یک ویلین در یک دنیای ابرقهرمانی قرار خواهد گرفت. بعد از حضور فاجعه‌بار لتو در نقش جوکر، این دومین شانس او برای حضوری قدرتمند (و یا حداقل بهتر از آخرین تلاش او) در نقش یک ویلین می‌باشد. وظیفه کارگردانی موربیوس بر دوش «دنیل اسپینوسا» سنگینی می‌کند. معروف‌ترین آثار این کارگردان، دو فیلم «کودک ۴۴» و البته «زندگی»—محصول سال ۲۰۱۷—می‌باشد. آخرین خون‌آشام سینما قرار است در ماه مارس سال آینده باری دیگر ظهور کند و «مت اسمیت»، «مایکل کیتون»، «جی‌کی سیمونز» و «ادریانا آرجونا» اعضای تیم بازیگری معروف و قدرتمند این فیلم خواهند بود. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که موربیوس اولین ویلین دنیای «اسپایدرمن» می‌باشد که توسط «استن‌لی» فقید طراحی نشده‌است.

Godzilla vs Kong

از زمان اولین حضور «گودزیلا» بر پرده جادویی سینما، بیش از نیم قرن می‌گذرد. جالب است بدانید که در زمان نوشته شدن این مقاله و تا همین لحظه، حدود ۳۵ فیلم درباره گودزیلا ساخته شده‌است (گرچه بعید نیست که این تعداد، زمان انتشار مقاله افزایش پیدا کند). ولی جدای از طبل‌های توخالی و یا نمونه‌های موفق اقتباس از این مجموعه، همچنان این غول مخوف، هیولایی محبوب و رعب‌انگیز به‌شمار می‌رود که پتانسیل احیای سینمای بلاک‌باستری در دوران پساکرونا را در خود دارد؛ مخصوصاً حالا که قرار است شاهد جدال او با «کینگ کونگ» نیز باشیم. «آدام وینگارد» کارگردان این فیلم خواهد بود و «میلی بابی براون»، «کارل چندلر»، «الکساندر اسکارزگارد» و «ربکا هال» تعدادی از بازیگران مهم این اثر هستند. این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) برنامه‌ریزی شده.

Eternals

بعد از پایان مجموعه «انتقام جویان»، کف‌گیر «مارول» خود را آماده اصابت به ته دیگ کرده است، اما نیازی به نگرانی نیست؛ Eternals را می‌توان مهم‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول بعد از سری فیلم‌های Avengers به حساب آورد. فیلمی که قرار است دنیای جدیدی به روی طرفداران گشوده و استودیو مارول را وارد فاز جدیدی کند. اطلاعات و عکس‌های زیادی تاکنون از این فیلم منتشر نشده است. «کلوئی ژاکو» بر صندلی کارگردانی این فیلم خواهد نشست؛ «آنجلینا جولی»، «ریچارد مدن»، «جما چان» و «سلما هایک» بازیگران مطرح و تایید شده این فیلم خواهند بود و البته آهنگسازی این اثر را «رامین جوادی»، آهنگ ساز معروف ایرانی عهده‌دار خواهد شد. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۰ فوریه سال ۲۰۲۱ یا به عبارتی ۲۲ بهمن اکران شود.

Black Widow

۲۴ آوریل (۱۶ آبان) را بعنوان روز بازگشت بیوه سیاه به سینما انتخاب کرده‌اند. «اسکارلت جوهانسون» باری دیگر قرار است در نقش Black Widow ظاهر شود، اما این بار در فیلم اختصاصی این شخصیت. داستان این فیلم قبل از وقایع فیلم Avengers: Endgame رخ خواهد داد که در نتیجه آن، قرار است شاهد حضور برخی از شخصیت‌های این فیلم در فیلم اختصاصی بیوه سیاه باشیم. «کیت شورتلند» بر سکان کارگردانی این فیلم نشسته و «رابرت داونی جونیور» هم قرار است در این فیلم باری دیگر لباس شخصیت مرد آهنی را بر تن کند. حضور این شخصیت یکی از محرکه‌های اصلی برای دیدن این فیلم به ‌شمار می‌رود. «ریچل وایس»، «دیوید هاربور» و «فلورنس پیو» از دیگر بازیگران این فیلم می‌باشند.

نظر شما چیست؟ آیا فیلم‌های موجود در لیست را دنبال می‌کنید؟ چه فیلم‌های دیگری می‌توانند سردی سالن‌ها را بعد از بازگشایی از بین ببرند؟ منتظر شنیدن نظرات شما درباره مقاله و عناوین موجود در آن هستیم.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *