گیمینگرویتی

ثبت نام

Yahoo: خرید Bethesda توسط مایکروسافت بخشی از نقشه آن‌ها برای شکست دادن سونی است

این که بگوییم خرید جدید مایکروسافت یک دستاورد بزرگ برای این شرکت گیمینگ نیرومند است، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. نه تنها ۸ استدیو جدید به امپراتوری این شرکت اضافه شد و مجموع آن‌ها را به ۲۳ عدد رساند، بلکه مهمتر اینکه تمامی عناوین ZeniMax نیز در روز انتشار، وارد سرویس Xbox Game Pass خواهند شد. عناوین ساخته شده توسط دیگر توسعه‌دهندگان ترد پارتی، اغلب ماه‌ها پس از ورود به بازار، وارد Game Pass می‌شوند.

این یک پیروزی بزرگ برای مایکروسافت می‌باشد که در آستانه عرضه کنسول‌های Xbox Series S و Xbox Series X در ماه نوامبر قرار دارد و ثابت می‌کند که این شرکت مصمم است که در جنگ کنسولی نسل بعد، در مقابل رقیبش یعنی سونی و کنسول PlayStation 5 برنده شود. خرید Bethesda توسط مایکروسافت به قیمت ۷٫۵ میلیارد دلار در واقع بخشی از نقشه آن‌ها برای شکست دادن سونی است

وجود هشت استدیو ZeniMax، مایکروسافت را قادر می‌سازد که عناوینی با سبک‌های مختلف را برای کنسول ها، PC و یا موبایل منتشر کند. یکی از این استدیوها، Bethesda یعنی سازنده عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim است، بازی‌ای که برای پلتفرم‌های مختلف پورت شده و این سوال که چند بار این شرکت می‌خواهد گیمرها را وادار به خرید دوباره این عنوان کند، تبدیل به جوک شده است.

علاوه بر استدیو بتسدا، ZeniMax مالکیت استدیوهایی مانند Id Software که توسعه دهندگان فرنچایز Doom می‌باشند، Arkane Studios (سازندگان Dishonored و Prey) و Machine Games که توسعه دهندگان فرنچایز Wolfenstein هستند، را نیز در اختیار دارد.

این‌ها بازی‌هایی هستند که میلیون‌ها نسخه از آن‌ها به فروش می‌رود و تاثیر عمیقی بر مسیر صنعت گیم دارند.

امتیاز به پست :

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *