تا چند روز پیش CD Project Red یکی از محبوبترین کمپانیها و استدیوهای بازیسازی در دنیا بود، گیمرهای زیادی به این شرکت علاقه داشتند و احترام خاصی برای آنها قائل بودند، اما بعد از انتشار جدیدترین محصولشان یعنی Cyberpunk 2077، این شهرت و اعتبار تقریبا زیر سوال رفته و بسیاری از خود میپرسند که آیا CDPR آنها را گول زده است؟ هر چه هم باشد، کمپانی از مشکلات Cyberpunk 2077 خبر داشته و دارد، و حال نیز به دنبال اصلاح آنها میباشد. (گرچه قابلیت ریفاند بازی برخلاف وعدهای که داده شده بود عملی نشده.)
به گزارش گیمینگرویتی، یکی از اعضای CDPR، یعنی Michał Nowakowski در جدیدترین صحبتهای خود با اشاره به فروش موفق بازی اعلام کرد: «هزینه اصلاح بازی در مقایسه با مقدار بودچهای که از فروش بازی به دست آوردیم اصلا حائز اهمیت نیست. بدون شک میخواهیم بازی تعمیر شود، چرا که به گیمرها قول دادیم و هر طور باشد به این هدف خواهیم رسید.»
یکی از مدیرعاملان کمپانی، Adam Kiciński نیز اعتراف کرد که با نشان ندادن نسخه نسل هشتمی بازی اعتماد و اعتبار خود نزد مردم را از دست دادهاند و میخواهند هر چه سریعتر ۲ مهم ذکر شده را باز پس بگیرند.
شاید حرفهای گفته شده دلخوش کننده به نظر برسند، اما هی، قبل از انتشار بازی هم شاهد وعدههای CDPR بودیم، که مقدار زیادی از آنها درست از آب درنیامدند، حال باید منتظر بود و دید که این وعده به سرانجام میرسد یا نه.
10 پاسخ به “CDPR: هزینه اصلاح بازی اصلا مهم نیست؛ میخواهیم اعتبارمان را پس بگیریم”
من فقط یه سوال دارم اونم اینکه دقیقا وقتی بازی رو برای بار دهم تاخیر میزدن چی رو داشتن درست می کردن؟
اگه اینی که اومده اصلاح شدشه پس چه فاجعه ای بوده بازی تا یه ماه پیش؟ و اگه اینطور بوده تو این مدت هفت هشت ساله یا اصن بگیم ۴ ساله چیکار داشتن می کردن؟
واقعا نمیتونم بعضی کارای کمپانی ها رو تو نسل جدید درک کنم
اگه یادت باشه قبل از عرضه میگفتن بازی روی کنسولهای نسل هشتم خیلی خوب اجرا میشه، و دغدغهای نیست، اما الان دارن بخاطر اینکه گیمپلی اصلی بازی روی نسل هشت رو نشون ندادن عذرخواهی میکنن! واقعا اعتبار چند ساله کمپانی یه شبه رفت زیر سوال…
اینا گول موفقیت ویچر رو خوردن و همین زمینشون زد
شما خودت استادی میدونی اگه یه کمپانی تو یه سبک بازی بتونه موفق باشه اصلا دلیلی بر این نیست که بتونه تو سایر سبک ها هم موفقیت کسب کنه
دنیای ویچر با سایبرپانک زمین تا آسمون فرق می کنه و از طرفی من فک می کنم سی دی پروجکت بیشتر دنبال بزرگ کردن محیط بوده و یادش رفته این محیط بزرگ جزئیات میخواد و جزئیات یعنی بار گرافیکی بالاتر و رندر سخت تر برای کارت گرافیک و رم و از طرفی بازی الان برای همین نسل اومده در حالیکه گرافیک اصلی بازی برای نسل بعد ساخته شده و حتی داون گریدش هم نمیتونه بار کنسول رو سبک کنه و نتیجش شده اینی که میبینیم
من فعلا اساسین بازی می کنم و سراغش نرفتم ولی اگه روی PC هم همینطور باشه یعنی رسما بهم ثابت میشه تمام تاخیرها فقط برای رو به رو نشدن با گوست آف سوشیما و اساسین و رویدادهای گیمینگ بوده…
من متعجبم از نمراتی که منتقدها دادن مگه اینکه چیزی که اونا بازی کردن با چیزی که الان عرضه شده متفاوت باشه
من فقط یه سوال دارم اونم اینکه دقیقا وقتی بازی رو برای بار دهم تاخیر میزدن چی رو داشتن درست می کردن؟
اگه اینی که اومده اصلاح شدشه پس چه فاجعه ای بوده بازی تا یه ماه پیش؟ و اگه اینطور بوده تو این مدت هفت هشت ساله یا اصن بگیم ۴ ساله چیکار داشتن می کردن؟
واقعا نمیتونم بعضی کارای کمپانی ها رو تو نسل جدید درک کنم
اگه یادت باشه قبل از عرضه میگفتن بازی روی کنسولهای نسل هشتم خیلی خوب اجرا میشه، و دغدغهای نیست، اما الان دارن بخاطر اینکه گیمپلی اصلی بازی روی نسل هشت رو نشون ندادن عذرخواهی میکنن! واقعا اعتبار چند ساله کمپانی یه شبه رفت زیر سوال…
اینا گول موفقیت ویچر رو خوردن و همین زمینشون زد
شما خودت استادی میدونی اگه یه کمپانی تو یه سبک بازی بتونه موفق باشه اصلا دلیلی بر این نیست که بتونه تو سایر سبک ها هم موفقیت کسب کنه
دنیای ویچر با سایبرپانک زمین تا آسمون فرق می کنه و از طرفی من فک می کنم سی دی پروجکت بیشتر دنبال بزرگ کردن محیط بوده و یادش رفته این محیط بزرگ جزئیات میخواد و جزئیات یعنی بار گرافیکی بالاتر و رندر سخت تر برای کارت گرافیک و رم و از طرفی بازی الان برای همین نسل اومده در حالیکه گرافیک اصلی بازی برای نسل بعد ساخته شده و حتی داون گریدش هم نمیتونه بار کنسول رو سبک کنه و نتیجش شده اینی که میبینیم
من فعلا اساسین بازی می کنم و سراغش نرفتم ولی اگه روی PC هم همینطور باشه یعنی رسما بهم ثابت میشه تمام تاخیرها فقط برای رو به رو نشدن با گوست آف سوشیما و اساسین و رویدادهای گیمینگ بوده…
من متعجبم از نمراتی که منتقدها دادن مگه اینکه چیزی که اونا بازی کردن با چیزی که الان عرضه شده متفاوت باشه
حقیقتش خندم گرفت!
حقیقتش خندم گرفت!
واقعا کاری که CD انجام داد خیلی عجیبه
باید بیشتر وقت میذاشت یا حداقل نسخه PC رو فقط عرضه میکرد و بعدش نسخه کنسول
واقعا کاری که CD انجام داد خیلی عجیبه
باید بیشتر وقت میذاشت یا حداقل نسخه PC رو فقط عرضه میکرد و بعدش نسخه کنسول