گیمینگرویتی

ثبت نام

بررسی بسته الحاقی Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids | وسوسه آمیز، اما شکست خورده

این بررسی بر اساس نسخه‌ی مخصوص منتقدین، و پس از ۲۵ ساعت تجربه‌ی بازی روی پلتفرم PS4 انجام شده است

مجموعه Assassin’s Creed در چند سال اخیر تبدیل به یکی از پر سودترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های ویدیویی شده است. از این رو، طبیعی است که سازندگان پس از انتشار یک بازی جدید از این مجموعه به دنبال راه‌های آسان‌تر برای درآمد بیشتر باشند. بسته‌های الحاقی از بازی Brotherhood به این سری اضافه شدند و در بازی‌های جدیدتر حتی گسترده‌تر شدند. Assassin’s Creed Valhalla در دو بسته الحاقی خود، داستان شخصیت Eivor (ایور) را ادامه خواهد داد و هر بار شاهد سفر او به منطقه‌ای جدید خواهیم بود. Wrath of the Druids اولین آن‌هاست که ماجرای سفر ایور به کشور ایرلند و مواجه با خطر‌های آن منطقه را روایت می‌کند. در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا به بررسی این بسته الحاقی از بازی بپردازیم.

پیش از اینکه مستقیم به سراغ این بسته الحاقی برویم، لازم است تا از ساپورت پس از انتشار بازی صحبت کنیم. تا به اینجا سازندگان توانسته‌اند بسیاری از باگ‌های بازی را برطرف کنند و تجربه‌ای روان‌تر از بازی در اختیار مخاطبان قرار دهند که حقیقتا جای تحسین دارد. حتی ویژگی‌های جدیدی مانند تغییر زاویه دوربین، مهارت‌های جدید، کاهش قیمت برخی آیتم‌ها و حتی ماموریت‌ها و رویدادهای جدید هم به این بازی اضافه شدند که همگی رایگان بوده‌اند و برای خود من بهانه‌ای می‌شدند تا بار دیگر به سراغ این بازی بروم و فعالیت‌های نیمه کاره را به اتمام برسانم. پس از مشاهده چنین ساپورتی از طرف سازندگان، انتظار داشتم که بسته الحاقی بازی نیز موفق ظاهر شود، اما متاسفانه همه چیز آنطور که انتظار داشتم پیش نرفت.

Wrath of the Druids از عجیب‌ترین بسته الحاقی‌هایی است که تا به حال تجربه کرده‌ام. معمولا دلیل انتشار چنین مواردی، این است که داستان بازی در مراحلی جدید و کوتاه‌تر ادامه پیدا کند و البته در کنار آن‌ها اندکی هم ویژگی‌های جدید به بازی اضافه شود تا تجربه جذاب‌تری برای بازیکن به ارمغان آورد. برخی از بازی‌ها صرفا روی همین دو مورد تمرکز می‌کنند و برخی دیگر حتی یک محیط کاملا جدید به بازی اضافه می‌کنند یا کنترل شخصیت دیگری را در اختیار بازیکن می‌گذارند. Wrath of the Druids در ابتدا بسیار تکراری جلوه می‌کند، کمی بعد با روایت داستان، شخصیت‌پردازی‌ها و البته ویژگی‌های جدید گیم‌پلی، غافلگیرکننده می‌شود و در نهایت با پایان ضعیفش نا امیدتان می‌کند.

داستان از جایی شروع می‌شود که شخصیتی به نام آذر(که اصالتا اهل شیراز است!) به پایگاه قبیله Raven وارد می‌شود و حامل نامه‌ای از طرف پادشاه یکی از مناطق ایرلند برای Eivor است. پیش از سفر به ایرلند، بازی با یک ماموریت کاملا تکراری آغاز می‌شود که ایور باید مسیر مسدود شده رودخانه را در یکی از مقرهای دشمنان آزاد کند. پس از آن مشخص می‌شود که پادشاه ایرلند در واقع پسردایی ایور است که از دوران بچگی از یکدیگر جدا شده بودند. پس از سفر به ایرلند نیز مجددا همه چیز  تکراری به نظر می‌رسد. Barid شاه منطقه Dublin به استقبال ایور می‌آید و تمام آن منطقه کاملا مشابه مناطق وایکینگی انگلستان می‌باشد. در این لحظه احساس می‌کنید که کشور ایرلند قرار است دقیقا مشابه همان انگلستان باشد و تا حدودی نیز همین خواهد شد. در واقع بیش از نیمی از کشور ایرلند، مشابه انگلستان می‌باشد. کل کشور از طریق چند رودخانه به هم وصل است و بخش عمده‌ای از آن را مناطق وایکینگی تشکیل می‌دهند. حتی در بخش‌هایی از نقشه حس می‌شود که مدل‌سازی‌ها کاملا از منطقه انگلستان کپی شده‌اند. این در حالی‌ است که منطقه وینلند (آمریکای امروزی) در بازی اصلی بسیار متفاوت طراحی شده بود. خوشبختانه نقشه جدید، تنها چیزی نیست که در این بسته الحاقی اضافه شده است و هرچقدر که این نقشه جدید، ناامیدکننده است، ما بقی ویژگی‌ها جذاب و سرگرم کننده طراحی شده‌اند.

همانطور که گفتم، داستان با ورود شخصیتی به نام آذر آغاز می‌شود. این شخصیت خیلی زود نقش خودش را در داستان از دست می‌دهد، اما به یکی از شخصیت‌های کلیدی گیم‌پلی بازی تبدیل می‌شود. آذر یک تاجر است که پس از خیانت شریک‌ش در ایران، جای خود را در کشور ایرلند پیدا می‌کند. در ایرلند نیز به مانند انگلستان، هر منطقه توسط یک شاه اداره می‌شود. بنابراین پیشنهاد آذر برای جلب اعتماد پادشاه قدرتمندتر کشور، گسترش تجارت این منطقه است. در نقشه بازی مناطق زیادی تحت عنوان Trade Postها یافت می‌شوند که گاها توسط دشمن، گاه توسط تعدادی دزد و برخی اوقات هم توسط حیوانات وحشی احاطه شده‌اند. پس از تخلیه این مناطق لازم است تا آیتم به خصوصی برای آغاز ساخت و ساز در این منطقه پیدا کنید. می‌توان گفت بازی توانسته با ترکیب چند ماموریت از بازی اصلی و البته اضافه کردن ایده‌ای جدید، به چنین چیزی برسد که با توجه به تعداد کم آن‌ها و تنوع خوبی که دارند، به تکراری شدن نمی‌رسند. در هر یک از این مناطق می‌توانید ساختمان‌های مختلفی بسازید که میزان تولید محصولات تجاری شما را در هر دقیقه افزایش می‌دهند. در کنار این‌ها، ماموریت‌هایی فرعی تحت عنوان Royal Demand وجود دارند که به کشتن افراد مختلف از کمپ‌های دشمن و یا دزدیدن یک آیتم به خصوص از آن‌ها خلاصه می‌شوند. اما شرط‌هایی که به آن‌ها اضافه می‌شوند جذابیت بیشتری به همین ماموریت‌های ساده می‌دهند. به مانند بازی‌های قدیمی مجموعه در این ماموریت‌ها، شرط‌هایی مانند دیده نشدن توسط دشمن و یا آسیب ندیدن وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها میزان جوایز دریافتی شما بیشتر خواهد شد. این دو ویژگی جدید بازی مجددا به همان شخصیت آذر وصل می‌شوند. پس از دریافت آیتم‌های تولیدی از Trade Postها و جوایز Royal Demandها می‌توانیم آن‌ها را برای کشورهای همسایه ارسال کنیم و به حالت مبادله کالا به کالا، از آن‌ها جوایز متعددی مانند لباس و سلاح مربوط به آن منطقه دریافت کنیم. این فعالیت‌ها، خلاقانه‌ترین بخش بازی محسوب می‌شوند، اما طبیعتا برای ارزشمند‌ کردن این بسته الحاقی کافی نیستند.

در این بسته الحاقی، با یک داستان کوتاه تقریبا ۱۰ الی ۱۵ ساعته طرف هستیم، اما محتوای فرعی آن و گشت و گذار در این منطقه جدید می‌تواند تا ۴۰ ساعت هم شما را سرگرم کند. هرچند بسیاری از آن‌ها مشابه بازی اصلی هستند، اما اگر از روند بازی اصلی و پیدا کردن سلاح‌های بازی و انجام دادن چالش‌های خاص آن لذت می‌بردید، قطعا از وقتی که برای گشت و گذار در محیط بازی می‌گذارید پشیمان نخواهید شد. بسیاری از معماهای بازی حتی طراحی بهتری از بازی اصلی دارند و به دست آوردن آیتم‌های مختلف، چالش بیشتری سر راه بازیکن خواهند گذاشت. بنابراین اگر با همه این موارد یک داستان جذاب با ماموریت‌های سرگرم‌کننده در این بسته الحاقی قرار می‌گرفتند، می‌توانستیم آن را در حد عالی محسوب کنیم. متاسفانه داستان، ضعف زیادی از خود نشان می‌دهد. هرچند شخصیت پردازی برخی از شخصیت‌های کلیدی بسیار خوب انجام شده‌است، اما به طور کلی حرفی برای گفتن ندارد و در حد یکی از معمولی‌ترین آرک‌های داستانی بازی اصلی باقی می‌ماند که حتی پایان درستی هم ندارد. طراحی ماموریت‌ها نیز به جز یکی دو مورد خاص، همگی مشابه بازی اصلی هستند و از همان ابتدا تکراری جلوه می‌کنند. شاید تنها بخشی از داستان که جذاب باشد، مربوط به گروه افسانه‌ای Children of Danu باشند که به وسیله سم‌های خاص با دشمنان‌شان مقابله می‌کنند. بنابراین در مواجه با این گروه وارد محیط‌های مسمومی خواهید شد که باعث می‌شود تا ایور دچار توهم شود، گرگ‌ها را به شکل گرگینه ببیند و تصور کند افراد معمولی ویژگی‌هایی ماورایی دارند. متاسفانه در این مورد هم بازی شما را ناامید می‌کند و تنها یکی از ماموریت‌های اصلی بازی به این گروه اختصاص پیدا کرده و مابقی این افراد را باید از طریق لیست داخل منو بازی و با پیدا کردن سرنخ‌های متعدد، که بسیار حوصله سربر هستند، پیدا کنید و به قتل برسانید که هیجان چندانی ندارند.

در نهایت، اگر پس از ۱۰۰ ساعت تجربه بازی اصلی، از آن خسته نشده‌ باشید، می‌توانید ۳۰-۴۰ ساعت دیگر خودتان را با این بسته الحاقی سرگرم کنید و به کشف موارد مختلف در ایرلند بپردازید. هرچند داستان آن چندان جذاب نیست، اما اگر شیفته سلاح‌ها و زره‌های جدید باشید و بخواهید تنوعی در تجربه خود از این بازی ایجاد کنید، خرید این بسته الحاقی می‌تواند برای شما منطقی باشد. با این حال توصیه می‌کنیم حتما آن را با کنسول‌های نسل نهمی و پس از انتشار تمامی آپدیت‌های بازی تجربه کنید. چرا که در حال حاضر ایرادات زیادی در آن وجود دارد و به طور کلی مناسب سخت‌افزار کنسول‌های نسل هشتمی طراحی نشده است.

بازبینی تصویری:

 تنها ارتباط داستان این بسته الحاقی با اساسین‌ها

نقشه ایرلند با توجه به قیمت ۲۵ دلاری این بسته الحاقی بزرگ است

رنگین کمان زیبا و هوای بارانی

گربه غول پیکر که می‌توانید به جای اسب از آن استفاده کنید

همان باگ‌های همیشگی

بافت‌هایی که حتی در کات‌سین‌ها هم لود نمی‌شوند

تماشای ویدیو اختصاصی از گیمپلی بازی با کیفیت Full HD از Youtube

امتیاز به پست :

سخن پایانی

Wrath of the Druids ویژگی‌های خوبی به عنوان یک بسته الحاقی دارد، اما به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌کند. مبارزه با دشمن‌های جدید لذت بخش است و گشت و گذار در ایرلند بسیار سرگرم کننده طراحی شده، اما مراحل اصلی و بخش داستانی، چندان حرفی برای گفتن ندارند. باگ‌های فراوان و عملکرد فنی ضعیف در نسخه PS4 نیز تجربه آن را دشوار می‌کند.

نکات مثبت

نکات منفی

آدرس شبکه های اجتماعی :

4 پاسخ به “بررسی بسته الحاقی Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids | وسوسه آمیز، اما شکست خورده”

  1. The Long Night گفت:

    نقد خوب و کاملی بود، خسته نباشی عرفان جان

  2. The Long Night گفت:

    نقد خوب و کاملی بود، خسته نباشی عرفان جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *