گیمینگرویتی

ثبت نام

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Batora Lost Haven | بهشت گمشده

این پیش‌نمایش اختصاصی براساس نسخه ارسالی ناشر برای پلتفرم PC انجام گرفته است.

Batora Lost Haven عنوانی اکشن، هک اند اسلش با درون مایه‌های نقش آفرینی، ساخته استودیو Stormind Games است که در کارنامه خود سری بازی‌های Remothered را دارد. چند وقت پیش نسخه آلفای این بازی در اختیار ما قرار گرفت. با اینکه این نسخه محتوای بسیار کمی دارد که اصلا برای قضاوت در مورد نسخه اصلی بازی کافی نیست، اما بیاید نگاهی به این دموی کوتاه داشته باشیم و بخش‌های مختلف آن را بررسی کنیم. در ادامه با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Batora Lost Haven | بهشت گمشده

داستان بازی در مورد دختری به نام Avril و دوست او Mila  است که وظیفه نجات کره زمین را بر عهده دارند. در این بازی پس از وقوع فاجعه‌ای مرموز نصف کره زمین از بین می‌رود و در این حادثه کل خانواده Avril کشته می‌شوند. پس از این  Avril و دوست او  به طور اتفاقی با دو موجود به نام ماه و خورشید مواجه می‌شوند که آن‌ها را به عنوان نجات دهنده کره زمین انتخاب می‌کنند. حال Avril وظیفه دارد تا به چهار سیاره‌های مهم که در طول بازی با آنها آشنا خواهیم شد، سفر کند و با جمع آوری چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک، زمین را به حالت قبلی خود بازگرداند. نام یکی از سیاره‌ها Gryja  است که داستان بازی ما در این سیاره رخ می‌دهد.

اولین موردی که در همان ابتدا بازیکن را آزار می‌دهد، دیالوگ‌های ضعیف و صداگذاری بد شخصیت‌های بازی است. به عنوان مثال کاراکتری به نام «باتورا» Batora در همان ابتدای بازی پس از Avril و Mila معرفی می‌شود که یک جادوگر است. باتورا یک جادوگر بسیار قدرتمند و دانا است که در دنیایی موازی زندگی می‌کند و با دانش بسیار زیادی که دارد شخصیت اصلی بازی را در ماجراجویی‌هایش راهنمایی می‌کند. با این حال دیالوگ‌های این فرد نه تنها پخته و به جا نیستند، بلکه بچگانه و پیش پا افتاده هستند و صدای او نیز بسیار گوش خراش است. همین موارد باعث می‌شود که باتورا در همان ابتدا به یکی از بدترین کاراکتر‌های بازی تبدیل شود. در طول بازی نیز دیالوگ‌های سایر شخصیت‌ها نیز ضعیف مانند جوک‌های بی مزه و صداگذاری بد برخی از آن‌ها به تجربه بازی و روایت داستان لطمه می‌زند.

Avril در مبارزات بازی همانطور که انتظار می‌رود از دو حالت ماه و خورشید استفاده می‌کند که هردو شامل یک ضربه عادی، یک قابلیت و یک دکمه جاخالی دادن هستند. حالت خورشید برای از بین بردن دشمنان با خط سلامتی نارنجی استفاده می‌شود و  Avril در آن از شمشیر برای مبارزه نزدیک استفاده می‌کند. قابلیت آن نیز  ضربات چرخشی پشست سر هم است که به دشمنان اطراف آسیب وارد می‌کند. حالت ماه نیز با پرتاب گوی‌های آبی رنگ از راه دور دشمنان با خط سلامتی بنفش مورد هدف قرار می‌دهد و قابلیت آن نیز ایجاد یک گردباد کوچک در محل انتخاب شده است. برخی دشمنان نیز قرمز رنگ هستند که برای مقابله با آن‌ها باید از هر دو حالت ماه و خورشید استفاده کنید. بعد از کمی پیشروی در بازی نیز یک قابلیت جدید باز می‌شود که با فعال کردن آن دو گوی ماه و خورشید دور Avril می‌چرخند و به همه دشمنان نزدیک آسیب می‌زنند.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Batora Lost Haven | بهشت گمشده

یک نکته ریز ولی مهم که در مبارزات مشاهده نمی‌شود این است که هنگام ضربه زدن به دشمنان برخورد ضربه حس نمی‌شود. اصولا در چنین مواقعی سازندگان سعی می‌کنند که با ایجاد یک صدای خاص، مکث کوتاه در ضربه دشمنان یا سایر موارد حس برخورد ضربه را به بازیکن انتقال بدهند و مبارزه‌ای واقع گرایانه‌تر ایجاد کنند ولی این مورد در Batora مشاهده نمی‌شود که باعث می‌شود مبارزات حالتی مصنوعی به خود بگیرند. علاوه بر این معمولا مبارزات در محیط‌های کوچک با دشمنان زیاد صورت می‌گیرد. در نتیجه بازیکن نمی‌تواند استراتژی خاصی داشته باشد. مبارزات اکثرا به هم ریخته هستند و در طول بازی من برای پیشروی مجبور بودم که فکر کردن و بررسی وضعیت فقط ضربات را دریافت و به دشمنان حمله کنم تا بتوانم سریع‌تر ‌آن‌ها را از بین ببرم.

پس از کمی بازی کردن و اتمام ماموریت اول Avril  چندین بار لِول‌آپ می‌شود و به دهکده‌ ابتدای بازی باز‌می‌گردد. در این زمان من آماده بودم که با درخت مهارت‌ و همچنین سیستم خرید و فروش بازی آشنا شوم. ولی در کمال تعجب شخصیت بازی درخت مهارت نداشت و فروشنده‌ها نیز تنها یک آیتم برای افزایش سلامتی داشتند. این موضوع مرا در مورد نسخه نهایی بازی و محتوای آن سردرگم کرد چراکه تنها دو حالت مبارزه و یک قابلیت برای هر کدام بدون هیچ توانایی شخصی سازی و عدم وجود سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف به سرعت بازی را تکراری و خسته کننده می‌کند.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Batora Lost Haven | بهشت گمشده

علاوه بر مبارزات در بازی پازل‌هایی هستند که در آن‌ها باید یک گوی بزرگ را حرکت داده و آن را بدون افتادن به پایین و با عبور دادن از موانع مختلف به سکوی خود برسانید. این پازل‌ها بیش‌تر از اینکه به فکر نیاز داشته باشند کمی طولانی و خسته کننده هستند که البته چون تجربه من در ابتدای بازی بود چندان به آن‌ها خرده نمی‌گیرم و امیدوارم که در نسخه نهایی شاهد معماهایی پیچیده‌تر و جذاب‌تر باشیم.

در برخی بخش‌های بازی نیز بازیکن در مورد سرنوشت برخی افراد یا نحوه پیشروی به محلی خاص با انتخاب‌هایی مواجه می‌شود، مثلا اینکه یک کریستال خاص را احیا کند و در کنار آن قبیله‌ای را که از آن استفاده می‌کند نجات دهد یا اینکه کریستال را به شخص خاصی تحویل دهد و در عوض یک گروگان را آزاد کند که در این صورت قبیله مورد نظز از بین می‌رود. یا بین آزمون قدرت یا خرد یکی را انتخاب کند که این انتخاب‌ها در این نسخه چندان تفاوتی در طول بازی ایجاد نکردند و نتیجه کار در هردو تقریبا یکسان بود.

پیش‌نمایش اختصاصی بازی Batora Lost Haven | بهشت گمشده

از نظر بصری Batora Lost Haven طراحی بسیار خوبی دارد و چه در طول بازی یا در سایر تصاویر منتشر شده، شاهد محیط‌هایی زیبا و چشم نواز هستیم. وجود چهار سیاره با مضامین آب، آتش، خاک و باد دست طراحان را باز گذاشته تا محیط‌هایی متنوع و منحصر به فرد خلق کنند.

در نهایت در مورد Batora Lost Haven نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. اگر بازی نهایی شاهد برخی بهبودها مانند صداگذاری، دیالوگ‌ها، مبارزات و همچنین اضافه شدن مکانیک‌های جدید باشد، می‌توان انتظار عنوانی مناسب که ارزش بازی کردن دارد، داشت. ولی اگر قرار است بازی همین مسیری را که در نسخه آلفا دیدیم پیش برود آینده چندان جالبی نخواهد داشت.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *