گیمینگرویتی

ثبت نام

5 قابلیت کاربردی نینتندو سوییچ که احتمالا از آن بی‌خبرید

شرکت نینتندو کنسول سوییچ را از مارس 2017 به بازار عرضه کرده است. به لطف بازی‌های فوق‌العاده و پشتیبانی بسیار خوب این شرکت از سوییچ، فروش این سخت‌افزار جدید تا این لحظه از 107 میلیون نسخه در سراسر جهان فراتر رفته و اکنون در جایگاه پنجم برترین سخت‌افزار گیمینگ جهان قرار دارد. رابط کاربری سیستم‌عامل سوییچ بسیار ساده و تمیز است اما در بعضی مواقع، این سادگی بیش از حد در چشم آمده و همچنان موارد پیش پا افتاده‌ای مانند انتخاب تصویر پس‌زمینه دلخواه برای آن در دسترس قرار ندارد. با وجود این با رفتن به صفحه تنظیمات با قابلیت‌هایی مواجه می‌شوید که بسیار کاربردی به نظر می‌رسند و متأسفانه معلوم نیست چرا خود نینتندو نیز در معرفی آن‌ها تنبلی کرده است؛ به گونهای که پس از 5 سال بسیاری از افراد همچنان از آن اطلاع ندارند. در ادامه شما را با 5 قابلیت بسیار مفید سوییچ که احتمال زیاد تاکنون از آن خبر نداشته‌اید اما ارزش یادگیری دارند، آشنا می‌کنیم. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

 

تغییر عملکرد دکمه‌ها

5 قابلیت کاربردی نینتندو سوییچ که احتمالا از آن بی‌خبرید

با وجود این که توسعه‌دهندگان کنسول‌ها و کنترلرهای آن در هنگام طراحی سخت افزار جدید مدت زیادی را به بهینه‌سازی دکمه‌ها و محل قرار گیری آن‌ها اختصاص می‌دهند، ممکن است از دیدگاه عده‌ای از کاربران این چینش مناسب به نظر نیاید. به همین دلیل دادن امکان دسترسی سیستمی به تنظیمات کنترلرها توسط مخاطبان بسیار مفید و جالب به نظر می‌رسد. در کمال تعجب با وجود ساده بودن رابط سوییچ، این قابلیت در کنسول مورد بحث وجود دارد و شما می‌توانید این کار را در سطح سیستمی سفارشی سازی کرده و سپس تنظیمات مورد نظر خود را جایگزین حالت پیش‌فرض کنید.

برای این کار تنها باید در صفحه تنظیمات به بخش Controllers and Sensors بروید و گزینه Change Button Mapping را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تنظیمات و ترتیب همه دکمه‌ها را مطابق نیاز و عادت خود تغییر دهید.

این ویژگی به خصوص برای افرادی که عادت به بازی با کنترلرها و کنسول‌هایی غیر از سوییچ دارند بسیار کاربردی خواهد بود. برای مثال شاید نتوانید درک کنید که چرا نینتندو جای دکمه‌های A و B را روی جوی‌کان‌ها متفاوت با Xbox قرار داده است؛ به همین دلیل با کمک تنظیمات یاد شده می‌توانید مطابق با عادت خود چینش را تغییر دهید تا تجربه بهتری از کار با کنسول داشته باشید.

 

گروه‌ها

5 قابلیت کاربردی نینتندو سوییچ که احتمالا از آن بی‌خبرید

از سال 2017 تاکنون امکان دسته‌بندی بازی‌ها روی سوییچ وجود نداشت اما نینتندو بالاخره این قابلیت را در مارس 2022 و پس از درخواست‌های مکرر کاربرها به کنسول خود اضافه کرد؛ بنابراین این امکان وجود دارد که شما در طی بروزرسانی سخت‌افزار خود از اضافه شدن چنین قابلیتی مطلع نشده باشید. این قابلیت که با نام Nintendo Switch Group شناخته می‌شود، عملکردی بسیار مشابه با ساخت فولدر جدید و دسته‌بندی فایل‌ها را روی سیستم‌عامل‌های دیگر ارائه می‌دهد.

برای دسته‌بندی بازی‌ها تنها کافی است در صفحه اصلی تا انتها به سمت راست اسکرول کرده و سپس دکمه «L» را فشار دهید. سپس گزینه ساخت گروه جدید را انتخاب کنید. در گام بعد مطابق با سلیقه و نیاز خود شروع به دسته‌بندی بازی‌ها نمایید و در نهایت نامی را به آن فولدر اختصاص دهید. پس از ساخت فولدرهای مورد نظر، از این پس در هر بخشی از رابط کاربری کنسول که دکمه L را نگه‌دارید فهرستی از فولدرها به نمایش در آمده و می‌توانید سریع‌تر به بازی مورد نظر دسترسی پیدا کنید. این موضوع به خصوص اگر تعداد بسیار زیادی بازی داشته باشید کاربردی خواهد بود.

 

قفل کردن کنسول در حالت خواب

5 قابلیت کاربردی نینتندو سوییچ که احتمالا از آن بی‌خبرید

در حالت عادی زمانی که شما می‌خواهید کنسول سوییچ را روشن کنید، پس از زدن دکمه Home باید یک دکمه مشابه را سه مرتبه پشت سر هم فشار بدهید تا دستگاه اطمینان حاصل کند که واقعاً قصد این کار را داشته و به طور تصادفی دکمه Home فشار داده نشده است. در کمال تعجب قابلیتی به نام Lock Console in Sleep Mode در تنظیمات دستگاه وجود دارد که امکان روشن و خاموش کردن سریع دستگاه را به کاربر می‌دهد. برای دست یافتن به این گزینه باید در صفحه تنظیمات به بخش Screen Lock بروید و گزینه یاد شده را خاموش و روشن کنید.

اگر این گزینه خاموش باشد تنها با یک کلیک می‌توانید قفل دستگاه را باز و آن را آماده به کار کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر در حالت خانگی از سوییچ استفاده می‌کنید یا نسبت به دسترسی دیگران به کنسول خود هیچ‌گونه نگرانی ندارید، بهتر است این گزینه را همین الان خاموش کنید؛ زیرا سرعت کار شما را بالاتر برده و از انجام یک کار تکراری در هر نوبت جلوگیری می‌کند. به علاوه آیا می‌دانستید اگر در هنگام باز کردن کنسول از تریگرها یا جوی استیک‌ها استفاده کنید، برای هر یک صدای مختلفی پخش می‌شود؟ همین حالا امتحان کنید.

 

زوم

5 قابلیت کاربردی نینتندو سوییچ که احتمالا از آن بی‌خبرید

زوم یکی دیگر از قابلیت‌های واضح، اما بسیار کاربردی نینتندو سوییچ است. آیا تاکنون پیش آمده است که در هنگام انجام یک بازی روی این کنسول در حالت‌های خانگی، قابل حمل یا هر دو، برای خواندن نوشته‌ها دچار مشکل شوید؟ پس این قابلیت قطعاً به کار شما خواهد آمد. برای فعال کردن این ویژگی کافی است پس از ورود به صفحه تنظیمات به بخش System رفته و گزینه Zoom را فعال کنید. از این پس هر زمان که دو نوبت پشت سر هم روی دکمه Home کلیک کنید، زوم فعال می‌شود.

قطعاً دکمه Home بهترین و آسان‌ترین انتخاب برای فشار داده شدن نیست اما برای افرادی که ضعف بینایی دارند یا به هر دلیلی نمی‌توانند نوشته‌ها را واضح بخوانند، بسیار مفید و کاربردی جلوه می‌کند. به خصوص که تشخیص اشیا کوچک‌تر روی سوییچ بسیار سخت است و این مسئله در حالت دستی تشدید می‌شود؛ از طرفی بعضی از سازندگان خود با انتخاب اندازه کوچک فونت‌ها به این مسئله دامن می‌زنند. فرقی نمی‌کند که بخواهید روی پس زمینه یا نوشته‌ها زوم کنید. این قابلیت همواره به کمک شما خواهد آمد.

 

همگام‌سازی تلویزیون با کنسول

5 قابلیت کاربردی نینتندو سوییچ که احتمالا از آن بی‌خبرید

اگر همواره فراموش می‌کنید که کنترل تلویزیون را کجا گذاشته‌اید یا می‌خواهید بلافاصله پس از روشن کردن کنسول مستقیماً وارد بازی شوید این قابلیت به کار شما خواهد آمد. با فعال کردن این ویژگی به محض روشن کردن کنسول در حالت خانگی، تلویزیون به صورت خودکار روشن می‌شود و با خاموش کردن یا رفتن به حالت Sleep، تلویزیون نیز به طور خودکار خاموش می‌گردد. برای دسترسی به این قابلیت در صفحه تنظیمات به بخش TV Settings رفته و گزینه Match TV Power State را فعال کنید.

درست به مانند قابلیت Lock Console in Sleep Mode، قابلیت بالا نیز به راه‌اندازی سریع‌تر کنسول کمک می‌کند.

 

امیدواریم اکنون با دانستن قابلیت‌های یاد شده و شخصی‌سازی آن‌ها بتوانید تجربه بهتری از کار با سخت‌افزار سوییچ به دست آورید. لطفاً نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *