گیمینگرویتی

ثبت نام

نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

اولین نسخه از بازی NI NO KUNI در سال 2010 برای کنسول‌های نسل 7 منتشر شد و توانست موفقیت‌های بسیاری را کسب کند. این بازی در سبک نقش‌آفرینی ژاپنی منتشر شده بود و از دنیای فانتزی زیبایی بهره می‌برد که مخاطب به خوبی از آن لذت می‌برد. نسخه دوم این بازی نیز با نام «Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom» در سال 2018 توسط «Level 5» ساخته و به واسطه «Bandai Namco» منتشر شده است. این بازی به تازگی به همراه تمام محتوای اضافه آن به سوییچ راه یافت. در ادامه قصد داریم عملکرد این بازی را روی سوییچ مورد بررسی قرار دهیم. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

 

کودتای موش‌ها

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

داستان بازی «NI NO KUNI II: REVENANT KINGDOM» در حدود 100 سال پس از حوادث نسخه اول رخ می‌دهد. بازی از جایی آغاز می‌شود که کشوری که احتمالاً آمریکا است مورد حمله موشکی قرار گرفته و رولند، رییس جمهور آن به جهانی دیگر و شهر «دینگ دانگ دل» (Ding Dong Dell) تلپورت می‌شود. این شهر محل حکومت نژاد «تیلدرام» (Tildrum) است و دو نژاد شبه گربه‌ها و شبه موش‌ها در آن با هم زندگی می‌کنند. رولند خود را در میان کودتای موش‌ها علیه گربه‌ها می‌بیند و به «اِوان»، پادشاه نوجوان تیلدرام کمک می‌کند فرار کند. پس از فرار، اِوان که سرزمین خود را از دست داده است، اعلام می‌کند قصد دارد پادشاهی جدیدی بسازد که همه در آن با آرامش زندگی کنند؛ اما نمی‌داند که خطری بزرگ‌تر جهان را تهدید می‌کند.

داستان نسخه‌های اول و دوم مستقل از یکدیگر هستند و افرادی که نسخه اول را بازی نکرده باشند مشکلی در ارتباط برقرار کردن با نسخه دوم نخواهند داشت. از طرفی روایت داستان بازی روندی مناسب دارد. با وجود این تعداد اندکی از کاراکترهای اصلی و فرعی از شخصیت‌پردازی نامناسب رنج می‌برند.

 

سفری برای صلح

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

بازی «NI NO KUNI II: REVENANT KINGDOM» در سبک نقش‌آفرینی ژاپنی منتشر شده و دارای مبارزات هم‌زمان است. بازی در 2 فصل اول خود به مرور مکانیزم‌های گیم پلی را به شما آموزش می‌دهد و حالتی خطی دارد؛ اما پس از آن با یک عنوان جهان باز مواجه خواهید شد. خوشبختانه گیم پلی بازی دارای تنوع بسیار زیادی است. شما می‌توانید به مانند بسیاری دیگر از بازی‌های نقش‌آفرینی در محیط به اکتشاف پرداخته و با دشمنان مبارزه کنید. با ارتش خود وارد مبارزه با دیگران شده یک مینی گیم استراتژی هم‌زمان را انجام دهید. معما حل کنید. یا حتی در پادشاهی جدید خود ساختمان‌سازی کرده، آن را ارتقا دهید.

داستان بازی به جز در دو نقطه که جلوتر توضیح داده می‌شود، هیچ‌گاه از ریتم نمی‌افتد و شما به سرعت در حال تردد میان محل‌های مختلف در نقشه هستید و کارهای مختلفی انجام می‌دهید.

مبارزات بازی همان‌طور که گفته شد به صورت هم‌زمان انجام می‌گیرد. حداکثر تا 3 کاراکتر می‌توانند در مبارزه شرکت کنند؛ اما موجودات بانمکی به نام «هیگلیدیز» (Higgledies) نیز در این مبارزه‌ها به شما کمک می‌کنند. هیگلیدیزها به عنوان ارواح طبیعت جهان بازی شناخته می‌شوند. این موجودات بانمک قابلیت‌های مختلفی داشته و آزادانه در زمینه مبارزه حرکت می‌کنند و گاهی نیز می‌توانید برای انجام اقدامات خاص مانند درمان کاراکترها یا حمله به دشمنان از آن‌ها کمک بگیرید. البته هیگلیدیزها نوار سلامتی ندارند و از این جهت نیازی نیست نگران آن‌ها باشید.

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

در مقابل، 3 کاراکتر اصلی و تحت کنترل شما، هرکدام می‌توانند 3 سلاح نزدیک زن و یک سلاح دور زن حمل کنند و با توجه به نیاز از آن‌ها بهره بگیرند. با وجود این موضوعی که کمی در ذوق می‌زند یکی بودن نوار جادو با سلاح‌های دور زن است. زمانی که از کمان، تپانچه یا عصای جادویی خود استفاده می‌کنید نوار جادو کم می‌شود و شما را برای استفاده از مهارت‌های ویژه به دردسر می‌اندازد؛ اما خود سلاح دور زن حتی با خالی شدن جادو همچنان کار می‌کند. از طرفی برای پر کردن مانا یا باید از نزدیک با دشمنان مبارزه کرده یا معجون‌های مختلف مصرف کنید. این مسئله ممکن است باعث شود سلاح‌های دور زن را به طور کامل به فراموشی بسپارید.

دشمنان بازی نیز تنوع خوبی دارند؛ اما هوش مصنوعی آن‌ها روی فردی تمرکز می‌کند که کنترل آن را به دست گرفته‌اید. به همین دلیل حتی اگر ضعیف‌ترین شخصیت خود را در میدان نبرد نیز قرار بدهید احتمال آسیب دیدن و مردن آن بسیار کم است. در مجموع مبارزات بازی بسیار روان و لذت بخش هستند.

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

بخشی از مبارزات نیز با نام «skirmish» به صورت استراتژی هم‌زمان انجام می‌گیرد. در این حالت 4 واحد نظامی را با خود همراه کرده و باید با استفاده از نقاط ضعف و قوت نیروهای خود و دشمن به پیروزی دست پیدا کنید. در ابتدای هر مبارزه نیز منابعی محدود در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با کمک آن نیروی کمکی فراخوانی کرده یا از مهارت‌های ویژه هرکدام بهره ببرید. این بخش تنوع خوبی به بازی می‌دهد و سرگرم کننده است.

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

بخش بعدی از گیم پلی مربوط به مکانیزم‎های شهرسازی می‌شود. شما باید در پادشاهی جدید خود به نام «اِوِرمور» (Evermore) ساختمان‌های جدید بسازید، شهروندان جدیدی به شهر خود دعوت کنید، مالیت و منابع غذایی بگیرید و از آن‌ها برای توسعه بیشتر پادشاهی استفاده کنید. همچنین با توسعه شهر به آیتم‌ها، سلاح‌ها، زره‌ها و جادوهای بهتر و قوی‌تری نیز دسترسی پیدا می‌کنید که انگیزه مناسبی برای پیشرفت شهر به شما می‌دهد. باوجود این متأسفانه بخش شهرسازی به عنوان پاشنه آشیل بازی تلقی شده و از آن متنفر خواهید شد؛ زیرا با وجود اختیاری بودن بازی در دو نقطه بسیار حساس داستانی به یک‌باره جلوی شما را گرفته و مجبورتان می‌کند کشور خود را پیش از ادامه بازی توسعه بدهید. این مسئله به خصوص در نوبت دوم که دقیقاً لحظه حمله به باس فایت نهایی بازی است بسیار ناامید کننده جلو می‌کند و حس خواهید کرد سازندگان صرفا به منظور طولانی‌تر کردن بازی خود شما را فریب داده‌اند؛ زیرا اگر تنها به داستان اصلی بازی توجه کرده باشید در نوبت اول وقفه‌ای 2 ساعته و در نوبت دوم با وقفه‌ای حداقل 5 ساعته مواجه خواهید شد و این موضوع ارتباطی مستقیم با مأموریت‌های فرعی دارد.

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

با انجام مأموریت‌های فرعی افراد را دعوت می‌کنید تا به عنوان شهروند جدید به پادشاهی شما مهاجرت کنند. به منظور ارتقا پادشاهی نیز به تعداد مشخصی شهروند نیاز دارید؛ بنابراین به خوبی قابل درک است که چرا حس فریب خوردن به شما دست خواهد داد. به علاوه خود مأموریت‌های فرعی نیز تنوع بسیار پایینی دارند و اکثر آن‌ها به کشتن یک موجود یا پیدا کردن یک آیتم خاص خلاصه می‌شوند. همچنین اکثر مأموریت‌های پیدا کردن آیتم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جمع‌آوری آنها وابستگی کاملی به شانس دارد. مورد بدتر این که بازی حتی به شما نمی‌گوید بیشتر این آیتم‌ها را از کجا باید تهیه کنید. همین موضوع انجام مأموریت‌های فرعی را تکراری و حوصله سر بر می‌کند.

 

 

به دنبال مارکوپولوی جوان

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

جهان بازی NI NO KUNI II: REVENANT KINGDOM بسیار رنگارنگ و زیبا طراحی شده و سبکی انیمه گونه دارد. شما در این بازی با محیط‌های گوناگونی مواجه می‌شوید که اگر تنها بخواهید به مأموریت‌های اصلی اکتفا کنید بیشتر آن‌ها را نخواهید دید. طراحی هنری و فنی بازی نیز به خوبی انجام شده و به هیچ عنوان دچار افت فریم نمی‌شوید. این مسئله در هنگام مبارزات نیز صادق است؛ به گونه‌ای که در مبارزات بسیار شلوغ که بیش از 20 دشمن، کاراکتر و هیگلیدیز نیز وجود دارند مشکلی پیش نخواهد آمد.

موسیقی بازی نیز به زیبایی پیاده‌سازی شده و در هر منطقه و شرایطی یک موسیقی متفاوت و هماهنگ با شرایط می‌شنوید؛ اما صداگذاری شخصیت‌ها کامل نیست و در بسیاری از موارد باید مکالمات را با خواندن دیالوگ باکس‌ها دنبال نمایید.

 نقد و بررسی بازی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom | جهانی یکپارچه

امتیاز به پست :

این نقد و بررسی بر اساس نسخه‌ی ارسال شده از سوی سازندگان و پس از 35 ساعت تجربه روی کنسول سوییچ نوشته شده است

سخن پایانی

بازی «NI NO KUNI II: REVENANT KINGDOM» یک نقش‌آفرینی ژاپنی بسیار لذت‌بخش است که به‌خوبی می‌تواند شما را با خود همراه کند. در صورتی که تنها بخواهید به داستان اصلی بپردازید، بازی در حدود 35 ساعت تمام می‌شود؛ اما اگر بخواهید همه مأموریت‌های فرعی را انجام داده و شهر خود را تا انتها ارتقا دهید حداقل 100 ساعت گیم پلی انتظار شما را می‌کشد.

نکات مثبت

داستان

گیم پلی

محیط‌های متنوع

موسیقی

نکات منفی

وابستگی شدید پیشروی در داستان به بخش شهر سازی و مختل شدن نقش آفرینی بازی به واسطه آن

مأموریت‌های فرعی تکراری

صداگذاری نشدن بسیاری از دیالوگ‌ها

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *