گیمینگرویتی

ثبت نام

چه محصولاتی در مراسم Hi Speed اپل معرفی شدند

شرکت اپل در جریان رویداد مورد انتظار Hi Speed چندین محصول نسل جدید از جمله سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ و پد شارژ بی سیم MagSafe را معرفی کرد. همچنین از اسپیکر هوشمند هوم پاد مینی نیز رونمایی به عمل آمد.

ما در این مطلب قصد داریم تمامی این دستگاه‌ها را با شما آشنا سازیم تا اگر از رویداد غافل ماندید بدانید در آن چه گذشت.

آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس شباهت فاحشی به یکدیگر دارند و تنها در بحث سایز نمایشگر متفاوت به نظر می‌رسند. در حالی که نسخه پرو ۶٫۱ اینچی بوده و پنل Super Retina XDR OLED با وضوح ۱۱۷۰*۲۵۳۲ پیکسل دارد، مدل پرو مکس به نمایشگر ۶٫۷ اینچی Super Retina XDR با وضوح ۱۲۸۴*۲۷۷۸ پیکسل مچهز شد. البته تراکم پیکسلی نسخه استاندارد ۴۶۰ و نسخه پرو مکس ۴۵۸ppi اعلام شده است.

همچون سایر خانواده آیفون ۱۲، در این دو پرچمدار از پردازنده ۵ نانومتری قدرتمند A14 Bionic بهره گرفته شد. در رویداد Time Flies ماه سپتامبر بود که شرکت اپل پردازنده A14 Bionic را معرفی کرد. این همان چیپی بوده که در آیپد ایر نسل جدید به کار گرفته شده است. چیپ جدید دارای شش هسته پردازشگر مرکزی و چهار هسته پردازشگر گرافیکی است. این دو پرچمدار همچنین از شبکه ۵جی هم پشتیبانی به عمل می‌آورند.

در بخش دوربین این دو گوشی از سه حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با یک حسگر LiDAR برای سنجش عمق محیط بهره می‌برند. سه حسگر شامل دوربین ماکرو، تله و اصلی می‌شوند که افراد می‌توانند تجربه کاربری حرفه‌ای داشته باشند.

گذشته از آن نسخه پرو مکس در بحث تصویربرداری مدل برتری به حساب می‌آید. در بخش دوربین سلفی نیز یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth هم تعبیه شد. به لطف حسگر LiDAR افراد این توانایی را دارند با اسکن یک اشیا آن را در یک محیط واقعیت افزوده قرار دهند. در حقیقت این حسگر بیشتر برای تولید محتوا واقعیت افزوده کاربردیست.

در زمینه رنگ بندی آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس آبی، نقره‌ای، گرافیتی و طلایی هستند که با قیمت ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار عرضه خواهند شد. حافظه ذخیره سازی پایه آنها ۱۲۸ گیگابایت بوده و شامل استاندارد ضدآب، IP68 می‌شوند. عمرباتری این دو مدل بالاست و از فناوری شارژ بی سیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورند. آیفون ۱۲ پرو از ۱۶ اکتبر پیش فروش شده و ۲۳ اکتبر عرضه می‌شود.

اما آیفون ۱۲ پرو مکس ۶ نوامبر پیش فروش شده و ۱۳ نوامبر راهی بازار می‌گردد.

آیفون ۱۲ مینی و ۱۲ 

هر دو مدل دارای طراحی شبیه به هم هستند اما ابعاد مدل مینی کوچک‌تر از نسخه استاندارد است. گزینه استاندارد از حافظه رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح ۲۵۳۲*۱۱۷۰ پیکسلی، دوربین عقب دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

البته مدل استاندارد شامل فیس آیدی سریعی شده و دوربین بهبود یافته برای آن در نظر گرفته شد. آیفون ۱۲ دارای صفحه نمایش ناچ است و طراحی جذابی برای آن تدارک دیده شد. بدنه آیفون ۱۲ آلومینیوم بازیافتی بوده و کیفیت ساخت بالایی دارد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کرده و عمر باتری طولانی رقم می‌زند. همچنین اپل آن را با سیستم عامل iOS 14 عرضه می‌کند. محصول موردبحث با قیمت ۸۰۰ دلار در رنگ مشکی، سفید، آبی، سبز و قرمز از اکتبر عرضه می‌شود.

دیگر مدل آیفون ۱۲ مینی نام دارد. گوشی که دارای نمایشگر ۵٫۴ اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل است و از HD10 نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. این گوشی کوچک دارای پردازنده A14 بایونیک شش هسته‌ای بوده و اطلاعات دیگری از آن فاش نشد. البته دوربین عقب دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی داشته و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم برای آن تدارک دیده شد. گذشته از آن باید به عمر باتری ۱۵ ساعته و فناوری شارژ سریع هم پرداخت. این دیوایس در رنگ مشکی، سبز، قرمز، آبی و سفید با قیمت ۶۹۹ دلار بزودی عرضه خواهد شد.

هر دو مدل دارای سیستم عامل iOS 14 هستند و گوشی‌های هوشمند اقتصادی اپل هستند.

 

پد شارژ بی سیم و اسپیکر هوشمند

این اسپیکر کاملا کوچک است و افراد می‌توانند تجربه کاربری لذت بخشی با آن داشته باشند. در حقیقت اپل این مدل را به عنوان نسخه کوچک هوم پاد اصلی معرفی کرده که با طراحی استوانه‌ای سال‌ها قبل عرضه شد.

شاید این مدل نمونه کوچک هوم پاد به نظر رسیده اما اپل مدعی است که از ابتدا توسعه پیدا کرد. این یک درایور پویا با برد کامل بوده که آنها مدعی هستند می‎توانند با صدای بلند اما بدون اعوجاج موسیقی را پخش کنند. رادیاتورهایی نیز وجود دارند که می‌توانند در پاسخ گویی باس، همراه با یک راهنمای موج صوتی که به HomePod mini کمک می‌کند تا صدای ۳۶۰ درجه را تولید کند، بهبود بخشد.

اپل همچنین استفاده از تراشه S5 به همراه صدای باکیفیت در نظر گرفته است که می‌تواند موسیقی شما را هنگام پخش آنالیز کند تا بتواند بهترین تجربه گوش دادن ممکن را به کاربران ارائه دهد. طبق شایعات، HomePod mini همچنین دارای تراشه U1 است که می‌تواند نزدیک بودن آیفون شما را تشخیص دهد و به کاربران امکان داده موسیقی را از آیفون‌های خود به HomePod mini بیاورند.

با توجه به اینکه این یک اسپیکر هوشمند با یکپارچه سازی Siri است، همچنین کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که بتوانند با استفاده از صدای مختلف دستگاه‌های خانه هوشمند را کنترل کنند. همچنین یک ویژگی جدید “Intercom” وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کاربران به همراه iPhone ، iPad ، Apple Watch و حتی CarPlay پیام‌های صوتی را از یک HomePod mini به دیگری ارسال کنند.

شرکت اپل در جریان رویداد اخیر خود از پد شارژ لمسی MagSafe رونمایی کرد. پدی که می‌تواند همزمان ساعت هوشمند و گوشی هوشمند نسل جدید آیفون ۱۲ را شارژ کند. برخلاف AirPower که چند سال قبل رونمایی شد و خبری از عرضه آن نبود، MagSafe ساختار بهتری دارد و از حالت آهن ربایی برای عملکرد بهتر بهره می‌برد.

بنابراین افراد می‌توانند با کمک MagSafe هر دو گجت ساعت اپل واچ سری ۶ و گوشی آیفون ۱۲ را شارژ کنند. به نوعی اپل سیستم شارژ منحصربفردی را در MagSafe تعبیه کرده و همین امر موجب خواهد شد افراد شاهد یک پد شارژ لمسی خاص باشند.

متاسفانه گوشی‌های نسل قبلی آیفون این پد را پشتیبانی نکرده و همین امر موجب خواهد شد تا افراد تنها شاهد پشتیبانی سری آیفون ۱۲ با آن باشند. شایان ذکر بوده که در بخش ساعت نیز تنها می‌توان اپل واچ سری ۶ را با آن سینک کرد و در این بین قرار نیست شاهد مدل‌های قدیمی اپل واچ سری باشیم.

متاسفانه MagSafe تاریخ عرضه و قیمت مشخصی ندارد و امیدواریم همچون ایرپاور بدون تاریخ عرضه باقی نمانده و هیچ گاه راهی بازار نشود. سری آیفون ۱۲ طی رویداد های اسپید اپل معرفی شدند و ۴ مدل آیفون هستند که هر یک مشخصات خاص خود را دارند.

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

0 پاسخ به “چه محصولاتی در مراسم Hi Speed اپل معرفی شدند”

  1. RantaroX گفت:

    چیزای خوبی معرفی شدن
    حیف که پول نیست و گرنه پیش خرید میکردم

  2. RantaroX گفت:

    چیزای خوبی معرفی شدن
    حیف که پول نیست و گرنه پیش خرید میکردم

  3. محمد سلیمان پور گفت:

    طراحی آیفون ۱۲ رو واقعا پسندیدم??
    فقط این حذف شارژر و هندزفری واقعا تا امید کنندس?

  4. محمد سلیمان پور گفت:

    طراحی آیفون ۱۲ رو واقعا پسندیدم??
    فقط این حذف شارژر و هندزفری واقعا تا امید کنندس?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *