گیمینگرویتی

ثبت نام
10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

سال نو مبارک. یکی از ویژگی‌های تعطیلات، به‌خصوص تعطیلات عید و سال نو در این است که می‌توانیم با خیال راحت بر صندلی خود تکیه زده و به انجام بازی بپردازیم. این لذت برای دانش‌آموزان و دانشجویان به مراتب بیشتر است به خاطر این که مدت زمان این تعطیلات 13 روز است که به واقع یک گیمر می‌تواند دلی از عزا در بیارود. اما نکته‌ای که وجود دارد در این است که آیا اصلا بازی قابل توجهی در این ایام منتشر شده یا وجود دارد که به معنی واقعی کلمه بتواند لذت تعطیلات عید را برایمان دو چندان کرده و تعطیلاتی به یادماندنی برایمان به ارمغان بیاورد؟

همین اساس مروری کردیم بر بهترین عناوینی که در 30 سال گذشته در ایام عید منتشر شده‌اند و آنقدر خوب بودند که اگر یک گیمر در چنین روزهایی تعطیلات خودش را با یکی از این بازی‌ها سپری کرده باشد، در واقع به شکلی اساسی از عید لذت برده است. ایام عید برای ما تقریبا برابر می‌شود با روزهای آخر ماه مارچ میلادی، لذا بعد از یک تحقیق و بررسی که در 15 روز ایام عید به عمل آمد می‌شه گفت به عناوینی برخورد کردیم که با این که از نظر تعداد زیاد نبودند اما از نظر کیفی واقعا بازی‌های تراز اول و قابل توجهی در این ایام منتشر شده‌اند که هر کدام به تنهایی می‌توانند روزهای لذت بخشی در ایام عید برای یک گیمر به وجود آوردند. با توجه به این که ما قصد داشتیم فقط 10 عنوان از عناوین لیست شده انتخاب کنیم لذا با توجه به سختی انتخاب، سعی کردیم تا فقط یک عنوان از یک فرانچایز که از قضا در چنین روزهای منتشر شده باشد را انتخاب کنیم. پس با ما گیمن‌گرویتی همراه ما باشید. (ترتیب در نظر گرفته نشده است)

 

Ninja Gaiden – 2004

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

ادامه یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های کلاسیک که با آمدن کنسول‌های سه بعدی جان تازه‌ای گرفت و البته ویژگی‌های خاصی که بازی ارائه می‌داد باعث شد تا ما نینجا گایدن رو در لیست 10 تای خودمون قرار بدیم. نینجان گایدن در دوم مارچ سال 2004 منتشر شد که با وجود این که نسبتا تا ایام عید فاصله زیادی از نظر تاریخ انتشار دارد اما به دلیل سختی بیش از اندازه‌ای که داشت، مطمئنا مخاطبین زیادی را تا مدت‌ها سرگرم خود کرده است.

 

Far Cry – 2004

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

اولین نسخه از فرانچایز فارکرای واقعا یک انقلاب بود. حضور در یک جزیره بزرگ با گرافیکی خیره کننده که این امکان را به ما می‌داد تا مدت‌ زمان زیادی را به ماجراجویی و جستجو در جزیره بپردازیم. اولین نسخه از مجموعه فارکرای در 23م مارچ سال 2004 منتشر شد که باید گفت سال 2004 از نظر تعداد عناوین منتشر شده که با موضوع ما هم‌خوانی دارد بسیار زیاد است و به خوبی می‌تواند در ایام عید سلیقه‌های مختلفی را جذب خود کرده و سرگرم کند.

 

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion – 2006

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

 

چه چیزی جذاب‌تر از یک بازی نقش آفرینی در یک دنیای جهان باز می‌تواند روزهای عید را برایمان به بهشت تبدیل کند؟ چهامین قسمت از سری بازی‌های الدراسکرولز با عنوان آبلیویئن در بیستم ماه مارچ سال 2006 منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. یکی از مزیت‌های عناوین نقش آفرینی به‌خصوص سری بازی‌های اسکرولز در این است که می‌تواند مخاطب را ساعت‌ها سرگرم کرده و در دنیای بزرگ خود غرق کند. آبیلیویون از این قائده مستثنا نیست و می‌تواند به یک انتخاب خوب برای افرادی باشد که در ایام عید دنبال یک سرگرمی وقت پر کن هستند.

 

 

Resident Evil – 1996

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

سالی که نکوست از زامبی‌هایش پیداست. مخاطبان بازی‌های ویدئویی در سال بیست و دوم ماه مارچ میلادی در سال 1996 عید خود را با زامبی‌ها جشن گرفته‌اند. اولین قسمت از فرانچایز محبوب رزیدنت ایول در سال 1996 منتشر شده است که آن هم از بخت و اقبال ما ایرانی‌ها مصادف شده است با ایام عید. پس با این حساب می‌توان گفت گیمر‌های سه نسل پیش با زامبی‌ها و حل کردن پازل‌های رزیدنت ایول دست و پنجه نرم کرده‌اند.

 

 

Castlevania: Symphony of the Night – 1997

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

اولین قسمت از مجموعه محبوب و موفق سری کسلوانیا در سه نسل پیش در چنین روزهایی منتشر شده است. سمفونی شب در بیستم ماه مارچ در سال 1997 منتشر شده است و به واسطه سبکی نوینی که ارائه می‌دهد لحظات سرگرم کننده و جذابی را در ایام عید برای مخطابین بازی‌های ویدئویی رقم زده است. سبک مترویدوانیا از جمله سبک‌هایی است که مخاطب را ساعت‌ها سرگرم می‌کند لذا از این نظر یک بازی طولانی مناسب ایام عید به شمار می‌رود.

 

 

 Tekken 3 – 1997

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

با این‌که تکن3 ابتدا برای پلتفورم آرکید منتشر شده است اما به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که این بازی در بین عموم مردم ایران دارد و البته توانایی سرگرم کنندگی وحشتناکی که بازی از خود ارائه می‌دهد ما روزشمار تاریخ انتشار این بازی را از زمانی که روی پلتفرم پلی‌استیشن منتشر شده است حساب می‌کنیم. تکن 3 در تاریخ هجدهم ماه مارچ میلادی در سال 1997 روی کنسول پلی‌استیشن منتشر شده است و در کنار سمفونی شب می‌توان سال 97 و ایام عید آن سال را یکی از بهترین ماه‌های صنعت گیم بدانیم.

 

 

 Bloodborne – 2015

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

در پاراگراف اول و در توصیف نینجا گایدن به سختی بازی اشاره کردیم که از مزیت‌های یک بازی به شمار می‌رود که مخاطب را به چالش می‌کشد. اما بلادبورن تنها در سختی خلاصه نمی‌شود. بلادبورن پر رمزو راز است. گیم پلی اعتیاد آور و بی‌نقصی دارد. اتمسفری فراموش نشدنی ارائه می‌کند که به تنهایی می‌تواند ایام عید را برای یک مخاطب بازی‌های ویدئویی به یادماندنی کند. این اثر فاخر در بیست و چهارم ماه مارچ در سال 2015 منتشر شد و به راحتی به یکی از گزینه‌های لذت بردن در ایام عید در آن سال و حتی سال‌های بعدی تبدیل می‌شود.

 

 

Super Metroid – 1994

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

پیدا و انتخاب کردن بهترین عناوینی که در سال‌های گذشته در ایام عید منتشر شده‌اند؛ زمانی آسانی است که عنوانی از سری محبوب متروید در آن وجود داشته باشد. عنوان سوپرمتروید در نوزدهم ماه مارچ سال 1994 روی پلتفورم SNE منتشر شده است. شاید به دست آوردن کارتریج‌های گیم در آن زمان دقیقا مصادف با روز انتشار کار سختی بوده باشد اما به هر حال نباید از این موضوع غافل بشویم که نزدیک به 3 دهه پیش، چنین شاهکاری در چنین روزهایی منتشر شده است.

 

BioShock Infinite – 2013

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

یکی از مواردی که ذهن من را به هنگام نگارش این مقاله درگیر خود کرده بود این که آیا واقعا گیمر‌های ایرانی درست در زمان انتشار بازی‌های ماه مارچ توانسته‌اند به بازی‌های نام برده دسترسی داشته باشند یا نه؟ مطمئنا دسترسی به عناوین کلاسیک آن هم دقیقا در زمان انتشار کار سختی بود اما چیزی که بیشتر از همه برای من واضح و مبرهن بود؛ این که مطمئنا بودم در بیست و ششم ماه مارچ و در سال 2013 همه گیمر‌های ایرانی، یا به قول خودمان اکثر گیمر‌های ایرانی درست در روز انتشار توانستند به بایوشاک اینفینیت دسترسی پیدا کرده و از این شاهکار لذت برده‌اند.

 

 

God of War – 2005

10 بازی به یادماندنی که در ایام عید منتشر شده‌اند

بیست و دوم ماه مارچ سال 2005 را باید یک ماه متفاوت برای ما ایرانی‌ها قلمداد کرد. فکر این را بکنید که درست در زمان ایام عید و تعطیلات باید بنشینید پای کنسول و به قلع و قم کردن خدایان بپردازید. خون به پا کنید و سر از تن نیمه‌خدایان جدا کنید. این کار خونین و وحشتناک فقط از دستان کریتوس برمی‌آید و این مجموعه اتفاقات جذاب فقط در بازی خدای جنگ رخ می‌دهد. پس یکی دیگر از راحت‌ترین انتخاب‌های ما برای بهترین عناوینی که در چنین ایامی منتشر شده‌اند بدون شک اولین قسمت از سری بازی‌های خدای جنگ است که به راحتی می‌تواند گل سرسبد لیست ما لقب بگیرد.

 

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *