گیمینگرویتی

ثبت نام

حتی اگر Xbox Series X را از پریز بکشید، قابلیت Quick Resume به قوت خود باقی است

امکان ورود و خروج آنی از بازی‌ها، یکی از بهترین ویژگی‌های کنسول‌های PS4 و Xbox One در نسل جاری بود. مایکروسافت با قابلیت Quick Resume  در کنسول‌های نسل نهمی اکس‌باکس، این ویژگی را به سطحی فراتر از انتظارات برده است. به گزارش گیمین‌گرویتی، به صورت رسمی اعلام شده که می‌توانید تا حداکثر ۶ بازی را در حالت تعلیق و ادامه نگه دارید. حتی دیدیم که در شرایط مناسب، می‌توانید این تعداد را به ۱۲ بازی افزایش دهید. خبر هیجان‌انگیزتر این است که حتی پس از اینکه کنسول را از برق بکشید، می توانید بازی خود را با استفاده از Quick Resume ادامه دهید.

با اینکه قابلیت تعلیق بازی در کنسول‌های نسل هشتم عالی بود، در عین حال بسیار محدود بود. مثلا شما فقط می‌توانید یک بازی را دنبال کنید و اگر سیستم خاموش شود، از بازی کاملا خارج می‌شوید. اما ظاهرا در Xbox Series X قابلیت Quick Resume پس از خاموشی کنسول و حتی از پریز خارج شدنش حفظ می‌شود. خانم آلانا پیرس، خبرنگار سابق IGN در توییتر شخصی خود جزئیات بیشتری در این باره ارائه داده است:

“دیدم که برخی افراد می‌پرسند که Quick Resume به چه دردی میخورد. واضح بگویم: بازی‌ها “در شرایط ادامه باقی می‌مانند”، حتی اگر کنسول خاموش شود. علاوه بر این، می‌توانید Xbox Series X را کاملا از برق بکشید و قابلیت Quick Resume همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. موضوع فقط جابه‌جایی بین ۳ بازی در یک ساعت نیست. بلکه درباره ۳ بازی‌ای است که در طول یک هفته، هر بار با لود سریع بازی می‌کنید.”

Series S نیز دارای ویژگی quick resume می‌باشد اما هنوز این کنسول به دست مطبوعات یا مردم نرسیده، پس به طور قطع نمی‌توانیم درباره اینکه آیا عملکرد مشابهی دارد یا نه نظر دهیم.

Xbox Series X و Xbox Series S در تاریخ ۱۰ نوامبر مصادف با ۲۰ آبان وارد بازار می‌شوند.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *