گیمینگرویتی

ثبت نام

توسعه‌دهنده Alan Wake 2 درباره مشکلات Xbox Series S حرف می‌زند

به گزارش گیمین‌گرویتی، زمانی که Alan Wake 2 در آخر این ماه به روی PS5 و Xbox Series X عرضه می‌شود، یک حالت Performance خواهد داشت (که “بیشتر” به صورت ثابت 60 فریم اجرا می‌شود) اما برادر ضعیف‌تر ایکس باکس، Xbox Series S، فقط یک حالت 30 فریم خواهد داشت (که به گفته Remedy، سازنده Alan Wake 2، بدون افت و ثابت خواهد بود).

 

ایکس باکس سریز اس، اکثراً میهمان سوالاتی درباره اینکه آیا جلوی سازنده‌ها را برای استفاده حداکثری قدرت سخت‌افزاری نسل جدید می‌گیرد و یا اینکه چقدر سخت‌ است تا بازی‌ها به روی آن بهینه‌سازی شوند، بوده است.

در مصاحبه اخیر با IGN، از مدیر ارتباطات استودیوی رمدی، توماس پوها (Thomas Puha)، این سوال پرسیده شد و در جواب، او چند مشکل بزرگی که استودیو با سخت‌افزار ایکس باکس سریز اس داشت را بیان کرد.

به گفته او، با آنکه CPU ایکس باکس سریز اس تقریباً مانند ایکس باکس سریز ایکس است، این موضوع که هم GPU و هم حافظه این کنسول بسیار ضعیف‌تر از کنسول قوی‌تر مایکروسافت است، یک مشکل بوده، چیزی که او پیش از این هم درباره این موضوع صحبت کرده بود.

 

او گفت:

 

CPU ایکس باکس سریز اس تقریباً مثل ایکس باکس سریز ایکس است، تفاوت چندانی وجود ندارد. ولی GPU یک مشکل است، واقعاً هم هست. و بعد از آن، داشتن حافظه کم‌تر مشکل بسیار بزرگی است.

 

پوها همچنین درمورد اینکه چرا بهینه‌سازی، میان سخت‌افزار Xbox Series X و Series S با بهینه‌سازی یک بازی به روی چندین PC با پیکربندی‌ها و سخت‌افزارهای متفاوت یکسان نیست، صحبت کرد.

 

“به ما اکثراً گفته می‌شود که ’شما برای PC هم بازی می‌سازید، پس حتماً می‌دانید چطور بهینه‌سازی کنید؟‘ خب، مشکل حافظه در PC وجود ندارد. به خاطر حافظه، بهینه‌سازی روی PC بسیار آسان‌تر است. و اینطور نیست که فقط یک کامپیوتر بسیار قدرتمند و یک کامپیوتر ضعیف‌تر وجود داشته باشد. 300 نوع PC بین این‌ها قرار دارد. و به من اعتماد کنید، این دردسری بزرگ‌ است، ولی ما تجربه بیشتری روی PC داریم، پس کمی در آن بهتر هستیم.”

 

پوها تاکید کرد با آنکه رمدی سخت کار کرده تا مطمئن شود بازی بدون افت و مشکل، 30 فریم روی کنسول به همراه کیفیت خوب بصری اجرا شود، ولی آن‌هایی که می‌خواهند بازی را در بهترین حالت و با کیفیت نسل بعدی تجربه کنند، PS5 یا Xbox Series X بهترین گزینه خواهد بود.

 

الن ویک 2 در تاریخ 27 اوکتبر برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه می‌شود.

 

 

 

 

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *