گیمینگرویتی

ثبت نام

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021| دوقلوهای افسانه‌ای

پس از غیبتی یک ساله، E3 دوباره بازگشته بود تا کمپانی‌ها و گیمرها را دور هم گرد اورد و آنان را در تعامل با هم، به تماشای تریلرها یا به نمایش درآوردن انان بنشاند. شاید بهترین نمایشی که در E3 2021 دیدیم متعلق به رویداد Xbox + Bethesda بود که در ادامه به تحلیل و ارائه‌ی خلاصه‌ای از لحظات مهم و تریلرهای قابل توجه می‌پردازیم.

 

 

شیما میلان

Back 4 Blood

Back 4 Blood یک شوتر آنلاین چند نفره اول شخص است و نیاز به اتصال دائمی به اینترنت خواهد داشت. با اینکه می‌توانید به صورت تک نفره نیز به تجربه بازی بپردازید، اما همچنان باید آنلاین باشید.

تریلر سینماتیکی که از این عنوان دیدیم در نهایت سادگی، به کشتن زامبی‌ها و تیکه‌پرانی‌های کارکترها اختصاص دارد. این بازی را می‌توان دنباله معنوی Left 4 Dead نامید.

تلاش برای زنده ماندن در دنیایی که توسط مردگان متحرک مورد تهدید است، همچنان یکی از سوژه‌های مورد توجه توسعه‌دهندگان باقی مانده‌است. این عنوان در 19 مهر برای کنسول‌های اکس‌باکس، پلی‌استیشن و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد و در روز انتشار وارد سرویس گیم‌پس می‌شود.

 

CONTRABAND

در طول مراسم، یک تریلر CGI کوتاه برای معرفی بازی جدید استدیو Avalanche (سازندگان Just Cause) به نمایش گذاشته شد که چندان حرفی برای گفتن نداشت. طبق گفته توسعه‌دهندگان، CONTRABAND ما را با خود به دهه 70 میلادی می‌برد تا وارد بهشت قاچاق‌چی‌ها ‌شویم. بازی کوآپ خواهد بود و لقب جاه‌طلبانه‌ترین پروژه استدیو را یدک می‌کشد. CONTRABAND همزمان با عرضه از طریق گیم‌پس قابل دسترسی خواهد بود.

 

Battlefield 2042

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021|  دوقلوهای افسانه‌ای

کمی قبل از مراسم E3، استدیو DICE از قسمت جدید بتلفید رونمایی کرد و سپس در مراسم اکس‌باکس + بتزدا شاهد نمایش گیم‌پلی بازی بودیم. با امکان حضور همزمان 128 بازیکن در هر مچ و امکان تخریب محیط، Battlefield 2042 اهداف بزرگی دارد.

در ویدیوی مذکور تغییرات آب‌وهوایی مانند طوفان شن را می‌بینیم که همزمان با تلاش بازیکنان برای نابود کردن سربازان روس برای آن‌ها دردسرساز می‌شود. سپس نگاهی به مبارزات در داخل یک کلان‌شهر بزرگ با برج‌های سر به فلک کشیده می‌اندازیم. استفاده از وسایل نقلیه، تعقیب و گریزهای نفس‌گیر در اتوبان‌ها و هدف گرفتن تانک‌ها و هلی‌کوپترهای دشمن نیز از جذابیت بالایی برخوردار هستند. تا اینکه طوفان شن باز می‌گردد و سربازان را وادار به پناه گرفتن می‌کند. جنگ همچنان بی‌امان، نفس‌گیر و مملو از انفجارهای کوچک و بزرگ است.

تنوع مپ‌ها نیز به جذابیت بصری بازی کمک شایانی کرده‌اند. در مجموع به نظر می‌رسد که Battlefield 2042 یک تجربه مفرح و هیجان‌انگیز را برای بازیکنان تدارک دیده‌است. این عنوان در تاریخ 30 مهر منتشر می‌شود.

 

TWELVE MINUTES

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021|  دوقلوهای افسانه‌ای

عنوان  TWELVE MINUTES داستان مردی را روایت می‌کند که بخاطر گرفتار شدن در یک تایم لوپ، 12 دقیقه از زندگی خود را بارها و بارها تجربه می‌کند. شاید به نظر برسد که با ایده‌ای کلیشه‌ای و نخ‌نما روبرو هستیم، اما هر انسانی حداقل یک بار در زندگی خود درگیر فکر کردن به اتفاقات گذشته شده و به فکر فرو رفته که اگر فرصتی دوباره برای تغییر مسیر زندگی خود داشت، چه می‌کرد.

در طول اتفاقات بازی، هر بار همسر کارکتر اصلی می‌میرد و خودش نیز به اتهام قتل توسط پلیس دستگیر می‌شود. اما قهرمان ما این اتفاقات را به یاد می‌آورد و قصد دارد تا با کشف کردن راه‌حل‌های تازه مسیر اتفاقات را طوری تغییر دهد که سرنوشت خود و همسرش را به شکل دیگری رقم بزند و از این چرخه تکرار نجات پیدا کند.

بازیگران شناخته شده‌ای مانند Daisy Ridley، James McAvoy و Willem Dafoe صداپیشگی کارکترهای اصلی را برعهده دارند. Minutes12 در تاریخ 28 مرداد 1400 منتشر خواهد شد و در روز عرضه از طریق گیم‌پس قابل دسترسی خواهد بود.

 

Psychonauts 2

پس از مدت‌ها، در جریان مراسم با انتشار تریلری تاریخ انتشار بازی اعلام شد. ظاهرا بازی ادامه مستقیمی برای قسمت اول خواهد بود.Psychonauts 2 در تاریخ 3 شهریور برای کنسول‌های اکس‌باکس، پلی‌استیشن و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود.

 

Party Animals

عنوان Party Animals با نمایش تریلری معرفی شد. اولین نکته‌ای که درباره بازی جلب توجه می‌کند این است که علی‌رغم ظاهر کودکانه آن، فضای خشنی دارد. این حیوانات کوچک که شمایلی معصوم و لطیف دارند، به روش‌های مختلف به یکدیگر حمله ‌می‌کنند. بازی در سال 2022 راهی سرویس گیم‌پس خواهد شد.

 

Hades

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021|  دوقلوهای افسانه‌ای

نسخه اکس‌باکس بازی موفق و تحسین شده Hades نیز معرفی شد که در تاریخ 22 مرداد راهی بازار می‌شود و همزمان وارد سرویس گیم‌پس نیز خواهد شد.

 

Somerville

 

این بازی اسرارآمیز فضایی مشابه Limbo و Inside دارد. طبق صحنه‌هایی که در تریلر دیدیم، داستان مردی را دنبال می‌کنیم که در خانه‌ای مخروبه و منطقه‌ای ویران‌شده زندگی می‌کند و همراه خانواده خود با خطرات متعددی مواجه می‌شود. هنوز تاریخ انتشار Somerville اعلام نشده اما در سال 2022 برای کنسول‌های اکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود. همزمان با عرضه، راهی گیم‌پس نیز خواهد شد.

 

Halo Infinite

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021|  دوقلوهای افسانه‌ای

نمایش Halo Infinite در سال گذشته برای جمع کثیری از طرفداران این مجموعه ناامیدکننده بود. مایکروسافت قصد داشت که این عنوان را همزمان با عرضه جهانی کنسول‌های Xbox Series X|S راهی بازار کند، اما بازخوردهای منفی علاقه‌مندان هیلو باعث شد برنامه‌ها تغییر کنند. استدیو i434 موظف شد که در طول مدت یک سال به حل مشکلات بازی بپردازد. در مراسم E3 امسال هیلو با نمایش یک تریلر سینماتیک داستانی و گیم‌پلی بخش چندنفره بازگشت.

در بخش داستانی، مستر چیف و جانشین جدید کورتانا ماموریت جدیدی را پیش رو دارند تا اسرار جدیدی را کشف کنند. به نظر می‌رسد که داستانی عمیق و جذاب برای بازی طراحی شده که قهرمان همیشه نقاب‌دار ما را با چالش‌های تازه‌ای مواجه می‌کند. بخش چندنفره نیز با 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و کاملا رایگان خواهد بود. با اینکه تاریخ دقیق انتشار Halo Infinite اعلام نشده، اما در تعطیلات سال نو میلادی منتظر این عنوان باشید.

 

A Plague Tale: Requiem

در جریان مراسم اکس‌باکس + بتزدا بازی A Plague Tale: Requiem معرفی شد. این عنوان قسمت دوم بازی تحسین‌شده A Plague Tale: Innocence می‌باشد که قصد دارد بار دیگر ما را وارد دنیای طاعون‌زده فرانسه قرون وسطی کند و داستان آمیسیا و هوگو را دنبال می‌کند.

با تماشای تریلر بازی، اولین موردی که جلب توجه می‌کند این است که آمیسیا سلاح‌های بیشتری مانند کمان صلیبی دارد و فقط از سنگ برای دفاع از خود استفاده نخواهد کرد. اتمسفر کلی بازی نیز تاریک‌تر و خشن‌تر از قسمت اول به نظر می‌رسد. در سال 2022 منتظر انتشار A Plague Tale: Requiem باشید. بازی در روز عرضه از طریق سرویس گیم‌پس نیز قابل دسترسی خواهد بود.

 

Far Cry 6

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021|  دوقلوهای افسانه‌ای

دنی با کوله‌باری از سلاح‌های مختلف به جنگ دیکتاتور سرزمین یارا می‌رود. خوآن نیز در این مسیر او را همراهی می‌کند. فضای تریلر شاد و رنگارنگ بود. یوبی‌سافت با ترکیب صحنه‌های سینماتیک و گیم‌پلی قصد داشت که مخاطب را با دنیای قسمت جدید فرنچایز فارکرای بیشتر آشنا کند. شما می‌توانید با استفاده از کمان، مخفیانه به دشمنان حمله کنید و یا با سلاح‌های گرم وارد درگیری مستقیم با آن‌ها شوید. این بازی در تاریخ 15 مهر برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و همچنین کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

 

Slime Rancher 2

در جریان مراسم، Slime Rancher 2 نیز معرفی شد. بازی، اول شخص بوده و شما به گشت و گذار در جهان‌باز آن می‌پردازید تا slimeها را جمع‌آوری کنید. سپس آن‌ها را پرورش دهید و بزرگ کنید. سلاح‌های مختلفی برای جمع کردن این موجودات کوچک در بازی وجود دارند. برای نگه‌داری آن‌ها نیز سازه‌های مختلفی را می‌توان ساخت. این عنوان در سال 2022 منتشر خواهد شد.

 

Shredders

یک بازی برای عاشقان اسکی روی برف. عنوان Shredders با نمایش تریلری معرفی شد. بازی ظاهرا در ماه دسامبر 2021 از طریق سرویس گیم‌پس قابل دسترسی خواهد بود.

 

Atomic Heart

بازی شوتر اول شخص و ماجراجویی Atomic Heart نیز در جریان مراسم با انتشار تریلری معرفی شد. قدم به دنیایی مملو از ربات‌های عجیب و غریب که قصد کشتن شما را دارند، بگذارید. ظاهرا اتفاقات بازی در روسیه دوران اتحاد جماهیر شوروی و در دنیایی موازی به وقوع می‌پیوندد و از نظر بصری ظاهر منحصر به فردی دارد. ترکیب موسیقی روسی با معماری خاص اسلاوی و هوش مصنوعی لجام گسیخته، وعده عنوانی متفاوت را به بازیکنان می‌دهد.

بازی برای کنسول‌های اکس‌باکس، پلی‌استیشن و کامپیوترهای شخصی در تاریخ نامعلومی منتشر خواهد شد.

 

REPLACED

در جریان مراسم، بازی Replaced با نمایش تریلری زیبا و خیره‌کننده معرفی شد. این عنوان یک بازی 2 و نیم بعدی علمی تخیلی با فضایی آینده‌نگرانه می‌باشد که تم سایبرپانکی دارد. R.E.A.C.H  کارکتر اصلی بازی، یک هوش مصنوعی است که درون بدن یک انسان اسیر شده و در محیطی مشابه دهه 80 میلادی به گشت و گذار می‌پردازد.

این نمایش به خاطر سبک هنری و خلاقانه بازی در کنار موسیقی نفس‌گیرش، به یکی از به یاد ماندنی‌ترین تریلرهای مراسم تبدیل شد. REPLACED در سال 2022 برای کنسول‌های اکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. همزمان با انتشار نیز از طریق سرویس گیم‌پس قابل دسترسی خواهد بود.

 

Age of Empires 4

تریلر جدید Age of Empires 4 با نمایشی زیبا، وعده امکان تغییر تاریخ و تشکیل حکومت‌های قدرتمند را به مخاطبان خود داد. نبردهای دریایی، سپاهیان اسب ‌سوار، فیل‌ سوار و شتر سوار را نیز به تصویر کشید. چندین چهره تاریخی مانند ژان دارک (از فرانسه) نیز در بازی حضور دارند.

اگر به عناوین استراتژیک علاقه دارید، تجربه Age of Empires 4 را فراموش نکنید. قسمت جدید این فرنچایز در تاریخ 6 آبان برای کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود.

 

Forza Horizon 5

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021| دوقلوهای افسانه‌ای

در جریان مراسم، قسمت جدید فرنچایز ریسینگ فورتزا به نام Forza Horizon 5 معرفی شد و حتی گیم‌پلی بازی نیز به نمایش در آمد. در این قسمت راهی کشور زیبای مکزیک می‌شویم و مناطق ساحلی، کویری، جنگلی و کوهستانی این سرزمین پهناور را طی خواهیم کرد.

سیستم تغییر آب‌وهوا و فصول همچنان در قسمت جدید هواریزن حضور دارند اما با توجه به اینکه مکزیک کشوری با آب‌وهوای 4 فصل (مانند ایران) است، شاهد تغییر فصل کامل نخواهیم بود. طوفان‌های استوایی و گردبادها از جمله عناصر جدیدی هستند که به بازی اضافه شده‌اند. Forza Horizon 5 در تاریخ 18 آبان برای کنسول‌های اکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود. همزمان با عرضه بازی، از طریق گیم‌پس نیز می‌توانید به تجربه این عنوان بپردازید.

 

The Ascent

عنوان شوتر و نقش‌آفرینی سایبرپانکی The Ascent که به صورت تک‌نفره و کوآپ چندنفره (آفلاین و آنلاین) قابل تجربه خواهد بود، با نمایش تریلری در مراسم اکس‌باکس حضور داشت. بازیکنان قدم به دنیایی می‌گذارند که کمپانی‌های بزرگ مالک اشخاص هستند و مردم را به بردگی گرفته‌اند.

The Ascent Group که بزرگترین شرکت سیاره محسوب می‌شود نیز به دلایل نامعلومی تعطیل می‌گردد. در نتیجه سیستم‌های امنیتی آن‌ها نیز از کنترل خارج شده و بقای مردم منطقه به خطر افتاده‌است. شما در این بازی باید با گروه‌های جرایم سازمان‌یافته و شرکت‌های رقیب بجنگید و در عین حال کشف کنید که ریشه اصلی این اتفاقات چیست. The Ascent در تاریخ 7 مرداد برای کنسول‌های اکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود و همزمان با انتشار، وارد سرویس گیم‌پس خواهد شد.

معرفی‌های کوتاه‌تر و جزئی‌تر نیز به شرح زیر است:

Microsoft Flight Simulator  و کراس اور آن با فیلم Top Gun

جک اسپارو که یکی از محوری‌ترین کارکترهای مجموعه فیلم‌های Pirates of the Caribbean می‌باشد، به دنیای Sea of Thieves قدم می‌گذارد. این آپدیت که A Pirate’s Life نام دارد، کراس‌اور جذابی بین دنیای سینما و گیم محسوب می‌شود. 5 اپیزود داستانی جدید نیز به بازی اضافه می‌گردد.

عنوان Yakuza: Like a Dragon نیز با انتشار تریلری ورود خود به گیم‌پس را اعلام کرد.

 

 

رضا مدرسی

چند ماهی از اعلام همکاری Bethesda و Xbox می‌گذرد، از آن زمان تاکنون بازی‌های مختلفی از بتزدا راهی اکس‌باکس گیم‌پس شده‌اند، و یک دورهمی با حضور سران ارشد 2 کمپانی نیز برگزار شد ولی تا چند روز پیش نمی‌دانستیم برنامه دقیق آنها برای ادامه راه چیست و قرار است چگونه کار خود را تحت لوای مایکروسافت پیش ببرند، که با برگزاری یک نمایش مشترک در E3 2021  تقریبا جواب خود را گرفتیم، آن هم چه جوابی!

در این بخش از مقاله به تریلرهایی که از سمت Bethesda پخش شدند می‌پردازیم و آن‌ها را زیر ذره‌بین بررسی می‌بریم:

 

Starfield

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021| دوقلوهای افسانه‌ای

ابتدا به ساکن مراسم با حضور تاد هاوارد از بتزدا شروع شد و همانطور که منتظر بودیم، نمایشی از Starfield پخش شد که in engine و البته از مراحل ابتدایی توسعه بازی (آلفا) بود. به قول سازندگان، این تریلر –و قاعدتا خود بازی- با موتور Creation 2.0 ساخته شده بوده، و ارتقای چشم گیری نسبت به نسخه قبلی خود داشته است.

خود تریلر اما کاراکتر اصلی بازی را نشان می‌داد که در سفینه‌اش با نام Frontier در حال آماده شدن برای پرواز بود. تریلر پر از جزئیات فراوان بود که بررسی آنها در این مقال نمی‌گنجد، اما فهمیدیم که داستان کلی بازی چیست و گروه Constellation چه کسانی هستند و به دنبال چه چیزی می‌گردند. نکته ناامید کننده عدم نمایش گیم‌پلی آن هم بعد از 3 سال از معرفی بازی است که البته شاید با توجه به تاریخ انتشار بازی، خیلی هم غیرمنطقی به نظر نرسد. Starfield در تاریخ 20 آبان 1401 برای Xbox Series X|S و PC منتشر خواهد شد.

 

Redfall

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021| دوقلوهای افسانه‌ای

قبل از پخش تریلر، می‌دانستیم که Arkane Austin در حال کار روی پروژه‌ای با نام رمزی Omen است؛ که از قضا قرار بوده سورپرایز بزرگ اکس‌باکس برای انتهای مراسم باشد. نام رسمی بازی اما Redfall بود و برخلاف تمام انتظارات و پیش‌بینی‌ها، به جای یک بازی تماما سینگل پلیر با دنیایی ومپایر محور، شاهد یک شوتر جهان باز بودیم که گرچه ومپایرها را در خود داشت، اما از آن ها به عنوان ویلن استفاده می‌کرد و شما را در نقش قهرمانانی می‌گذاشت که باید جزیره Redfall را از چنگ‌شان آزاد کنید.

تریلر Redfall گرچه سینماتیک بود و چیزی از گیم‌پلی نشان نداد، ولی توانست توجهات را سمت خود جلب کند و مثل یک انیمیشن کوتاه که معمولا قبل از شروع بازی پخش می‌شود عمل کند. این عنوان که به 2 صورت تک نفره و چند نفره قابل تجربه است، در تابستان 2022 برای Xbox Series و PC منتشر شود.

 

Fallout 76 DLC

یکی از بخش‌های نه‌چندان جذاب مراسم برای من نمایش‌های مخصوص Fallout 76 بود. تریلرهایی که وعده انتشار 2 بسته الحاقی برای این عنوان می‌دادند، که یکی در سال 2021، و دیگری در 2022 منتشر خواهد شد. این نمایش‌ها چندان چیز جذابی برای ارائه نداشتند و گویی اندک تلاش بتزدا برای اضافه کردن به فن‌بیس Fallout 76 بود، تا با بهره بردن از تعداد مخاطبین E3، از بازی خود پشتیبانی کند.

 

The Elder Scrolls Online

خلاصه رویداد Xbox + Bethesda در E3 2021| دوقلوهای افسانه‌ای

دیگر بخش نمایش بتزدا به بازی سرویس محور ESO اختصاص داشت. نمایشی که محتوای جدیدی ارائه نکرد، و صرفا خبر از تعداد زیاد مخاطبین داد، و در نهایت اشاراتی اندک به نسخه نسل نهمی بازی که هم‌اکنون دردسترس است داشت.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *