گیمینگرویتی

ثبت نام

مصاحبه‌ با کارگردان Assassin’s Creed Valhalla: قرار است دوباره تاریخ را درس بدهیم

به تازگی یک تریلر داستانی از بازی Assassin’s Creed Valhalla منتشر شده است که همزمان با در اختیار گذاشتن جزئیات داستانی از شکل گیری شخصیت Eivor تا خطرهایی که او را تهدید می‌کند، سوالاتی هم در ذهن طرفدارها به وجود می‌آورد. سایت خبری یوبیسافت، در این رابطه مصاحبه‌ای با Darby McDevitt ، کارگردان داستان‌سرایی بازی، انجام داده است تا شاید بتواند تعدادی از سوالاتی که پس از مشاهده این تریلر در ذهن طرفدارها ایجاد شده است را برطرف کند. پس اگر انتظار برای تجربه بازی برایتان سخت است، توصیه می‌کنیم تا با مطالعه این مصاحبه، اندکی عطش خود را برطرف کنید.

از اولین مواردی که این تریلر به ما نشون می‌ده، اینه که ایور یک برادر داره. چه اطلاعات بیشتری از رابطه این دو برادر می‌تونی به ما بگی؟ توی Odyssey خواهر یا برادر شخصیت اصلی به یکی از آنتاگونیست‌های اصلی بازی تبدیل می‌شد. آیا در این بازی هم می‌تونیم انتظار چنین وضعیت مشابهی را داشته باشیم؟

داربی مک‌دویت: “بله، سیگارد استیربورنسون (Sigurd Styrbjornson) برادر ناتنی ایور هست. بعد از اینکه ایور، پدر و مادرش رو در دوران کودکی از دست میده، توسط پدرِ سیگارد، پادشاه استیربورن از فوربِرگ، به فرزندخواندگی گرفته میشه. همانطور که بین اهالی نورث مرسوم بوده، ایور به عنوان یکی از فرزندان پادشاه استیربورن و بدون هیچ تفاوتی با فرزند هم خون خودش، بزرگ میشه. سیگارد پنج سال بزرگ‌تر از ایور هست و کمک‌های زیادی برای تبدیل شدن ایور به جنجگویی که امروز می‌شناسیم کرده. سیگارد به عنوان فرزند یک پادشاه وظیفه داره که مسیر پدرش رو ادامه بده و با همراه داشتن ایور به عنوان دستِ راست خودش، به رهبری و هدایت قبیله خودشون بپردازه. سیگارد یک شخصیت کاریزماتیک، متکبر و با اعتماد به نفس داره که البته اشتیاق زیادی هم به ماجراجویی داره. اما یک نیمه تاریک هم در اون وجود داره که بعد از مدتی، باعث ایجاد آشفتگی در ایور میشه.”

تریلر ابعاد مختلفی از شخصیت ایور رو به ما نشون میده. چطوری تونستید شخصیتی خلق کنید که صرفا تک بعدی نباشه؟ آیا از شخصیت‌های دیگه و یا اشخاص حقیقی هم برای خلق این شخصیت الهام گرفتید؟

داربی مک‌دویت: “بعد از سفری که به نروژ داشتیم، خودمون رو با خلقیات وایکینگ‌ها آشنا کردیم و مطالعات زیادی از ادبیات کهن نورث داشتیم؛ ما تصمیم گرفتیم تا ایور رو به عنوان نمادی از احساسات مردم نورث خلق کنیم. احساساتی که نشان دهنده افتخار بسیار زیاد، فداکاری برای خانواده، شکست ناپذیری در شرایط دشوار، بی آزار در برابر مظلومان و البته شوخ طبعی بسیار هستند. شخصیت ایگل از حماسه معروف Egil’s Saga یکی از منبع الهامات ما بود. البته که ایور به اندازه ایگل، بد اخلاق و اهل خشونت نیست. اما شباهت‌هایی هم میان اون‌ها وجود داره. هر دو اون‌ها تمایل شدیدی به شاعری، خصوصا در شرایطی که به هم ریخته هستن، دارن. هر دو برای افتخار اهمیت زیادی قائل هستن و پایبند بودن به قول و وعده‌هاشون و در واقع حفظ اعتبار میان مردم براشون اهمیت زیادی داره.”

پلیرها تا چه اندازه می‌تونن روی شخصیت ایور تاثیر بذارن؟

داربی مک‌دویت: “ایور یک شخصیت ثابت داره. ما می‌خوایم تمام افرادی که Assassin’s Creed Valhalla رو تجربه می‌کنن، حس یکسانی از اینکه ایور چه شخصیتی داره، داشته باشن. البته پلیرها فرصت‌های زیادی دارن تا چگونگی اتفاق افتادن وقایع داستانی رو، به وسلیه انتخاب مکالمات ایور، به سلیقه خودشون شکل بدن. برای مثال اگر شخصی ایور رو به چالش شراب خواری دعوت کنه. ایور می‌تونه از جنبه کاریزماتیک شخصیت‌ش وارد بشه و به طریقی باعث بشه که شخص پیشنهادش رو فراموش کنه. و یا اینکه خیلی ساده چالش رو قبول کنه. تمام این انتخاب‌ها بر اساس شخصیت خودِ ایور هستن و با انتخاب گزینه‌های مختلف، شخصیت اون دچار تغییر و تحول به خصوصی نمیشه.”

به نظر میاد که سیگارد به یک سفر رفته بوده و حالا همراه اساسین‌ها با یک هیدن بلید برگشته. سیگارد کجا رفته بوده و هدفش از این سفر چی بوده؟

داربی مک دویت: “توی ساعات اولیه بازی، سیگارد از یک سفر طولانی که به قسطنطنیه داشته برمیگرده. اون توی این شهر Hidden Oneها (اساسین‌ها) رو ملاقات می‌کنه و با رسم و رسومات اون‌ها آشنا میشه. سیگارد جذب سلاحی که اون‌ها روی مچ خودشون دارن میشه و یکی از اون‌ها رو به عنوان هدیه برای ایور میاره. هدیه دادن یکی از رسومات بسیار مهم میان مردم نورس بوده و سیگارد با این هدیه نشون میده که تا چه اندازه برای ایور احترام قائله. اما برای اینکه بدونید Hidden Oneها چه واکنشی نسبت به این هدیه دارن و در ازای اون چه چیزی از ایور می‌خوان، باید خودتون بازی رو تجربه کنید.”

ما توی این تریلر مجددا شاه آلفرد رو می‌بینیم و برای اولین بار از فرزندان راگنار رونمایی میشه. چه اطلاعات بیشتری از این شخصیت‌ها و تاثیرشون توی داستان می‌تونی به ما بدی؟

داربی مک‌دویت: “آلفرد پادشاه بزرگ و قدرتمند آنگلوساکسون هست. تنها پادشاه انگلستان که موفق میشه جلوی تهاجم وایکینگ‌ها بایسته و مقاومت کنه. آلفرد، شخصیت بسیار معتصبی داره که همه رو تخت فشار قرار میده، نه تنها وایکینگ‌ها، بلکه حتی اهالی خودش هم ترجیح میدن تا شخص دیگه‌ای رو در قدرت ببینند.”

“فرزندان راگنار، وایکینگ‌های مهاجم هستند که بنا بر ادعای خودشون از فرزندان وایکینگ افسانه‌ای، راگنار لودبروک هستند. راگنار لودبروک، پادشاه وایکنیگ بوده که یک دهه قبل از اتفاقات بازی، توسط یک پادشاه نورثامبریایی به نام ایلا (Ælla of Northumbria) کشته میشه. پسران راگنار – آیوار، اوبا و هافدان – به مدت ۵ سال در انگلستان ساکن هستند. به دنبال انتقام از حکومت و فردی که پدرشان رو به قتل رسونده. هر کدام از اون‌ها، شخصیت پردازی منحصر به فردی دارند. آیوار شخصیتی وحشی و غیر قابل پیش بینی داره. اوبا بسیار شجاع دلیر هست و رویای یک انگلسان در صلح و آرامش رو برای تمام مردم با هر ملیتی داره. و هافدان نماد یک پادشاه واقعی هست. بسیار خرمند و قوی که گاهی روحیه خودش رو از دست میده و مدام فکر می‌کنه تمام دستاوردهاش در نهایت به پوچی میرسه.”

ما می‌بینیم که ایور با پادشاهان مناطق مختلف متحد میشه. آیا می‌تونیم توی بازی با هرکسی پیمان اتحاد ببنیدم یا یه عده در هر صورت دشمن ما باقی میمونن؟

داربی مک‌دویت: “تمام روابط و اتحادهایی که در Assassin’s Creed Valhalla شکل می‌گیره در راستای داستانی یه که ما تعریف می‌کنیم نه بر اساس سیستم خود بازی. تنوعی هم وجود داره که ایور بتونه با چه کسانی متحد بشه. اما به طور کلی، عمده اون‌ها توی خود داستان شکل میگیرن. به هر حال ما داریم تاریخ رو تعریف می‌کنیم.”

ما شخصی رو می‌بینیم که نمادی مشابه نماد تمپلارها داره. درگیری‌های بین اساسین‌ها و تمپلارها چطوری به ایور ارتباط پیدا میکنند؟

داربی مک‌دویت: “Order of the Ancient دشمن اصلی Hidden Oneها در Assassin’s Creed Valhalla هستند و دارند سعی می‌کنند تفکرات عقب مانده خودشون رو در کل انگلستان پخش کنند. ما سعی کردیم توی این بازی خیلی عمیق به دیدگاه Order of the Ancient بپردازیم و نشون بدیم که دیدگاه اون‌ها چه تفاوت‌هایی با تمپلارهای امروزی داره. بنابراین هسته اصلی داستان در Assassin’s Creed Valhalla حول محور تاثیری هست که ایور، سیگارد و بقیه قبیله اون‌ها روی آینده این دو گروه(اساسین‌ها و تمپلارها) می‌گذارند.”

از چه طریقی روایت داستان رو جلو بردین؟ آیا قصد داشتین تا داستان شخصی ایور رو تعریف کنید؟ یا ماجرای تاریخی تهاجم وایکینگ‌ها به انگلستان که ایور هم بخشی از اون ماجرا است؟

داربی مک‌دویت: “ما داستان – و یا داستان‌های – بازی رو بر اساس حماسه‌های نورث خلق کردیم. برای مثال، داستان AC Valhalla یک داستان پیکارِسک شبیه به «دُن‌ کیشوت» و یا «ماجراهای هاکلبری فین» هست. یک سفر حماسی، پر از داستان‌های کوچک و مستقل، که هر کدوم از اون‌ها درون‌مایه‌ای با موضوعات افتخار، شهرت، اعتبار و البته رهبری دارند. قطعا یک هسته احساسی در کل داستان وجود داره و می‌تونیم دست و پنجه نرم کردن ایور رو با مشکلات طاقت فرسای خودش مشاهده کنیم. به طور خلاصه، خودتان رو برای یک حماسه آماده کنید که تا به حال مثل‌ش را ندیدید.”

آیا پایان‌های مختلف در بازی وجود داره؟ اگه آره، چند تا؟

داربی مک‌دویت: “برای اینکه به این سوال پاسخ کامل بدم باید بخش زیادی از سورپرایزهایی که برای بازیکنان در نظر داریم رو لو بدم. اما می‌تونم بگم که مسیرهای مختلف و هیجان انگیزی در طول این روایت حماسی وجود داره. داستانی که در پس حماسه‌های قدیمی نورس شکل گرفته و در آن زنان و مردان، سختکوشانه با سرنوشت مبارزه می‌کنند. دائما تلاش می‌کنند راه خودشان را برای رسیدن به خواسته‌هایشان پیدا کنند. اما یکی پس از دیگری شکست می‌خورند.”

بخش امتیازی:

مخفی‌گاه اساسین‌ها؟

بسیم، دومین Hidden One / Assassin بعد از بایِک در سری جدید AC

بسیم، یک اسم عربی است. به معنی «شخصی که لبخند به لب دارد» یا «شخصی که لبخند قابل توجهی دارد»

لباس بسیم درست مانند لباس اساسین‌های مصیاف است و ممکن است در بخش‌های نهایی بازی شاهد ارتباطی با شکل گیری اساسین‌های مصیاف باشیم

رفرنس به میترائیسم و اساسین ناشناخته رومی؟

این تمام مواردی است که فعلا برای ارائه داریم. نظر شما راجع به این اطلاعات چیست؟ آیا والهالا می‌تواند به بهترین اساسین در سه‌گانه جدید تبدیل شود؟ بازی Assassin’s Creed Valhalla در تاریخ ۲۰ آبان ماه برای Xbox one، Xbox Series X/S، PS4، PC و Stadia منتشر خواهد شد. و در تاریخ ۲۲ آبان نیز برای Playstation 5 در دسترس قرار خواهد گرفت.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *