گیمینگرویتی

ثبت نام

تکنولوژی AMD FSR 3 به کنسول‌ها می‌آید، شاید برای PS5 دارای مشکلاتی باشد.

به گزارش گیمین‌گرویتی،دیروز،تکنولوژی AMD FSR 3 با پیاده‌سازی‌در بازی‌های  Forspoken و Immortals of Aveum بر روی کامپیوتر معرفی شد. این تکنولوژی افزایش عملکرد بسیار خوبی را در هر دو بازی ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند میانگین فریم بر ثانیه (FPS) را در مقایسه مستقیم با DLSS 3 در بازی‌ها بهتر عمل کند.

به هر حال، به نظر نمی‌آید تنها کامپیوترها از FSR 3 بهره‌مند شوند. AMD قبلاً اعلام کرده بود که از کنسول‌ها پشتیبانی خواهد کرد، اما سوال این بود که آیا برای بازی‌های کنسول به اندازه کافی مفید خواهد بود که توسعه‌دهندگان واقعاً از آن استفاده کنند یا خیر. AMD خود توصیه می‌کند که در مورد استفاده از این تکنولوژی، نرخ فریم پس از تری انترپولیشن و افزایش اندازه باید حداقل 60FPS باشد و AMD FSR 3 می‌تواند آن را به 120FPS افزایش دهد.

در بازی‌هایی که در حالت عملکردی “Performance” هم اکنون به 60FPS می‌رسند، FSR 3 می‌تواند عملکرد تا 120FPS را ارائه دهد، که هر کسی می‌تواند با استفاده از یک نمایشگر HDMI 2.1 از آن لذت ببرد. اما احتمالاً نتواند جادوی خود را در بازی‌های محدود به 30FPS مانند Gotham Knights، Redfall و Starfield اعمال کند.

یک محدودیت فنی ممکن است به ترکیب AMD FSR 3 در PlayStation 5 مانعی اضافه کند. FSR 3 از یک تعویض‌بندی مبتنی بر DX12 استفاده می‌کند که وظایف Optical Flow و Frame Generation را به صورت ناهماهنگ انجام می‌دهد. همانطور که در این پست وبلاگ GPU Open توضیح داده شده است، پلاگین موتور Unreal Engine 5 گزینه جایگزینی برای پلتفرم‌های غیر ویندوزی ارائه می‌دهد، اما به صورت ناهمزمان عمل نمی‌کند و از نظر عملکرد کمتری دارد.

در پلاگین Unreal Engine 5 AMD FSR 3 دو نوع پشتیبانی دارد: RHI و Native DirectX 12. پشتیبانی RHI بدون وابسته به پلتفرم است و باید در اکثر شرایط به خوبی عمل کند. با این حال، اجرای ناهمزمان وظایف محاسباتی AMD FSR 3 را پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین این وظایف به صورت توالی انجام می‌شوند و عملکرد ارتباط دارند. همچنین، frame pacing توسط چارچوب ارائه پایه Unreal انجام می‌شود. مصرف ایده‌آل AMD FSR 3 با استفاده از پشتیبانی RHI زمانی مناسب است که VSync روی یک نمایشگر با فرکانس بالای 120+ هرتز فعال شود.

پشتیبانی Native DX12 به طور کامل از وظایف ناهمزمان و frame pacing کامل پشتیبانی می‌کند، بنابراین در برخی شرایط ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد.به دلیل ساختار Xbox در حال حاضر Xbox ممکن است مزیتی در اجرای AMD FSR 3، داشته باشد حداقل تا این لحظه.

آدرس شبکه های اجتماعی :

یک پاسخ به “تکنولوژی AMD FSR 3 به کنسول‌ها می‌آید، شاید برای PS5 دارای مشکلاتی باشد.”

  1. بلاخره! البته باید تعداد بازی‌هایی که بالای 60 فریم رو هم پشتیبانی می‌کنن زیاد کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *