گیمینگرویتی

ثبت نام

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

به طور قطع تاکنون عبارت «استر اِگ» (Ester Egg) را به دفعات شنیده‌اید. این عبارت که به تخم‌مرغ جشن عید پاک مسیحی‌ها اشاره دارد، در دنیای بازی‌های ویدئویی به معنی رازهایی است که سازندگان در محصولات خود گنجانده‌اند تا طرفداران برای پیدا کردن آن‌ها از حس کنجکاوی و ماجراجویی خود استفاده کرده و لذت ببرند. از طرفی خود تخم‌مرغ، در بازی‌های ویدئویی نیز نقش پر رنگی داشته و در طول تاریخ این صنعت تخم‌های به شدت خاطره انگیزی به وجود آمده‌اند. در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید تا با انواع این شی یا غذای خوشمزه، اما این بار در دنیای بازی‌های ویدئویی آشنا شوید. توجه داشته باشید که فهرست تهیه شده بدون رتبه‌بندی مشخص است و صرفاً برای سادگی ارجاع‌ها شماره‌گذاری شده‌اند.

 

  1. توگپی (Togepi)

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

توگپی یک پوکمون بامزه از بازی «پوکمون طایی و نقره‌ای» (Pokémon Gold and Silver) و نمادی از طراحی‌های ساده در بازی‌های این مجموعه و اوایل تاریخ بازی‌های ویدئویی به حساب می‌آید. یک موجود زودرس و باهوش که در انیمه و بازی‌های این مجموعه به عنوان یک تخم‌مرغ حضور داشته و به مرور سر از آن در می‌آورد. توگپی بعد از مدتی به «Togetic» و در نهایت «Togekiss» و موجودی قوی تبدیل می‌گردد. به علاوه هنوز مشخص نیست این موجود بامزه دقیقاً چیست.

 

  1. دیزی (Dizzy)

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

اگر اولین پاسخ شما به سؤال «تخم‌مرغ در بازی به چه معنی است؟»، دیزی باشد شما قطعاً بلای 30 سال سن دارید. دیزی از مجموعه بازی‌هایی با همین نام، یک موجود گرد شبه انسانی و شاهزاده سرزمین «یولک فولک» (YolkFolk) است. این شخصیت اولین بار در سال 1987 در کنسول‌های کومودور 64، «Amstrad CPC» و «ZX Spectrum» حضور پیدا کرد و سپس برای NES منتشر شد. اگر کنسول سوییچ دارید برای آشنایی بیشتر با این شخصیت می‌توانید بازی «Fast Food Dizzy» را دریافت کرده و انجام دهید.

 

  1. بچه یوشی کاغذی (Paper Baby Yoshi)

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

بچه یوشی کاغذی در عنوان «ماریو کاغذی: در هزار ساله» (Paper Mario: The Thousand-Year Door) حضور داشت. امکان قرار دادن تخم‌مرغ‌های یوشی نیز در این فهرست وجود دارد؛ اما بچه یوشی کاغذی برای این مطلب جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در مرحله جذاب «Glitzville» بازی یاد شده، ماریو و دوستانش یک تخم‌مرغ عجیب پیدا می‌کنند که دنبال آن‌ها راه افتاده و با شکاندن آن، بچه یوشی متولد می‌شود. رنگ این موجود با توجه به مدت زمانی که طول می‌کشد تا تصمیم بگیرید پوسته را بشکنید متغیر است. همچنین شما می‌توانید نام دلخواه خود را برای آن انتخاب کنید.

 

  1. اگزاِکیوت (Exeggcute)

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

اگزاکیوت موجودی در مجموعه بازی‌های پوکمون است. هر چند این جانور برای شرکت در رقابت‌ها گزینه مناسبی نیست؛ اما گله آن‌ها انتخاب جذابی برای این فهرست به حساب می‌آید. این جانوران به صورت گروهی زندگی کرده و هر کدام خصوصیت اخلاقی کاملاً متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. آیا آن‌ها موجوداتی هستند که در پک‌های 6 تایی به دنیا آمده و بسته‌بندی می‌شوند و همواره با هم حرکت می‌کنند؟ چرا نیمه بالایی همه آن‌ها ترک خورده یا شکسته است؟ آیا اگزاکیوت میانی با آن لبخند موذیانه رهبری گروه را بر عهده دارد؟ تعداد زیادی سؤال و تخم‌مرغ به وجود آمد.

 

  1. تخم‌مرغ عظیم بیلی هچرز

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

این انتخاب مستقیماً از یک بازی با نام «Billy Hatcher and the Giant Egg» آورده شده که در سال 2003 برای کنسول گیم کیوب ساخته شده بود. این مورد تنها اثری است که کلمه تخم‌مرغ را مستقیماً در نام خود آورده است. تهیه‌کنندگی این بازی را یوجی ناکا (Yuji Naka)، مدیر سابق استودیو تیم سونیک شرکت سگا بر عهده داشت. در این بازی شما کنترل پسری به نام بیلی را بر عهده داشتید که قدرت‌هایش به واسطه تخم‌مرغ‌های عظیمی که حمل می‌کرد به وجود می‌آمدند. به طور کلی در این بازی شما باید به پرورش تخم‌مرغ‌ها می‌پرداختید تا زمانی که شکسته شده و جوجه‌های آن متولد شوند. در نهایت نیز یک نمونه عظیم جثه از آن به شما سپرده می‌شد که اگر در حفاظت از آن موفق بودید، یکی از آرزوهای شما را برآورده می‌کرد.

 

      6. شما

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

چه چیزی بهتر از خودتان می‌تواند به یک تخم‌مرغ تبدیل شود؟ در نسخه اول «ارواح تاریک» (Dark Souls) شما با یک لانه بزرگ مواجه می‌شدید. اگر به داخل این لانه پا گذاشته و خود را جمع می‌کردید به صورت یک تخم‌مرغ در می‌آمدید. در این لحظه یک کلاغ عظیم شما را با تخم خود اشتباه گرفته، اقدام به حمل شما می‌نمود و این‌گونه از زندان نامیراها فرار می‌کردید. یک‌راه حمل‌ونقل سریع و عالی.

 

  1. دکتر اگمنبرترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

آیا می‌توانید تصور کنید که شخصی به فردی لقبی مانند اگمن (Eggman) بدهد. سپس همه وی را با همین نام صدا بزنند تا جایی که این فرد نیز نام واقعی خود، یعنی «دکتر روبوتنیک» (Dr Robotnik) را فراموش کند. در نتیجه به خودش نیز دکتر اگمن بگوید؟ این اتفاقی بود که برای دشمن اصلی مجموعه بازی‌های سونیک رخ داد.

اگمن ضدقهرمانی چاق با بدن و صورتی کاملاً گرد است که همواره نقشه‌های شرورانه‌ای را برای شکست سونیک پیاده‌سازی می‌کند و سعی دارد خود را یک نابغه شکست‌ناپذیر جلوه بدهد. به همین دلیل لایق حضور در این فهرست را دارد.

 

  1. تخم مرغ چائو

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

در جهان سونیک و به خصوص بازی «Sonic Adventure» نژادی از حیوانات خانگی به نام چائو وجود دارد. شما در این بازی می‌توانید در «باغ چائو» (Chao Egg) به پرورش تخم‌مرغ‌ها و چائوهای خود بپردازید؛ اما تا وقتی به دنیا نیامده‌اند، نمی‌توانید متوجه مهارت اصلی و خصلت خیر و شر آن بشوید، پس باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید

 

  1. تخم‌مرغ لیانبرترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

در بازی رزیدنت ایول 4 (Resident Evil 4) هنگامی که لیان در حال فرار از زامبی‌های آلوده شده توسط ویروس «Las Plagas» است احتمالاً به این موضوع فکر می‌کند: «پسر. من الان به منبع کاملی از پروتئین نیاز دارم.»

سپس از روی جسد مارها، لانه مرغ‌ها و مکان‌های تصادفی تخم‌مرغ پیدا کرده و می‌خورد. احتمالاً این ماده غذایی تنها مانع بین مرگ و زندگی برای لیان است. وی حتی می‌تواند با پرتاب تخم‌مرغ‌ها به سمت زامبی‌ها آن را برای مدتی گیج کند.

 

  1. تخم ویند فیش (Wind Fish)

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

بزرگ‌ترین نمونه موجود در این فهرست متعلق به «ویند فیش»، ماهی بزرگ موجود در بازی «The legend of Zelda: link Awakening» است. این تخم‌مرغ خال‌خالی و بزرگ در مرتفع‌ترین نقطه از جزیره قرار داشته و داستان به طور کامل پیرامون آن جریان دارد. این شی یک سیاه‌چاله کامل و پر از هیولا هست که پس از پاک‌سازی آن اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که فاش کردن آن خودداری کرده و پیشنهاد می‌کنیم خودتان با انجام بازی پی به رازهای آن ببرید.

 

    11. تخم‌مرغ کازویی (Kazooie)

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

در بازی «Banjo-Kazooe»، بانجو یک خرس و کازویی یک پرنده است. بانجو هیچ قابلیت خاصی ندارد؛ اما کازویی می‌تواند تخم‌ریزی کند که اتفاقاً یک سلاح دوربرد عالی برای مقابله با دشمنان نیز به حساب می‌آیند. آیا باید نگران تخم‌ریزی سریع کازویی یا پرتاب آن‌ها از دهانش باشیم؟ آیا با توجه به صدایی که موقع تخم‌ریزی و پرتاب آن‌ها از خود در می‌آورد از سلامت جسمی و روانی کامل برخوردار است؟ بگذارید به آن فکر نکنیم.

 

     12. تخم‌مرغ ماینکرافت

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

بهترین راه دستیابی به مرغ‌ها در بازی ماینکرافت شکستن تخم‌مرغ و پرورش آن‌ها توسط خودتان است. شما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ در جهان واقعی این کار از طریق دستگاه جوجه‌کشی و صبر زیاد انجام می‌شود؛ اما در ماینکرافت تنها کافی است تخم‌مرغ‌ها را پرتاب کنید که کمی خشن به نظر می‌رسد.

بهترین نوع تخم‌مرغ در کل بازی متعلق به «Ender Dragon Egg» است که بسیار کمیاب هستند، حرکت نمی‌کنند و نمادی از سخت‌ترین دستاوردها و تلاش فراوان طرفداران به حساب می‌آیند.

 

  1. اگرت بندیکت (Eggert Benedict)برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

بندیکت از بازی «The Great Ace Attorney Chronicles» آدم مهربانی نیست. این بچه پولدار از خود راضی در یکی از پرونده‌های بازی حضور پیدا کرده و دارای نام های مستعار بسیار عجیبی است. برای جلوگیری از فاش شدن داستان جالب آن اطلاعات بیشتری از شخصیت وی ارائه نمی دهیم؛ بنابراین در صورت تمایل خودتان با انجام بازی سعی کنید پرونده وی را حل نمایید.

 

  1. تخم مرغ های Stop ‘n’ Swop

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

دوباره به بازی «Banjo-Kazooe» بازمی‌گردیم. یک استراگ خودش یک تخم‌مرغ است یا اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بیان کنیم 6 عدد از آن. این تخم‌مرغ‌های مخفی در واقع قرار بود جایزه کسانی باشد که هر دو ترکیب «Banjo-Kazooe» و «Banjo-Tooie» را داشته و می‌توانستند بین کارتریج‌ها سوییچ کنند. تکنیکی که با روش «Stop ‘n’ Swop» شناخته می‌شود. با وجود این، تغییر طراحی سخت افزار این مسئله را غیر ممکن کرد و این استراگ نیز به افسانه‌ها پیوست. هر چند شما همچنان می‌توانید از طریق کدهای تقلب به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

  1. عید پاک در Anime Crossing

برترین تخم مرغ بازی‌های ویدئویی

در جدیدترین نسخه از بازی انیمال کراسینگ که «Animal Crossing: News Horizons» نام دارد، گردش شبانه روز به طور کاملاً واقعی پیاده‌سازی شده و 24 ساعت به طول می‌انجامد. به همین دلیل تغییر فصل، آب و هوا و رویدادها در بازی دقیقاً با جهان واقعی و محل زندگی گیمرها مطابقت دارد. در رویداد عید پاک این بازی، شما با بیش از 10 نوع تخم مرغ و حتی درخت آن مواجه هستید. تخم‌مرغ‌های گیاهی، چوبی، فلزی و بسیاری انواع دیگر که با جمع‌آوری آن‌ها می‌توانید اقدام به ساخت وسایل تزئینی و کاربردی مختلفی بکنید، آن‌ها را بخورید یا به فروش برسانید و بسیار لذت ببرید.

 

فهرست تخم‌مرغ‌های جذاب ما در بازی‌های ویدئویی به پایان رسید. شما چه بازی‌ها و تخم‌مرغ‌های معروف دیگری را می‌شناسید که در این مقاله اشاره‌ای به آن‌ها نشده است؟

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *