گیمینگرویتی

ثبت نام
outriders-worldslayer-cover-n1

نقد و بررسی بازی Outriders Worldslayer | در جست و جوی بقا

حدود یک سال قبل بود که استدیوی People Can Fly  پس از مدت‌ها سکوت جدیدترین ساخته خود یعنی بازی Outriders را عرضه کرد. هر چند این عنوان با مشکلات مختلفی به خصوص در بخش محتوا دست و پنجه نرم می‌کرد اما در نهایت با عملکرد مناسب در سایر بخش‌ها توانست رضایت نسبی علاقمندان را کسب کند. خوشبختانه توسعه دهندگان به پشتیبانی از این بازی ادامه دادند و چندی پیش شاهد عرضه محتوای قابل دانلود (DLC) نسبتا بزرگی به نام Worldslayer برای این بازی بودیم. در این مقاله قصد داریم که به بررسی این DLC بزرگ بپردازیم؛ با ما در گیمن‌گرویتی همراه باشید.

outriders-worldslayer-review-1

یک قدم تا انتها

بازی Outriders در سبک شوتر سوم شخص، RPG با محوریت لوت کردن است که نسخه اصلی (پایه) آن حدود یک سال و نیم قبل در فروردین ماه 1400 منتشر شد. این عنوان توسط استدیو لهستانی People Can Fly که طی سال‌های گذشته به عنوان توسعه دهنده کمکی برخی نسخه‌های Gears of War و همچنین سازنده عنوان Bulletstorm شناخته می‌شود، توسعه پیدا کرده است. هر چند سبک و سیاق بازی Outriders تا حد زیادی از بازی‌های قبلی این استدیو متفاوت بود اما با این حال روح مجموعه Gears of War را می‌توان در کالبد آن حس کرد و همین امر باعث شد تا با وجود مشکلات مختلفی که بازی در زمان عرضه داشت مانع از سقوط آزاد امتیاز بازی شده و در نهایت Outriders به عنوان یک بازی متوسط که تجربه آن خالی از لطف نیست شناخته بشود.

OW-1

بسته الحاقی Worldslayer داستان بازی را مدتی بعد از پایان نسخه اصلی ادامه می‌دهد؛ طوفان‌های ناهنجاری (Anomaly) بیش از پیش در حال گسترش هستند و همین موضوع باعث شده تا صلح موقتی که ایجاد شده کم‌کم رنگ باخته و مجدد آشوب سیاره Enoch را فرا بگیرد، در این میان گروه Outriders برای پیدا کردن منشاء این طوفان‌ها و راه مقابله احتمالی با آن‌ها راهی سفری خطرناک می‌شود. بحث داستان یکی از مشکلات و نقد‌های اساسی که به نسخه اصلی این بازی وارد است؛ این بخش از چندین جهت ضعف‌های شدیدی را تجربه می‌کند که کمبود محتوای داستانی، روایت نامناسب و به شدت سطحی بخشی از آن است. متأسفانه باید گفت این موضوع در بازی Outriders Worldslayer هم ادامه پیدا کرده و نه تنها در عمل شاهد اتفاق به خصوصی در طول داستان نیستیم بلکه کل محتوای داستانی هم فراتر از 6 الی 7 ساعت نیست؛ البته با تمام این تفاسیر نمی‌توان پایان بازی (End Game) به مراتب بهتر از نسخه قبلی را نادیده گرفت اما به طور کلی و با در نظر گرفتن تمام جوانب بخش داستانی، ضعف شدید در این بخش حس می‌شود و سازندگان هم توجهی به بهبود این وضع نسبت به نسخه اصلی نداشتند. اما موضوع زمانی بدتر می‌شود که برای این DLC داستانی قیمت 40 دلار در نظر گرفته شده است که تناسب چندانی با محتوای ارائه شده ندارد.

outriders-worldslayer-4

تجربه‌ای آشنا

برای تجربه بخش Worldslayer شما دو راه خواهید داشت؛ اول اینکه در بخش اصلی بازی حداقل به سطح (Level) 30 رسیده باشید یا اینکه به صورت مجزا بخش Worldslayer را با به صورت بوست شده از سطح 30 آغاز کنید. در این بخش هم مانند نسخه اصلی بازیکن باید از بین چهار کلاس Devastator، Pyromancer، Trickster و Technomancer یکی را برای تجربه بازی انتخاب کند. هر یک از این کلاس‌ها مهارت‌های خاص و همچنین نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند که تجربه‌ای منحصر به فرد را در طول بازی ارئه می‌دهد. در بخش Worldslayer درخت مهارت پایه‌ای تقریبا کنار گذاشته شده اما در مقابل با سیستم ارتقاء کوچک‌تر و ساده‌تری که مخصوص این بخش طراحی شده سر و کار داریم. طبیعتا با پیشرفت و کسب تجربه بیشتر در بازی امکان ارتقاء فراهم خواهد شد که نتیجه آن تجربه بهتر در بازی خواهد شد؛ اما اگر بخواهم به طور کلی بگویم بالانس (تعادل) بازی بیشتر به سمت ارائه تجربه راحت‌تر طراحی شده و در روند کلی بازی چندان با چالش‌های سختی مواجه نخواهید شد؛ به این ترتیب هر فردی می‌تواند به سادگی با مبارزات و باس فایت‌های این بازی کنار آمده و بازی را به راحتی تمام کند.

تنوع شخصی‌ سازی‌ها و ارتقاء‌‌های موجود در بازی هم نسبتا خوب است؛ اما از یک جهت ماهیت لوتینگ موجود در بازی و آیتم‌های مختلفی که در لوت باکس‌ها یا دشمنان وجود دارد و از جهت دیگر هزینه بسیار بالای ارتقاء آیتم‌های مورد استفاده باعث شده تا جایگزینی آیتم‌های به دست آمده از لوت کردن‌ها به مراتب راحت‌تر و کاراتر باشد.‌

OW-2

می‌توان گفت  که گیم‌پلی بازی بازی Outriders Worldslayer همانند نسخه اصلی است و از بازی‌های محبوبی مانند Gears of War و The Division الهام گرفته که تجربه بسیار خوبی را در مبارزات ارائه می‌کند. به عبارتی این بخش را می‌توان مهم‌ترین نقطه قوت کلی بازی دانست که نظر هر گیمری را به خود جلب می‌کند. در طول بازی با دشمنان و باس فایت‌های مختلفی مواجه می‌شویم که مبارزه با هر کدام روش خاص خود را طلب می‌کند اما با این وجود این نکته مهم را باید اضافه کنم که اگر بازی از نظر روایتی بیش از 10 الی 12 ساعت به طول می‌انجامید قطعا باید بحث تکراری شدن را به نقاط ضعف این بازی اضافه می‌کردیم اما محتوای کوتاه آن باعث شده تا شاهد این موضوع نباشیم و در صورتی که بخواهید بعد از اتمام داستان بازی به بخش Dungeons را ادامه دهید نباید این نکته را فراموش کنید که قطعا بعد از مدتی دچار تکرار خواهید شد.

outriders-worldslayer-6

بازی Outriders Worldslayer به طور کلی بر مبنای تجربه آنلاین به صورت PvE (یا Co-Op) طراحی شده است و قطعا بهترین تجربه را می‌توان در یک گروه چهار نفره که تمامی کلاس‌ها در آن حضور دارند پیدا کرد اما با توجه به آنچه که درباره سختی بازی مطرح شد شما می‌توانید به صورت تک نفره هم بازی را انجام داده و از آن لذت ببرید. این موضوع با توجه به سیستم سرورها این بازی که همچنان بعد از یکسال پایداری مناسب ندارند و در عمل شانس چندانی برای پیدا کردن بازیکنان دیگر وجود ندارد بیش از پیش خودنمایی می‌کند. اما با این حال اگر بتوانید بازی را با دوستان خود تهیه کرده و به صورت گروهی آن را انجام دهید چندان با مشکل پیدا کردن بازیکنان دیگر مواجه نخواهید شد و قطعا تجربه خوبی را نیز کسب خواهید کرد.

OW-3

شکوهی قدیمی

موتور گرافیکی استفاده شده در این بازی Unreal Engine 4 است؛ بنابراین نمی‌توان توقع یک بازی با گرافیک نسل نهمی را از آن داشت اما با وجود این موضوع عملکرد گرافیکی بازی در سطح خوبی قرار دارد و ما شاهد جلوه‌های بصری زیبایی به خصوص در طراحی‌های محیطی هستیم. یکی از نقاط قوت Worldslayer وجود محیط‌های بسیار متنوع اعم از مناطق برفی، بیابانی، کوهستانی و غیره است که همگی به زیبایی و دقت طراحی شده‌اند و ترکیب آن با امکانات نورپردازی و سایه پردازی‌ موتور UE4 باعث چشم نوازی بیشتر محیط بازی شده است. اما یکی دیگر از ضعف‌های نسخه اصلی که همچنان در Worldslayer برقرار است مشکلات و باگ‌های مختلف انمیشن‌های شخصیت‌های بازی است. این موضوع به خصوص در میان پرده‌ها (کات سین) با انیمیشن‌های مصنوعی صورت و فیزیک غیر طبیعی لباس‌های آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید. با این حال این موضوع اثر چندان منفی را بر تجربه شما وارد نخواهد کرد و در مجموع بخش گرافیکی بازی می‌تواند رضایت شما را برای تجربه چند ساعته آن جلب کند.

outriders-worldslayer-8

با توجه به این که بازی در پلتفرم PC انجام شده این موضوع را هم باید اضافه کنم که از نظر عملکرد بازی بر روی این پلتفرم بهینه سازی مناسبی داشته و بر روی اغلب سیستم‌های امروزی و تا حدودی قدیمی به راحتی اجرا خواهد شد، همچنین پشتیبانی از تکنولوژي DLSS هم باعث شده تا دارندگان کارت‌های RTX انویدیا از ویژگي‌های هوش مصنوعی در بهبود فریم ریت و نمونه برداری‌های Anti-Aliasing بهره ببرند.

OW-5

در بخش صداگذاری و موسیقی متن هم Outriders Worldslayer تجربه متوسطی را ارائه می‌کند. اغلب دیالوگ‌ها و صداگذاری‌ آن‌ها تا حدودی حس مصنوعی بودن را به مخاطب القا می‌کند. اما خوشبختانه موسیقی‌های استفاده شده در کنار صداگذاری‌های محیطی بازی به خوبی کار شده و تجربه مناسبی را در طول بازی ارائه خواهد کرد که تا حدی ضعف اولیه را می‌پوشاند.

امتیاز به پست :

سخن پایانی

بازی Outriders Worldslayer را می‌توان صرفا یک مکمل برای بخش داستانی نسخه اصلی دانست که البته در این راه هم چندان به مشکلات گذشته خود در زمینه روایت توجهی نداشته و همان مسیر را مجددا ادامه می‌دهد. کوتاهی بیش از حد محتوای داستانی در کنار سایر مشکلات آن باعث می‌شود تا کمی برچسب قیمتی 40 دلار این DLC کمی غیر منطقی به نظر برسد.

نکات مثبت

گیم‌پلی سرگرم کننده

گرافیک و تنوع محیطی مناسب

نکات منفی

محتوای داستانی به شدت کوتاه

روایت نه چندان جذاب داستان

عدم بهبود مشکلات فنی اعم از شبکه و باگ‌ها

آدرس شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *