گیمینگرویتی

ثبت نام

به دلیل انتقال به Unreal 5، فقط یک گسترش‌دهنده برای Cyberpunk 2077 منتشر می‌شود

ابتدا به‌نظر می‌رسید برنامه CD Projekt RED برای پشتیبانی بعد از عرضه Cyberpunk 2077 مانند بازی The Witcher 3 باشد. اما اوضاع آنطور که باید پیش نرفت. با وجود اینکه The Witcher 3 دو گسترش‌دهنده داستانی بزرگ دریافت کرد، سال گذشته تایید شد Phantom Liberty اولین و آخرین گسترش‌دهنده داستانی Cyberpunk 2077 خواهد بود.

به گزارش گیمین‌گرویتی، شرکت CD Projekt RED در طول جلسه مالی اخیر خود درباره این تصمیم صحبت کرد و توضیح داد چرا فقط قصد عرضه یک گسترش‌دهنده را برای این بازی سایبرپانک اکشن نقش‌آفرینی دارند.

در طول این جلسه پرسش و پاسخ، شخصی سوال کرد Phantom Liberty به چه سطح از موفقیت تجاری احتیاج دارد تا CD Projekt RED را راضی به ساخت گسترش‌دهنده دوم بکند. Michal Nowakowski، معاون توسعه تجاری این شرکت، در پاسخ گفت Phantom Liberty هرچقدر بفروشد تنها گسترش‌دهنده این بازی خواهد بود. او گفت این تصمیم نه براساس عوامل تجاری، بلکه به این خاطر گرفته شد که CD Projekt RED برای پروژه‌های آینده خود از انجین Unreal 5 استفاده می‌کند. این گسترش‌دهنده آخرین پروژه آن‌‌‌ها با انجین خانگی RED خواهد بود:

«همان‌طور که مدت‌ها پیش اعلام شده بود، تصمیم‌گیری درباره این موضوع انجام شده است. ما گسترش‌دهنده دوم یا سوم را نمی‌سازیم. این تنها گسترش‌دهنده بازی است. هیچ ارتباطی با ارقام یا راضی بودن و نبودن از فروش ندارد. حقیقتا این تصمیم فنی است. این آخرین باری است که با انجین RED کار می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید، حداقل برای آینده‌ای که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، با انجین Unreal از Epic کار می‌کنیم. این یکی از دلایل مهمی بود که چرا ما تصمیم گرفتیم فقط یک گسترش‌دهنده برای این بازی منتشر شود.»

این شرکت به غیر از Phantom Liberty چند پروژه بزرگ و جدید دیگر هم دارد. تمام آن‌ها با انجین Unreal 5 توسعه می‌یابند. یکی از آن‌ها، دنباله Cyberpunk 2077 است که پروژه Orion نام دارد. از دیگر عناوین می‌توان به بازی بعدی Witcher (که آغازی بر سه‌گانه جدید است) و پروژه Hadar اشاره کرد که اولین آی‌پی جدید و داخلی آن‌هاست. سبک این عنوان هم نقش‌آفرینی خواهد بود.

علاوه بر این، آن‌ها با Fool’s Theory هم برای بازسازی جهان‌باز بازی اول Witcher همکاری می‌کنند. Fool’s Theory استودیویی ترد پارتی متشکل از کهنه‌کاران سابق خود CD Projekt RED است. برای این بازسازی هم از Unreal 5 استفاده می‌شود.

بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty روز 26 سپتامبر (4 مهر) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سریز ایکس/اس و پی‌سی منتشر خواهد شد.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *