گیمینگرویتی

ثبت نام

مایکروسافت رسماً اکتیویژن بلیزارد را به تصاحب خود درآورد

خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت بالاخره با قیمت 68.7 میلیارد دلار و دریافت تاییدیه از سوی سازمان تنظیم بازار و رقابت انگلستان، نهایی شد. در ایمیلی به کارمندان، بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد تایید کرد که او تا انتهای سال 2023 در شرکت خواهد ماند تا به انتقال کمک کند.

او گفت: “من مدت‌هاست که گفته‌ام که متعهد به کمک در انتقال هستم. فیل (Phil Spencer) از من پرسیده تا به عنوان مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد بمانم و به او گزارش بدهم، و ما توافق کرده‌ایم که این کار را تا پایان سال 2023 انجام دهم. هردوی ما مشتاقانه منتظر کار کردن با یکدیگر بر یک ادغام بی‌دردسر برای تیم و پلیرهایمان هستیم.”

درحالی که تاثیرگذاری این قرارداد بر روی صنعت بسیار بزرگ است، همیشه یک شکی وجود داشت که آیا کوتیک (Bobby Kotick) شرکت را ترک خواهد کرد یا خیر. گزارشات اولیه مدعی شدند که او شرکت را درصورتی ترک می‌کند که قرارداد تکمیل شود. با اینکه مایکروسافت سال گذشته گفته بود که او به نقش خود ادامه خواهد داد، به گفته فیل اسپنسر (Phil Spencer)، اکنون کم و بیش مشخص است که او با نزدیک شدن سال 2024، خواهد رفت.

کوتیک به مدت طولانی‌ای یک چهره‌ی بحث‌بر‌انگیز در صنعت بوده، اما بدنامی بسیار زیادی به‌ خاطر نقش در سوءاستفاده و آزار جنسی دربرابر اکتیویژن بلیزارد به دست آورد. او ظاهراً از سواستفاده کنندگانی مثل خاویر پانامنو (Javier Panameno) و رییس استودیوی Treyarch، دن بانتینگ (Dan Bunting) دفاع کرده بود و دستیارش را از طریق پست صوتی در سال 2006، تهدید به مرگ کرد.

بالای 1300 کارمند دادخواستی امضا کردند و خواستار برکناری کوتیک شدند و ضمن کاهش حقوق، او سعی کرد موضوع را کم اهمیت جلوه دهد. منتظر به‌روزرسانی درمورد وضعیت او در ماه‌های پیش رو باشید.

 

همچنین، مدتی قبل، انگلستان، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد که می‌توانید برای خواندن این خبر، کلیک کنید.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *