گیمینگرویتی

ثبت نام

تاریخ انتشار بازی Baldur’s Gate 3 برای ایکس باکس در مراسم TGA اعلام خواهد شد

بعد از مدت‌ها حدس و گمانه‌زنی، استودیوی Larian بالاخره در توئیتر تایید کرد تاریخ انتشار Baldur’s Gate 3 روی ایکس باکس برای ماه دسامبر (آذر-دی) در نظر گرفته شده است. به گزارش گیمین‌گرویتی، روز دقیق انتشار در مراسم The Game Awards (برگزاری در 16 آذر) اعلام می‌شود.

شاید بازی همزمان با مراسم در دسترس قرار گیرد چراکه طی چند سال اخیر اتفاقات مشابه این را زیاد دیده‌ایم. البته این فقط در حد حدس است.

وضعیت نسخه ایکس باکس Baldur’s Gate 3 برای مدتی نامشخص بود. استودیوی Larian در ابتدا فقط تاریخ عرضه این عنوان را برای پلی استیشن 5 و پی‌سی اعلام کرد. در ابتدا کاربران از عمل نکردن سازندگان به قول‌شان ناامید شدند زیرا Larian گفته بود هیچ قرارداد انحصاری امضا نمی‌کند.

آن‌ها کمی بعدتر توضیح دادند علت تاخیر در عرضه آن برای ایکس باکس ربطی به قرارداد انحصاری نداشته و دلایل کاملا فنی بوده‌اند. این استودیو نمی‌توانست ویژگی صفحه یکپارچه Co-Op Split-Screen را روی Xbox Series S، کنسول ضعیف‌تر ایکس باکس، اجرا کند.

سازندگان گفتند این یکی از ویژگی‌های مهم Baldur’s Gate 3 محسوب می‌شود و به همین ترتیب نمی‌توانستند بدون آن بازی را عرضه کنند. به دلیل سیاست مایکروسافت مبنی بر عرضه همزمان بازی‌ها روی سریز ایکس و سریز اس، آن‌ها مجبور به تاخیر نسخه سریز ایکس هم شدند.

با این حال، Larian بعد از جلسه‌ای با فیل اسپنسر در Gamescom خبر داد این اجازه را دریافت کردند که نسخه سری اس را بدون Co-Op Split-Screen عرضه کنند. همچنین در آن زمان وعده دادند نسخه ایکس باکس را تا قبل از پایان سال میلادی منتشر خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد در این زمینه کار درستی انجام دادند و حالا طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی بهترین هدیه کریسمس خود را دریافت خواهند نمود.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *