گیمینگرویتی

ثبت نام

طبق گزارشات بازی Cyberpunk 2077 شروع قدرتمندی در چین داشته است

عملکرد ناامید کننده و فاجعه بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسول‌های نسل هشتمی PlayStation 4 و Xbox One، هم‌اکنون یکی از داغ‌ترین و مهم‌ترین موضوعات حال حاضر جوامع گیمینگ است و از هر طرف اخبار بد و ناراحت کننده‌ای درباره اوضاع این عنوان و توسعه دهنده آن یعنی CD Projekt RED به گوش می‌رسند و شرکت‌های Sony و Microsoft برای پس‌گرفتن این بازی فوانین جدیدی را تنظیم کرده‌اند و حتی بازی از فروشگاه پلی‌استیشن حذف شد. با اینحال نباید فراموش کرد که این بازی پیش از عرضه موفق به کسب پیش‌فروش هشت میلیون نسخه‌ای شد و درآمد فروش دیجیتالی آن به اندازه‌ای بود که بودجه ساخت و بازاریابی‌اش را جبران کند و Cyberpunk 2077 را به مرحله سودآوری برساند. اکنون طبق گزارشات جدیدی که منتشر شده، به نظر می‌رسد این بازی از لحاظ فروش در کشور‌های شرق آسیا، مخصوصا چین، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش گیمین‌گرویتی، طبق گزارش منتشر شده جدید شرکت Niko Partners که بر روی ارائه اطلاعاتی از بازار صنعت بازی‌های ویدئویی در کشورهای آشیایی شرقی تمرکز دارد، بازی Cyberpunk 2077 در چین با اینکه حتی مجوز رسمی فروش در این کشور را ندارد، اما توانسته تا شروع بسیار خوبی در این منطقه داشته باشد. معمولا کاربران این کشور برای تهیه این گونه بازی‌ها باید از کانال‌های غیر رسمی‌ای مانند پلتفرم Steam شرکت Valve استفاده کنند. Cyberpunk 2077 پرفروش‌ترین بازی هفته گذشته در چین بود.

سرویس آنالیز عملکرد خدمات استریم بازی‌های چینی شرکت Niko Partners بیش از ۷۵۰۰ کاربر را پیدا کرد که در روز اول عرضه Cyberpunk 2077، این عنوان را بر روی سرویس‌هایی مانند Bilibili، Huya و DouYu استریم می‌کردند. همچنین تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۹ میلیون طرفدار چینی در تاریخ ۱۰ دسامبر، استریم‌های مربوط به این بازی را تماشا کرده‌اند که باعث شده Cyberpunk 2077 طبق معیارهای Niko Partners در رده دوم محبوب‌ترین بازی‌ها قرار بگیرد. علاوه بر این‌ها Cyberpunk 2077 یکی از ترندهای پربازدید شبکه اجتماعی بزرگ Weibo در آن روز بوده است و بسیاری از افراد این روز را مرخصی گرفتند تا به تجربه این بازی بپردازند. حتی شرکت‌های بازیسازی‌ای مثل PeroPero Games (سازنده Muse Dash)، یک روز را برای بازی کردن این عنوان، به کارمندان خود مرخصی داد.

قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت Cyberpunk 2077 در چین، سرمایه‌گذاری‌های CD Projekt RED برای محلی‌سازی این عنوان بوده است. چهار استودیوی حرفه‌ای ضبط به همراه بیش از ۱۵۰ صداپیشه در دوبله صوت چینی این عنوان نقش داشته‌اند و برای ترجمه صدها هزار خط دیالوگ، ده‌ها هزار ساعت زمان صرف شده است. هنوز مشخص نیست که این بازی در آینده محوز رسمی انتشار در چین را از سوی دولت این کشور دریافت خواهد کرد یا خیر، اما به نظر می‌رسد بدون انتشار رسمی نیز این عنوان عملکرد فوق‌العاده‌ای در چین از خود به جای خواهد گذاشت.

آدرس شبکه های اجتماعی :

4 پاسخ به “طبق گزارشات بازی Cyberpunk 2077 شروع قدرتمندی در چین داشته است”

  1. TheDragonGhost گفت:

    بازی Cyberpunk 2077 نه تنها در چین، بلکه تو همه جای دنیا داره ارقام و معادلات رو جابه جا میکنه
    اینم از قدرت CD P کبیر

  2. TheDragonGhost گفت:

    بازی Cyberpunk 2077 نه تنها در چین، بلکه تو همه جای دنیا داره ارقام و معادلات رو جابه جا میکنه
    اینم از قدرت CD P کبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *