گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی بازی Cozy Grove | ماکت انیمال کراسینگ

این بررسی بر اساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت گیمین‌گرویتی نوشته شده است

استودیو Spry Fox بار دیگر با خرس‌های مکعبی خود در عنوان Cozy Grove بازگشته است. این بازی یک عنوان شبیه ساز زندگی است که در نگاه اول ما را یاد Animal Crossing و Don’t Starve می‌اندازد. اما این بازی قصد ندارد که یک جزیره کاملا قابل شخصی سازی در اخیار شما قرار دهد یا شما را در دنیایی خطرناک پر از موجودات مختلف تشنه به خونتان رها کند. بلکه Cozy Grove قصد دارد تا یک تجربه آرام و لذت بخش که در آن بازیکنان مشغول کمک کردن به اهالی یک جزیره هستند، برای مخاطبین فراهم کند.

شخصیت بازی یک پیش آهنگ است که برای به دست آوردن مدال‌های مختلف وارد جزیره‌ای با نام Cozy Grove می‌شود. اهالی این جزیره نیز ارواحی نفرین شده هستند که در آن گیر افتاده‌اند. حال شما وظیفه دارید تا به این ارواح سرگردان در کار‌های روزمره کمک کنید و رابطه خود را با آن‌ها ارتقاء دهید تا درنهایت بتوانید شادی و آرامش را به جزیره برگردانید.

با اینکه به جزیره بازی «تسخیر شده» می‌گویند ولی این مکان طراحی بسیار زیبایی دارد. رنگ بندی زمین، خانه‌ها، درختان و سایر موارد بازی در کنار موسیقی آرام، اتمسفری آرامش بخش را برای بازی کردن دور از دغدغه‌های فکری فراهم می‌کند. در بازی چرخه روز و شب نیز وجود دارد و در هنگام شب نورپردازی بازی نیز از طریق چراغ‌ها و آتش، زیبایی خود را نشان خواهد داد.

در بازی شما یا می‌توانید به انجام دادن ماموریت‌هایی که به شما داده می‌شود بپردازید یا به تغییر دادن دکور کمپ خود و سایر افراد مشغول شوید که متاسفانه هر دوی این موارد ساختاری کند، خسته کننده و تکراری دارند. ارواح جزیره خرس‌هایی هستند که در ابتدا خودشان و اطرافشان بی رنگ هستند. این بی رنگ بودن نشان دهنده این است که باید کاری را برایشان انجام دهید. بعد از اتمام ماموریت خرس‌ها و اطرافشان رنگ پیدا می‌کنند و در ازای آن به شما یک عدد کنده روح و برخی آیتم‌های دیگر مانند منابع پول یا ابزار جدید می‌دهند و همچنین کمی رابطه شما با آن‌ها قوی‌تر می‌شود. کنده روحی که دریافت کرده‌اید را باید به اتش درون کمپ اصلی بدهید. با این کار این آتش بیش‌تر روشن می‌شود و محل‌ها و خرس‌های جدید در جزیره باز می‌شود.

خود خرس‌ها نیز طراحی بامزه و شخصیت‌های جالبی دارند. دیالوگ‌های نوشته شده برای آن‌ها نیز در اغلب موارد خنده دار و شاد است. البته گاهی اوقات نیز موارد ترسناکی در میان دیالوگ‌ها یافت می‌شود، مثلا یک باز خرس پستچی یک بسته حاوی پنجه‌های خونین خرس دریافت کرد! هر کدام از خرس‌ها کار خاصی را برای شما انجام می‌دهند. مثلا یکی از آن‌ها اشیاء مخفی را به شما نشان می‌دهد و ابزار شما را ارتقاء می‌دهد یا دیگری برای شما ابزار و دکور‌های جدید می‌سازد.

گذر زمان در بازی نیز بر اساس زمان و تاریخ دستگاه شما است و معمولا بعد از حدود ۲۰ الی ۴۰ دقیقه کار‌ها تمام می‌شوند و باید یک روز برای باز شدن ماموریت‌های جدید صبر کنید.

ماموریت‌های بازی شاید در ابتدا جالب باشند ولی با کمی پیشروی در بازی خسته‌کننده و تکراری می‌شوند. علت آن نیز این است که همه ماموریت‌ها به پیدا کردن چند شیء خاص مانند کادو، کتاب و … یا جمع آوری منابع خلاصه می‌شوند.  پاداش‌هایی که برای اکثر این ماموریت‌ها نیز دریافت می‌کند تنها برای انجام دادن کار‌های سایر افراد به کار خواهد آمد. مثلا یکی از خرس‌ها به شما لیوانی می‌دهد که چند روز بعد یکی از خرس‌ها به آن نیاز پیدا خواهد کرد. پیدا کردن آیتم‌های مختلف معمولا کار چندان دشواری نیست مگر در بعضی موارد خاص که شیء مورد نظر در محیطی شلخه افتاده است که به خوبی دیده نمی‌شود یا یکی از خرس‌ها در مقابل آن قرار دارد که باید برای برداشتن آن منتظر باشید تا او کمی تغییر مکان دهد.

حال به ساخت و ساز در بازی و تغییر دکوراسیون می‌رسیم که این بخش نیز تعریف چندانی ندارد و مکانیک‌های آن سخت‌تر از چیزی هستند که باید باشند. شما می‌توانید مواردی مانند دیوار، میز، صندلی، لامپ و وسایل دیگر را بسازید یا از فروشگاه بازی بخرید و به عنوان دکور استفاده کنید. منابع مورد نیاز برای ساختن نیز از طریق کندن سنگ‌ها یا چاله‌ها یا باز کردن بوته‌های پر از برگ و همچنین تا حدی از انجام دادن مراحل بازی بدست می‌آیند.

 

برای قرار دادن این دکور‌ها در جای خود یا باید دقیقا در محل مورد نظر ایستاده  و آن را قرار دهید یا شیء مورد نظر را انتخاب کرده و با کشیدن آن در بالای سر خود آن را پرتاب کنید. هر دو حالت سرعت و دقت بسیار کمی دارد و ساختن یک دیوار کوچک یا قرار دادن میز و صندلی بیش‌تر از آن چیزی که باید طول می‌کشد. مثلا برای قرار دادن بخشی از دیوار چوبی من مجبور شدم آن را ۳ بار پرتاب کنم تا در نهایت در جای درست خود قرار بگیرد. علاوه بر این در موارد زیادی بدست آوردن برخی منابع نیز کمی طول می‌کشد که کار را بیش‌تر طاقت فرسا می‌کند. برای من جمع آوری تخم مرغ مورد نیاز برای ساخت یک عدد معجون تخم مرغ که یکی از مراحل بازی احتیاج داشت، سه روز طول کشید!

شما همچنین می‌توانید حیواناتی مانند پرنده و آهو و همینطور درختان و بوته‌های گل نیز در بازی پرورش دهید که منابع آن‌‌ها در ساختن وسایل و غذاهای مختلف قابل استفاده هستند. هر کدام از این موارد این علایق خاصی دارند که باید برای جمع آوری بیش تر در کنار آن‌ها قرار دهید و از برخی موارد خوششان نمی‌آید. مثلا برخی پرندگان از دکور ترسناک خوشان نمی‌آید و دوست دارند در کنار درختان باشند که اگر این موارد را رعایت کنید می‌توانید Bird Essence بیش‌تری برای ساخت موارد دیگر جمع آوری کنید.

در کل بسیاری از کارهایی که در بازی انجام می‌دهید حس پاداش را به بازیکن نمی‌دهند و فقط به انجام دادن یک کار بیهوده خلاصه می‌شوند. در سایر عناوین مختلف شبیه ساز زندگی مانند SIMS و Animal Crossing بازیکن درنهایت می‌تواند دنیای خود را بسازد و کنترل محیط تا حد زیادی در دست او قرار دارد. اما در Cozy Grove چنین نیست و کل بازی به پیدا کردن اشیاء و جمع آوری منابع خلاصه می‌شود و پاداش‌های بازی نیز باز شدن خرس‌‌ها و مکان‌های جدید هستند که به شما ماموریت‌های بیش‌تری می‌دهند.

بازبینی تصویری

اگر از آتش درون کمپ اصلی بپرسید به شما مراحل باقی مانده را می‌گوید

مناطق مختلف بازی در شب بسیار زیبا هستند

در فروشگاه Mr. Kit می‌توانید حیوانات و منابع جدید بخرید و لباس و ظاهر خود را عوض کنید

با ارتقاء دادن آتش خود مناطق و خرس‌های جدید در جزیره باز می‌شوند

با غذا دادن به حیوانات بازی و موجودات کوچکی به نام Imp گوهر آن‌ها را دریافت می‌کنید که در تهیه دکور و برخی غذا‌ها به کارتان می‌آید

با پیشروی در طول بازی دستآورد‌های مختلفی با پاداش‌های خاص خود دریافت می‌کنید

امتیاز به پست :

سخن پایانی

Cozy Grove پوسته و ظاهری زیبا آرام و لذت بخش دارد و شاید بتواند در ابتدا شما را سرگرم کند. ولی بعد از اینکه کمی در دنیای بازی زمان صرف کنید، همه چیز در بازی تکراری می‌شود و پس از آن فقط شمایید و جمع کردن آیتم‌ها و منابع برای باز کردن مراحل جدید که شما را به دنبال جمع آوری موارد بیش‌تری می‌فرستند.

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *