گیمینگرویتی

ثبت نام

موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ از نگاه نویسندگان گیمین‌گرویتی

سال ۲۰۲۰ با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش تمام شد و کوله‌باری از لذت‌ها و حسرت‌ها را برای ما گیمرها برجا گذاشت. بازی‌های زیادی بودند که ما را با خود به قله‌ی هیجان رساندند و البته عناوینی نیز بودند که با عملکرد بدشان ما را به دره‌ی ناامیدی پرتاب کردند. در هر صورت همیشه باید از شادی‌ها و غصه‌ها گذشت و چشم به آینده داشت، آینده‌ای که امید داریم درخشان‌تر از سالی که گذشت باشد. وقتی به لیست عناوینی که احتمالا در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند نگاه می‌کنیم با بازی‌های بزرگ زیادی مواجه می‌شویم. برخی از آن‌ها ادامه‌ای بر فرانچایز‌های بزرگ هستند و برخی دیگر عناوینی کاملا نو با ایده‌های جذاب.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بازی‌های موردانتظار سال ۲۰۲۱ از دید نویسندگان گیمین‌گرویتی بیاندازیم تا ببینیم هر کدام برای عرضه‌ی کدام عنوان لحظه‌شماری می‌کنند. با گیمین‌گرویتی همراه باشید.

Elden Ring

محمد تقوی

در حالی که روزها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند، شعله‌های اشتیاق ما برای اثر آتی استودیوی From Software و هیدتاکا میازاکی برافروخته‌تر می‌شود و به مانند مجنونین جان بر کف از ندیدن یار به درجه‌ی نهایی Hollowing رسیدیم و احتمالا به زودی در خرابه‌های Blighttown خود را زندانی خواهیم کرد! جدا از تمام شوخی‌ها وMemeهای متعدد، پروسه‌ی طولانی ساخت Elden Ring می‌تواند دو جنبه‌ی کاملا متفاوت داشته باشد؛ یا جاه‌طلبی میازاکی سان و اعضای تیمش به بن‌بست خورده و بازی در چرخه‌ای بی‌پایان در برزخ سیر می‌کند. یا با وجود شرایط دشوار کنونی، این تیم با قدرت تمام پشت صحنه به کار خود ادامه می‌دهد تا بتواند اثری در خور اسم و رسم‌شان به ما تحویل دهند. شاید هم هر دو! البته حضور جورج آر آر مارتین به عنوان تنبل‌ترین نویسنده‌ی فانتزی عصر کنونی هم ممکن است دست سازندگان را در پوست گردو گذاشته باشد تا مارتین بتواند نغمه‌ی به نظر بی‌پایانش از یخ و آتش را روزی به پایان برساند. به هر شکل عرضه‌ی بازی در سال آتی میلادی بعید به نظر می‌رسد اما امید را نباید از دست داد. Elden Ring قرار است فرمول سولز را با اضافه کردن محیط Open World بی‌بدیل، تحولی اساسی دهد و این کار بی‌شک دشوار خواهد بود. برای همین، نباید حرف‌های شیگرو میاموتوی افسانه‌ای را فراموش کنیم: «یک بازی که عجولانه ساخته شده، تا ابد بد باقی خواهد ماند.» پس در این حین، می‌توانیم خود را با بازسازی Demon’s Souls، سولزلایک‌های باکیفیتی مثل Mortal Shell و یا تجربه‌ی چندین باره‌ی بازی‌های پیشین این استودیو سرگرم کنیم و عقل و خردمان را تا زمان عرضه‌ی یکی از موردانتظارترین بازی‌های چند سال آتی، از دست ندهیم.

 The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

سید محمدحسین بطحایی

در یکی از مصاحبه‌هایی که با ایجی آئونوما (تهیه کننده سری زلدا) بعد از معرفی بازی صورت گرفت. او به این نکته اشاره کرد که هدف آن‌ها بعد از ساخت Breath of the Wild این بود که ایده‌های تکمیلی‌شان را که به زمان عرضه بازی نرسیده بود با آپدیت‌های مکرر و DLC های داستانی مختلف طی زمان به بازی اصلی اضافه کنند. تنها دو DLC طول کشید تا آن‌ها متوجه شوند حجم این ایده‌های جدید این قدر زیاد است که آن‌ها احتیاج به ساخت یک ادامه کامل برای Breath of the Wild جهت تحقق‌شان دارند.

همین به نظر من دلیل کافی است تا برای ادامه یکی از بهترین بازی های نسل پیش هیجان زده باشیم. ما به غیر از یک تیزر و این حقیقت که سازندگان بازی این بار با الهام از Red Dead Redemption 2 بازی را طراحی کرده‌اند، خیلی چیز زیادی در مورد ادامه Breath of the Wild نمی‌دانیم. ولی همین که مطمئن باشیم تیمی که ۳۵ سال، همواره یکی از بهترین بازی‌های اکشن ادونچر زمان خودشان را توسعه داده‌اند، هنوز نیز به گونه‌ای سرشار از ایده هستند که به غیر از ساخت یک بازی کامل، راهی برای پیاده سازی‌شان ندارد بسیار هیجان انگیز است. بالاخره با همین دلیل بود که سازندگان Super Mario Galaxy دست به خلق شاهکار Super Mario Galaxy 2 زدند.

Avowed

رضا مدرسی

سال ۲۰۱۹ بود که Obsidian با انتشار The Outer Worlds به همه ثابت کرد در غیاب فرنچایزهای محبوب Bethesda می‌تواند یک جایگزین شایسته برای عناوین شناخته شده‌ی این استدیو به شمار آید. آنها عنوانی خلق کردند که شباهت بسیاری به Fallout داشت و در عین حال نیز هویت مستقل خود را حفظ کرده بود. اما Obsidian با پروژه جدیدش که همان Avowed است، گویا قصد دارد این بار جا پای دیگر فرنچایز بزرگ بتزدا یعنی Elder Scrolls بگذارد. یک RPG به شدت بزرگ، که چندین برابر Skyrim وسعت دارد، با سیستم تعامل و پویایی شگفت انگیز، در کنار المان‌های جدیدی که قرار است توسط Obsidian تعریف شوند، می‌توانند ۲۰۲۱ را تبدیل به یکی از سال‌های خوب برای RPGبازها کند.

همانطور که از تریلر بازی پی بردیم این عنوان ترکیبی از جادو و واقعیت خواهد بود، همانند Outer Worlds اول شخص است، اما برخلاف عنوان سابق این استدیو، نقشه بزرگ‌تری دارد و آنطور که پیداست جاه‌طلبانه‌ترین بازی Obsidian—حتی جاه‌طلبانه‌تر از Fallout New Vegas—خواهد بود. نکته‌ای که می‌تواند هایپ برای تجربه Avowed را بیش از پیش کند این است که در حال حاضر هم Obsidian و هم Bethesda در یک تیم و زیر یک پرچم (مایکروسافت) قرار دارند، پس احتمال همکاری میان ۲ برادر سابق که بعد از سال‌ها باز به هم رسیده‌اند، چیزی است که می‌تواند Avowed را تبدیل به چیزی فراتر از آنچه انتظارش را داشتیم بکند.

It Takes Two

علیرضا رزمجوی

مطمئنا همه چنین دیدگاهی ندارد ولی شخصا تا قبل از دیدن گیم‌پلی به خود اجازه نمی‌دهم برای عنوانی هیجان‌زده شوم و آن را در لیست موردانتظارهای خود قرار دهم. ذهنیتی که احتمالا از زخم‌های کهنه‌ی بسیار در گذشته نشات می‌گیرد!

It Takes Two عنوان جدید استدیوی موفق و خلاق Hazelight با رهبری Joseph Fares که همیشه عشق و علاقه وصف‌نشدنی او را در مورد پروژه‌هایش می‌توان حس کرد، شخصا از تمام گزینه‌های هیجان‌زده کردنم برخوردار است:

  1. سابقه‌ی درخشان تیم سازنده که با عنوان Brothers: A Tale of Two Sons هویت خود را محکم کرد و پس از آن با عنوان خلاقانه A Way Out که مورد کم‌لطفی نیز قرار گرفته است،‌ جاه‌طلبی خود را نشان داد.
  2. عنوانی کاملا متمرکز به داستانسرایی Co-op که به طور قطع نمی‌توان نمونه‌ی آن را در عناوین دیگر بازار پیدا کرد و مشخصا برای دوستداران عناوین دو نفره بسیار کمیاب است.
  3. نمایش بخش‌های متنوع و بسیار جذابی که در یک تریلر مختصر اما پربار شاهد آن بودیم. چیزی که در میان انبوهی از تریلرهای CG و تکراری اخیر،‌ مطمئنا تازگی داشت و خبر از اطمینان تیم سازنده به پروژه می‌داد.
  4. و نهایتا تاریخ عرضه بازی که تنها حدود ۳ ماه با آن فاصله داریم و می‌توان اطمینان داشت که حتی با تاخیر احتمالی نیز در ۲۰۲۱ آن را تجربه خواهیم کرد و خبری از انتظارهای تمام‌نشدنی نخواهد بود.

Hollow Knight: Silksong

عرفان جلیلی

Hollow knight یکی از بهترین بازی‌های سبک مترویدوانیا بود که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدین و بازیکنان را به خود جلب کند. اتمسفر قوی بازی به همراه موسیقی متن عالی به خوبی حس و حال یک محیط پر راز و رمز و متروکه را به شما منتقل و بازیکن را به کشف محیط های جدید و گذشته دنیای بازی تشویق می‌کند. گیمپلی این عنوان ساده اما جذاب است و با هر قابلیتی که دریافت می‌کنید توانایی‌های حرکتی شما و آزادی عملتان بیش‌تر شده و بازی برای شما جذاب‌تر می‌کند. طراحی مناسب دشمنان و به خصوص باس‌ها که مبارزاتی چالش برانگیز و لذت‌بخش هستند نیز به زیبایی آن می‌افزاید. حال نسخه جدید این عنوان در راه است تا مارا به سرزمینی جدید با محیط‌ها و دشمنان جذاب خود ببرد. این بار شما در نقش Hornet  (کاراکتر فرعی نسخه قبل) قرار دارید و باید در محیطی به نام Farloom راه خود را به بالا باز کنید و خود را نجات دهید. در این عنوان سازندگان مانور بیش‌تری بر روی گیمپلی داده‌اند و با اضافه کردن ابزار آلات جدید قصد دارند تا به مبارزات و توانایی‌های حرکتی شخصیت بازی عمق بیش‌تری ببخشند. همچنین مامورت‌های فرعی نیز به شکلی منظم‌تر و قابل پیگیری در بازی قرار دارد. موفقیت نسخه قبل انتظارات را از این عنوان بسیار زیاد کرده و امیدواریم تا این بازی نیز بتواند تجربه‌ای لذت بخش و جذاب را به بازیکنان ارائه دهد.

God of War: Ragnarök

عرفان حایری

زمانی که برای اولین بار ریبوت جدید سری God of War با تغییرات گسترده معرفی شد، هیچکس فکرش را نمی‌کرد که این عنوان بتواند تا این حد موفقیت آمیز ظاهر شود و محبوبیتی مجدد برای شخصیت کریتوس فراهم آورد. تجربه سینماتیک و شخصیت‌پردازی‌های قوی در کنار گیمپلی نوآورانه که حس تازگی داشت، توانستند این عنوان را به یکی از برترین تجربه‌های نسل هشتم تبدیل کنند. با وجود اینکه، از نگاه بسیاری از رسانه‌ها و همچنین مخاطبین، این عنوان توانسته بود در حد یک شاهکار ظاهر شود اما حقیقتا بی نقص نیز نبود. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی، تنوع دشمن‌ها بود که عمدتا به رنگ بندی‌های مختلف تقسیم شده بود و به جای یک دشمن کاملا جدید، شاهد یک رنگ جدید از همان دشمن قبلی بودیم. تعداد باس‌ فایت‌های بازی نیز بسیار کمتر از عناوین کلاسیک مجموعه بودند و آن هیجان سابق در شکست دادن چندین و چند باس سرسخت وجود نداشت. بنابراین، اکنون که می‌دانیم دنباله این عنوان قرار است در همین سال ۲۰۲۱ عرضه گردد، انتظارات بسیار بالایی از بازی داریم. حفظ تجربه سینماتیک، اضافه شدن محیط‌های جدید مانند آزگارد و رویارویی با تعداد بیشتری از خدایان نورس، در کنار تنوع بیشتر در دشمن‌ها و باس‌ فایت‌ها، می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی در نسل نهم ارائه دهد. از این رو، دنباله God of War جایگاهی بالا در عناوین مورد انتظار سال آینده دارد. پس از اتفاقاتی که در بازی قبلی رخ داد و تیزر بازی با عنوان “راگناراک در راه است”، می‌توان انتظار داشت که این‌بار کریتوس و آترئوس با تهدیدهای بزرگ‌تری رو به رو خواهند شد و امید می‌رود که مجددا شاهد نهایتِ خشم کریتوس، در لحظاتی از بازی باشیم.

Resident Evil Village

کیوان عادتی

بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی ششم از مجموعه‌ی ابرمحبوب Resident Evil کاملا مشخص بود که این فرنچایز به یک بازنگری اساسی در خود نیاز دارد. گرچه نسخه‌های بازسازی شده‌ی شماره‌های دوم و سوم به سبک و سیاق نسخه‌ی ششم (از منظر زاویه‌ی دوربین) ساخته شدند، اما به نظر می‌رسد Capcom برای نسخه‌های اصلی قصد دارد همچنان رویه‌ای شبیه به آنچه در Resident Evil 7 شاهد بودیم در پیش گیرد. رزیدنت اویل ۷، عنوانی به شدت خوش‌ساخت، ریشه‌دار و لَوَندی بود که دل هر RE فنی را در هر لحظه تسخیر می‌کرد. این عنوان توانست هم علاقمندان قدیمی را راضی نگه دارد و هم به نوعی شروعی تازه برای فرنچایز Resident Evil  باشد. گیم‌پلی بسیار زیبا و تراش خورده، داستانی زیبا و البته پایان‌بندی حرفه‌ای و استادانه‌اش طرفداران را برای تجربه‌ی دنباله‌ی آن بی‌تاب کرده است. اکنون و در سال ۲۰۲۱، قرار است Resident Evil 8 با نام Village عرضه شود که به تایید کپکام، دنباله‌ی مستقیم RE 7 است. آنچه در تریلر‌های RE VIII دیده‌ایم نویدبخش دنباله‌ای بسیار جذاب و تماشایی است که بی‌صبرانه انتظار تجربه‌ی آن را می‌کشیم و به راحتی یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

Horizon Forbidden West

کیوان عادتی

یکی از برترین عناوین انحصاری SONY در نسلی که گذشت و توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند Horizon Zero Dawn محصول استودیوی گوریلا گیمز بود. استودیویی که در چرخشی ناگهانی از دنیای خشن و تاریک Killzone دست کشید، تا یکی از زیباترین (یا شاید زیباترین) جهان‌های خلق شده در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای را به گیمرها ارائه دهد. داستانی زیبا در دنیای پساآخرالزمانی و سایبرپانکی، به همراه خلق شخصیتی جذاب و دوست داشتنی به نام Alloy در همان نسخه‌ی اول توانست طرفداران پرشماری را برای خود دست و پا کند. نمایش شماره‌ی دوم این بازی با نام Horizon Forbidden West صبر کردن را برای تجربه‌ی آن را بسیار سخت کرده است. جهانی عظیم‌تر، ربات‌های با طراحی خفن‌تر و حتی محیطی چشم‌نوازتر از آنچه پیشتر در شماره نخست دیده بودیم، از این بازی به عنوان یکی از عناوین مورد انتظار کنسول‌های سونی (PS4 & PS5) ساخته است.

حالا نوبت شماست که موردانتظارترین بازی‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. شما بیشتر از همه برای کدام بازی لحظه‌شماری می‌کنید؟

آدرس شبکه های اجتماعی :

6 پاسخ به “موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ از نگاه نویسندگان گیمین‌گرویتی”

  1. Mahdi hoszdh گفت:

    آفرین به انتخاب‌ها
    مخصوصا عرفان جلیلی

  2. Mahdi hoszdh گفت:

    آفرین به انتخاب‌ها
    مخصوصا عرفان جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *